To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Lancer 2011 z nowymi silnikami - warto?

Luk - 14-11-2012, 12:29

tyku napisał/a:
Tak spalają nasze lancerki 1.8 i nie ma zmiłuj się

To ja jeszcze aby zakończyć temat spalania, przestrzegę, żeby nie porównywać spalania z różnych miast i godzin...
Ja porównuję przede wszystkim z moim poprzednim samochodem, którym jeździłem w podobnych godzinach i miejscach (Opel Astra 1.4 60 KM) i spalanie w Lancerze mam o ok. 1,5-2 l większe i uważam to za wynik OK. (moc większa przeszło 2x). Porównuję tez ze znajomymi z podobnymi silnikami (też z Warszawy) i wychodzi na to, że wszystkim spala podobnie. A inny kolega ma Dodge Magnum 5.7l i jemu spala 20l. :)
Tak więc nie łapcie się za głowę, że niektórzy mają 14l/100 km, bo to zależy od warunków. Innym spala 8 i też w to wierzę.

Mikuc - 14-11-2012, 12:30

Luk, zależy od kierowcy ja w Warszawie potrafię mieć wyniki takie jak podał Lucas123w, ale misiek kusi i tu nie ma zmiłuj się :)
April77 - 14-11-2012, 12:51

oj kusi.....
Na tej samej drodze Kraków-Wolbrom mam czasem 5,8 ale zdarza się również 12,1. (bez korków :badgrin: ) silnik 1,8

Co do silnika 1,6 to jest bardzo "wyśrodkowany". Ani wolny, ani szybki. Doskonały do spokojnej jazdy czy po mieście czy na trasie.

Kilkanaście do kilkudziesięciu litrów zaoszczędzonych miesięcznie robi jednak różnice.......

zagubiek - 14-11-2012, 15:44

gzesiolek - jeżdziłem samochodem znajomego, 1.8 invite rocznik 2010 model 2011 i sam byłem w szoku, że go nie słychać i nie ma wrażenia ze silnik mi zaraz odleci :) .
no ale cos za cos - czytaj spalanie, w moim 1.5 średnio w wawie w porannym korku 9-10 litrów, to az strach myśleć ile by było w 1.8

domel90 - 14-11-2012, 19:21

Czy to właśnie w 2011 roku zmieniono coś w sofcie silnika 1.8 ?
Zdaje się, że ze 143 KM zostało 140, ale spalanie też delikatnie poszło w dół.

Czy jest sens szukać auta z jednym albo drugim silnikiem ? Czy to kompletnie jest bez znaczenia?

Zbigi - 15-11-2012, 07:43

domel90 napisał/a:
Czy to właśnie w 2011 roku zmieniono coś w sofcie silnika 1.8 ?
Zdaje się, że ze 143 KM zostało 140, ale spalanie też delikatnie poszło w dół.

Czy jest sens szukać auta z jednym albo drugim silnikiem ? Czy to kompletnie jest bez znaczenia?


Według mnie 143KM to minimum dla tego auta (nie wiem czy z 140KM jest coś gorzej bo nie jeździłem). Cały czas miałem wrażenie, że czegoś trochę brakuje. Najlepiej jakby był silnik 2.0. Nie chciałbym nawet próbować z silnikiem 1.6. Ten 1.8 jest wg. mnie i tak za głośny i za mułowaty jak na auto tej klasy. Ma niby 143 ale nie koni tylko źrebaków :lol:

marrok - 15-11-2012, 08:40

domel90 napisał/a:
Czy to właśnie w 2011 roku zmieniono coś w sofcie silnika 1.8 ?
Zdaje się, że ze 143 KM zostało 140, ale spalanie też delikatnie poszło w dół.

Czy jest sens szukać auta z jednym albo drugim silnikiem ? Czy to kompletnie jest bez znaczenia?


od roku modelowego 2011 lancer 1,8 ma inny soft silnika, ze 143 KM moc spadła do 140 KM, ale to nie jest istotne, najważniejsze, że od tego rocznika modelowego wspomaganie hydrauliczne zostało zastąpione wspomaganiem elektrycznym,
i to chyba rzeczywiście wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa, w katalogu jest że w mieście pali 8,3 l na 100 km, w modelu 2010 i wcześniejszych spalanie na miasto wynosiło katalogowo 10,3 l na 100 KM, nawet jeżeli model 2011 weźmie 10 l w mieście, to w/g mnie będzie ok, mój galant pali około 11 l w mieście na krótkich trasach :rolleyes:

Nie wiem jak wy, ale ja wolę by moje auto było z dużym silnikiem, bez turbo, bezpośredniego wtrysku, stada koni z małej pojemności, ale żeby było proste w budowie, bo dziś to wpływa na trwałość. Jak ma mi spalić 2 l paliwa więcej na 100 km, a za to mniej się psuć jak np turbo benzyniaki grupy VAG to pytań nie mam, :rolleyes:

domel90 - 15-11-2012, 09:14

marrok napisał/a:
domel90 napisał/a:
Czy to właśnie w 2011 roku zmieniono coś w sofcie silnika 1.8 ?
Zdaje się, że ze 143 KM zostało 140, ale spalanie też delikatnie poszło w dół.

