To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Dom/garaż/ogród - Budowa domu. Krok po kroku :-)

Marcino - 07-03-2018, 18:05

Jak masz dobrą ekipę to np szczegóły projektu wg mnie nie sa istotne. Oni sobie poradza. Czy hydrauklikowi jest potrzebny przekrój rurek albo zestawienie? Tak samo elektryka, ja nap nie patrzyłem co jest w projekcie a zrobiłem tak zeby mi było wygodnie. Ważne zeby było wiadomo dokłądnie rozmieszczenie punktów. Tak samo dach ma byc porzadnie konstrukcja a sczegłóy powinna zadbać ekipa budowalana i kierownik.
Faktycznie chyba lepiej dostosować coś gotowego w rozsadnych pieniądzach. Teraz wiem ze biura dają duzo bezpłatnych dodatków.
Inna rzecz jak ktoś nie ma bladego pojecia co i jak to wtedy musi mieć wszytko na papaierze bo jak się ekipa zapyta to nie bedzie wiedxział a tak jak mają na papaierze to tak mają robić.

rmg82 - 25-03-2018, 12:39

Dobry projekt to połowa sukcesu, najważniejsza jest porządna ekipa, która wie co i jak ma zrobić. Szczerze to moi budowlańcy byli trochę mądrzejsi od projektanta i chwała im za to.
JA bym kupił gotowy projekt od kogoś kogo dom by mi się spodobał, a później z pomocą projektanta dostosowałbym go do swoich wymagań.

Tomek - 24-04-2018, 11:55

Ja brałem gotowy projekt z Archonu.
Głównie dlatego, że się nam spieszyło i nikt w dzień nie narysowałby i nie wyliczyłby mi projektu, nie wspominając o kosztach.

A dom który wybraliśmy był własnie dokładnie taki jak chcieliśmy.
Architekt doprojektował nam jedynie piwnicę.

Ze względu na wysokość domu i zapisy w MPZP musieliśmy go obniżyć o 20 cm, przez zmianę kąta nachylenia dachu - dodając do tego zmianę w kominie - mało co, a nie wyrobilibyśmy się z dachem (komin styka się z krokwią narożną) - takie rzeczy trzeba przemyśleć 100 razy zanim się coś zrobi

tak samo przeróbka schodów - zamiast zabiegowych zrobiłem proste z dużym spocznikiem, ze względów bezpieczeństwa - na dole wszystko przemyślałem, ale u góry już zapomniałem i musiałem skrócić strop, przesunąć wejście do pokoju, i do łazienki - niby tylko 30 cm, ale zawsze jakieś komplikacje

Zmiana kąta nachylenia dachu przesuwa słupy podpierające płatwie - przesuwają się ścianki działowe, i znowu - łazienka zmniejszyła się o 10 cm i trzeba kombinować, żeby było wygodnie ....

Przy kolejnym będę już dużo mądrzejszy

Krzyzak - 24-04-2018, 12:53

Tomek napisał/a:
Ze względu na wysokość domu i zapisy w MPZP musieliśmy go obniżyć o 20 cm
ja wnioskowałem od zmianę MPZP :) - kalenica miała być na 8 a wyszła na 9.01m :) - jednak miałem podstawy bo jak pamiętasz działka na skosie i różnica poziomów to prawie 3m na 50m długości i w takich warunkach nie da się tak zaprojektować domu by spełnił MPZP
Tomek - 25-04-2018, 10:57

Krzyzak napisał/a:
Tomek napisał/a:
Ze względu na wysokość domu i zapisy w MPZP musieliśmy go obniżyć o 20 cm
ja wnioskowałem od zmianę MPZP :) - kalenica miała być na 8 a wyszła na 9.01m :) - jednak miałem podstawy bo jak pamiętasz działka na skosie i różnica poziomów to prawie 3m na 50m długości i w takich warunkach nie da się tak zaprojektować domu by spełnił MPZP


ale u mnie też jest spadek, w sumie 5 metrów na 60 metrach długości działki, czyli jakieś 8%

wysokość budynky liczy się względem poziomu 0 - czyli od gotowej podłogi parteru, a nie od poziomu trawy - bo tego faktycznie nie dałoby się zmierzyć na niektórych działkach

[ Dodano: 25-04-2018, 10:58 ]
dodam jeszcze, że jak obniżyłem dom o 20 cm, to mogłem go potem spokojnie podnieść na legalu o 18 cm, bo o 2% można się "pomylić" w każdym wymiarze (dopuszczalne wg prawa budowlanego)

Krzyzak - 25-04-2018, 13:28

Tomek napisał/a:
wysokość budynky liczy się względem poziomu 0 - czyli od gotowej podłogi parteru
dokładnie i to w miejscu głównego wejścia do budynku
u mnie gdybym musiał spełnić warunki PZP to z jednej strony miałbym ściankę kolankową na 2.5m a z drugiej był 0.5m poniżej gruntu
po zmianie PZP problem zniknął

