To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - klimatyzacja

jaca71 - 09-08-2010, 11:29

cardorosso napisał/a:
Ty mówisz o manualu gdzie są zwykle linki a tutaj klapki są sterowanie elektrycznie nie mechanicznie i powinno wyłączać wiatrak a wieje jak w kieleckim .

Proszę mnie nie obrażać ;) - żadnych linek nie mam wręcz przeciwnie, klapki sterowane elektronicznie.
Jeszcze raz - ustawienie pokrętła z siła nawiewu na OFF nie powoduje i nie ma powodować zamknięcia nawiewu z zewnątrz. Wręcz przeciwnie samochód w ruchu, z wyłączonym wiatrakiem powinien sam się wentylować. Jeśli nie jest w stanie tego zrobić należy mu pomóc uchylając okna lub włączając wentylator. Nie ma w tym żadnej wiedzy tajemnej ani czarów. Tak było, jest i będzie w samochodach bo tak ma to działać. I nie ma tu najmniejszego znaczenia czy są linki, cięgna czy druciki z prundem.

Edit: Jeszcze raz: Różnica między samochodami może być w intensywności wiania a nie w samej zasadzie działania. Powinieneś się cieszyć e tak to działa - świeże powietrze jest bardzo ważna dla człowieka.

mitsu00 - 09-08-2010, 12:10

jaca71 napisał/a:
Różnica między samochodami może być w intensywności wiania a nie w samej zasadzie działania

Tak jak pisałem wcześniej: ani w moim, matki, ani w aucie kolegi (wszystkie OII nie glony) nie wieje po wyłączeniu wiatraka i przy prędkościach około 100-120 km/h. Zaznaczam również że problemu z unerwieniem dłoni nie mam i potrafię wyczuć nawet lekki powiew wiatru :wink:

jaca71 - 09-08-2010, 12:38

mitsu00, Po zamknięciu kratek czy przy otwartych kratkach? I jak masz ustawione pokrętło z wyborem nawiewu?
mitsu00 - 09-08-2010, 12:44

jaca71 napisał/a:
mitsu00, Po zamknięciu kratek czy przy otwartych kratkach? I jak masz ustawione pokrętło z wyborem nawiewu?

Pokrętło środkowe na OFF i kratki otwarte. Pokrętło z wyborem nawiewu na Auto. Natomiast jak tylko przękręcę środkową gałę na Auto to robi się wichura przy ustawieniu na 22 st. C jeśli na zewnątrz około 30 st. C.

jaca71 - 09-08-2010, 12:55

mitsu00 napisał/a:
Pokrętło z wyborem nawiewu na Auto

Może tu jest przyczyna? Może Steff ustawia na środek? Albo faktycznie ma coś zwalone w sterowniku i daje mu cały nawiew właśnie w te nieszczęsne kratki mimo ustawienia Auto.

mitsu00 - 09-08-2010, 13:02

Who knows? Glon Steffa wiele rzeczy już przeszedl włącznie z podtopieniem w rzece, testem latwopalności lakieru etc..... :twisted: Sprawdzałem też w naszej Corollce. Wszystko dziala podobnie.
didku - 09-08-2010, 19:05

Właśnie specjalnie dla Was wypróbowałem - nawiew przy 130km/h bez włączonej klimy działa (wieje przy wyłączonym wiatraczku), wzmaga się przy otwartym szyberdachu, pokrętło na 22 St, 2. pokrętło na OFF, 3. na auto.
13zbyszek13 - 09-08-2010, 20:04

U mnie jest tak jak mitsu00 pisze .
cardorosso - 10-08-2010, 12:10

no to jedni majom cos posute pytanie tylko kto :lol: :lol:
wysmok - 11-08-2010, 13:10

Ja niestety mam tak samo, tzn. pomimo wyłączonego wiatraka, przy ustawieniu kierunku nawiewu na środek i przy szybszej jeździe normalnie wieje z otwartych kratek. Jeżdżę OII od niedawna, a przesiadłem się Seata i tam jak nawiew był wyłączony, to był wyłączony, nic nie wiało, a tu przypomniały mi się staaaaaare czasy kiedy miałem okazję pojeździć jakiś czas Trabantem - tam nawiew działał właśnie na zasadzie pędu samochodu: jedziesz - jest nawiew, stoisz - nie ma. :D

A mam jeszcze do Was pytanie o ustawienie nawiewu na szybę. Czy jest jakiś sposób, żeby przy takim ustawieniu nie włączała się automatycznie klima?

cardorosso - 11-08-2010, 14:21

trzeba by ją wyłaczyć trzymajac dłużej przycisk od klimy
wysmok - 11-08-2010, 16:15

Próbowałem trzymać dłużej, ale niestety nic się nie zmienia. Nie dopisałem tego w poprzednim poście, a może ma znaczenie - klima włącza się automatycznie, choć dioda na pokrętle/przycisku, standardowo informująca o włączonej klimie nie świeci się. Także jak nacisnę i nawet przytrzymam dłużej przycisk, a potem go puszczę, to dioda się zapala i klima chodzi dalej. Także efekt jest taki sam, jak krótkie (normalne) naciśniecie przycisku klimy - zapala się jedynie dioda i nic więcej. Ponowne naciśnięcie przycisku tez nic nie zmienia - dioda gaśnie, a klima chodzi dalej.
jaca71 - 12-08-2010, 00:18

wysmok, Masz amerykańca?
Jeśli tak to nic z klimą nie zrobisz. :( Mam to samo.

wysmok - 12-08-2010, 09:55

Si, amerykaniec. A miałem jeszcze nadzieję... :|
cardorosso - 13-08-2010, 01:31

dzisiaj jechałem i tak z klimą zimno bez klimy duszno co za kretyn wymyślił to sterowanie
w każdy powtarzam w każdym wozie zawsze jezdziłem z klimą na auto czy to zima czy lato a tutaj się nie da za chiny ludowe na 22 wieje mrozem że aż paluchy szczypią ,czy te japońskie dekle nie potrafią ogarnąć jednego sterownika
maskara a do tego jak sie uchyli dach to z kratek wieje halny :lol: :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group