Czy jest sens szukać auta z jednym albo drugim silnikiem ? Czy to kompletnie jest bez znaczenia?


od roku modelowego 2011 lancer 1,8 ma inny soft silnika, ze 143 KM moc spadła do 140 KM, ale to nie jest istotne, najważniejsze, że od tego rocznika modelowego wspomaganie hydrauliczne zostało zastąpione wspomaganiem elektrycznym,
i to chyba rzeczywiście wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa, w katalogu jest że w mieście pali 8,3 l na 100 km, w modelu 2010 i wcześniejszych spalanie na miasto wynosiło katalogowo 10,3 l na 100 KM, nawet jeżeli model 2011 weźmie 10 l w mieście, to w/g mnie będzie ok, mój galant pali około 11 l w mieście na krótkich trasach :rolleyes:

Nie wiem jak wy, ale ja wolę by moje auto było z dużym silnikiem, bez turbo, bezpośredniego wtrysku, stada koni z małej pojemności, ale żeby było proste w budowie, bo dziś to wpływa na trwałość. Jak ma mi spalić 2 l paliwa więcej na 100 km, a za to mniej się psuć jak np turbo benzyniaki grupy VAG to pytań nie mam, :rolleyes:



To są konkrety ;)

Więc lepiej szukać tego 140KM ze wspomaganiem elektrycznym. Czyli najlepiej po VIN -ie to sprawdzić co auto ma pod maską? Czy wystarczy rok produkcji?

Lucas123w - 15-11-2012, 10:49

Cytat:
Rok modelowy to 10 pozycja w numerze VIN
Numer VIN znajduje się w polu E.


Literka B to MY11 , C 2012
Po roczniku można też, z tym że ja mam 2010 rok produkcji ale rok modelowy 2011.

karloscube - 15-11-2012, 15:01

domel90 napisał/a:


Więc lepiej szukać tego 140KM ze wspomaganiem elektrycznym. Czyli najlepiej po VIN -ie to sprawdzić co auto ma pod maską? Czy wystarczy rok produkcji?


mając forda miałem stronkę gdzie wbijało się vin i wyskakiwały wszelkie dane o aucie, czy miśka można gdzieś sprawdzić ???

szerszeniak - 03-12-2012, 23:33

Silniczek 1,6 tak w lancerku jak i asx naprawde dobrze sie sprawdza spalanie jest przyzwoite patrzac po danych z aut klijentów to w 1,6 zawsze mieści sie w 10L natomiast 1,8 nie zawsze w 12 co jest kiepskim wynikiem. Natomiast jak chodzi o osiagi podczas normalnej jazdy nie czuć różnicy a dźwiek przyjemniejszy niż ten z 1,5. Dla mnie 1,6 najlepszym silnikiem do lancera poza EVO ale tamte palą
RalfPi - 04-12-2012, 07:20

szerszeniak napisał/a:
patrzac po danych z aut klijentów to w 1,6 zawsze mieści sie w 10L natomiast 1,8 nie zawsze w 12 co jest kiepskim wynikiem.

Nie wiem skąd te dane, ale moja prywatna statystyka (+autocentrum) mówią raczej o jakiś 8.5 l/100km przy normalnej jeździe (80%miasto) dla silnika 1.8(143KM) - mi osobiście pali 10l gazu..

gzesiolek - 04-12-2012, 11:25

RalfPi, ale slowa szerszeniaka, dobrze oddaja procentowa roznice miedzy 1.5/1.6 a 1.8... okolo 15-20% przy normalnej jezdzie... tylko zwykle jest to 7-7.5l do 8.2-9l/100km a nie 10l do 12l/100km... chyba ze mowimy o zakorkowanym miescie... (takim jak np, Warszawa)
Gugurugu - 13-01-2013, 19:45

Cytat:
gzesiolek - jeżdziłem samochodem znajomego, 1.8 invite rocznik 2010 model 2011 i sam byłem w szoku, że go nie słychać i nie ma wrażenia ze silnik mi zaraz odleci :) .


Znalazłem na stronach niemieckiego ADAC iż lancer 1.6 jest odrobinę mniej hałaśliwy niż 1.8 :)
http://www.adac.de/_ext/i...MPI_Instyle.pdf

http://www.adac.de/_ext/i...Tec_Edition.pdf

przy 130 km/h 1.6 72dB, a 1.8 73dB
... dla porównania Golf 7 z silnikiem 1.4 (122PS) 66,9 dB; Citroen C4 1.6 69dB, Auris 1,33 69dB

1.6 wypada też całkiem nieźle w teście elastyczności :) od 60 do 100 km/h - 6,8 s
Golf 7 1,4 TSI 5,5 s
Focus 1.0 EcoBost (125PS) 6,8 s :)
Citroen C4 1,6 - 7,1 s

Zbigi - 13-01-2013, 20:07

Gugurugu napisał/a:
Cytat:
gzesiolek - jeżdziłem samochodem znajomego, 1.8 invite rocznik 2010 model 2011 i sam byłem w szoku, że go nie słychać i nie ma wrażenia ze silnik mi zaraz odleci :) .


Znalazłem na stronach niemieckiego ADAC iż lancer 1.6 jest odrobinę mniej hałaśliwy niż 1.8 :)
http://www.adac.de/_ext/i...MPI_Instyle.pdf

http://www.adac.de/_ext/i...Tec_Edition.pdf

przy 130 km/h 1.6 72dB, a 1.8 73dB
... dla porównania Golf 7 z silnikiem 1.4 (122PS) 66,9 dB; Citroen C4 1.6 69dB, Auris 1,33 69dB

1.6 wypada też całkiem nieźle w teście elastyczności :) od 60 do 100 km/h - 6,8 s
Golf 7 1,4 TSI 5,5 s
Focus 1.0 EcoBost (125PS) 6,8 s :)
Citroen C4 1,6 - 7,1 s


Dla słuchu ludzkiego 3dB więcej jest odbierane jako dwa razy głośniej :!: :evil:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group