Marcino - 29-06-2018, 13:46

Ja mam kominek schowany w ścianie.... tzn jest na równo a cały jest schowany we wnęca za schodami gdzie jest zabudowany i za kominkiem jest mini garderoba.
Z przodu jest zabudowany kamieniem i zrobiłem drewniany biały portal kominkowy.

gulgulq - 11-07-2018, 22:47

Pytanko mam bo moja ekipa remontowa prawdopodobnie zrobiła mnie w balona i nie przyjadą do roboty.
Mam wymianę okien za sobą i robimy odświeżenie elewacji (malowanie, poprawki, wymiana parapetów itp.)

Wszystko wskazuje na to że sam muszę to zrobić w ramach walki z nudą, po za tym nikt mi nie przyjdzie wcześniej jak za rok. Z malowaniem, drobnymi poprawkami sobie poradzę tylko proszę o poradę odnośnie uzupełnienia ubytków/nierówności przy nowych oknach. Pozostały szczeliny od takiej" na styk" do centymetrowych. W jaki sposób to wypełnić i wyprowadzić (pianka, silikon, jakiś wypełniacz). Wycinać większą szczelinę i ją później zapiankować czy zostawić tam gdzie jest na styk bez ruszania?










Marcino - 11-07-2018, 23:17

Pianka tylko jak w małe szczeliny ....
pamar - 12-07-2018, 10:23

Pianka nie jest wodoszczelna :(
Ja bym to zrobił wodoszczelnym elastycznym Ceresitem CE40, możesz dobrać kolor i uzupełnić szczeliny nawet do 1,5cm (dane techniczne mówią, że do 0,8cm) wiem, bo mam to na zewnętrznych schodach i nie raz stosowałem z powodzeniem u klientów. Jeśli nie koniecznie jest dobieranie kolorów, to bezbarwny polimer zewnętrzny DenBraven.
A swoją drogą, masz za mało wypuszczone parapety! :( Minimum to 4cm, inaczej będzie woda zaciekać i brudzić ścianę.

Marcino - 12-07-2018, 11:02

pamar napisał/a:
Pianka nie jest wodoszczelna :(
Ja bym to zrobił wodoszczelnym elastycznym Ceresitem CE40, możesz dobrać kolor i uzupełnić szczeliny nawet do 1,5cm (dane techniczne mówią, że do 0,8cm) wiem, bo mam to na zewnętrznych schodach i nie raz stosowałem z powodzeniem u klientów. Jeśli nie koniecznie jest dobieranie kolorów, to bezbarwny polimer zewnętrzny DenBraven.
A swoją drogą, masz za mało wypuszczone parapety! :( Minimum to 4cm, inaczej będzie woda zaciekać i brudzić ścianę.


Myślałem pianka w dziury a na to uszczlenienie dopiero jak piszesz.

Co do parapetów to ja mam też chyba płytkę 18cm na styropianie 15cm i działa czyli wystaje jakieś 2-25cm i nie ma zacieków. Trzeba zrobić dobry spadek i usczelnić.

Pamar,
Ty jesteś widze w temacie.... mam problem ze schodami, słaby beton i odchodzi na ostanim stopniu płytka podstopnicowa. Oderwała się z klejem z kwałkami betonu. Jak to naprawić i na co przykleić?
Schody s wylane na ziemi, na fundamencie ale bez odizolowania, chyba folia byłą rzucona na podsypke na to zbrojenie i zalane nie poamietam dokładnie. Ale muszę to poprawić na pierwszej podstopnicy najblizej kostki, reszta okej. Myślełem zeby zamist płytki wyjać jedną kostkę wstawic palisadę i tak zostawić jako opór dla schodów.

Teraz bym zrobił całe schody z kostki ale nie chciałem rozkuwać swoich.

pamar - 12-07-2018, 11:23

Woda pewno gdzieś się dostała i odparzyło, erozja podkładu pewno :(
Trzeba to skuć, porządnie oczyścić i osuszyć. Potem dobry grunt (np Cekol kontakt), zaciągnąć (a nawet pomalować pędzlem) podkładowo, rzadkim klejem i kleić nowe płytki :)

Marcino - 12-07-2018, 12:02

pamar napisał/a:
Potem dobry grunt (np Cekol kontakt), zaciągnąć (a nawet pomalować pędzlem) podkładowo, rzadkim klejem i kleić nowe płytki

Dzięki.... o to mi chodziło.
Czy impregnować beton jakimś szkłem wodnym?

pamar - 12-07-2018, 12:34

Nie, grunt Cekola wystarczy
Krzyzak - 12-07-2018, 14:37

widzę ze nie masz tam nic metalowego (parapety z kafelek) więc ja bym dał silikon z kartusza a potem otynkował


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group