To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Wymiana oleju w skrzyni (manualnej)

Grzegorz42 - 01-11-2018, 21:04

Podkładka pod korek skrzyni biegów: 1200A277 - gwint M18x1,5 - klucz 27 - 2 szt.
HUGIO - 02-11-2018, 19:12

Zostało mi w sumie wybranie oleju, niestety polecany Shell jest nieosiągalny w małych opakowaniach, trochę poszukałem różnych i teraz nie mogę się zdecydować pewnie ze względu na małą wiedzę o tych wszystkich normach, więc jak ktoś jest w stanie coś polecić to z góry dziękuję :)
Znalazłem takie produkty firm, które wydają mi się ok:
Zgodne z normą SAE 75W-80:

•Motul Motylgear 75W-80
Specyfikacje: API GL-4/GL-5
Dodatkowo: MIL-L-2105D

•Liqui Moly Getriebeöl (GL5) 75W-80 PSA B71 2330
Specyfikacje: API GL5, MIL-L 2105 C

•LM Hochleistungs Getrieboil GL 3+ SAE 75W-80
Specyfikacje: API GL3+
Dodatkowo: DAF, Eaton Extended Drain (300.000km), IVECO, MAN 341 Typ E3, MAN 341 Typ Z3, Renault Trucks, Volvo 97305, ZF TE-ML 02D, ZF TE-ML 08

•Penrite TRANS GEAR 75W-80
Specyfikacje: API GL4 PLUS, ZF TE-ML 02D, MB 235.10

•"Forumowy" Rock Oil MTF 75W80
Specyfikacje: API GL-4+

•(Do silników mnie nie przekonuje) Castrol SYNTRANS V FE 75W-80
Specyfikacje: API GL-4+
Dodatkowo

Czasami z tego co czytam w opisach i dobierajek olei, to producenci piszą, że można stosować 75w-90 do zalecanego 75w-80(chociaż w instrukcji jest 75W-80...), więc wyskoczyło mi między innymi:

•Valvoline SynPower™ Full Synthetic Gear Oil
Specyfikacje: API MT-1, GL-5, GL-4, MIL-PRF-2105E, Mack GO-J

•Penrite PRO GEAR 75W-90
Specyfikacje: API GL-5/MT-1, ZF TE-ML-01/02/05/07/08, MIL -L-2105D, BTR 5M-31, Volvo 1273.10, MB 235.5/235.6, Mack GO-J, MAN 342N, ML (M1,M2)

Również chciałbym się dowiedzieć, czy skrzynie w naszych lancerach mogą korzystać z olei spełniającychh GL5? Z tego co wyczytałem, to wpływają niekorzystanie na metale kolorowe (głównie mogą sprawiać problemy z synchronizatorami).

sharky - 02-11-2018, 22:20

Instrukcja zaleca Dia Queen NEW MULTI GEAR OIL API GL-3, SAE 75W-80. Czy można wlewać oleje z oznaczeniem GL-4 lub GL-5?
jacek63 - 03-11-2018, 08:03

Do 1.5 wlałem MOTYLGEAR 75W-80. Wg specyfikacji jest to GL4/5. Przejechałem już ponad 25k km i nie mam problemów więc chyba można lać GL4/5.
zuqu - 07-11-2018, 10:06

Dzisiaj wymieniłem olej na MOTUL MOTYLGEAR 75W80,
Mitsubishi 1.8 - 2,5l jak nic wchodzi.
Wymieniony z nadzieją że rozwiąże problem "trójki" która czasami nie chce wejść.

Marcino - 07-11-2018, 23:57

Jest jeszcze Total gear 8 albo nawet 9 75w80. Ja taki mam w galancie:)
Można i Elfa

michok - 12-02-2019, 19:13

zuqu napisał/a:
Dzisiaj wymieniłem olej na MOTUL MOTYLGEAR 75W80,
Mitsubishi 1.8 - 2,5l jak nic wchodzi.
Wymieniony z nadzieją że rozwiąże problem "trójki" która czasami nie chce wejść.


pomogło?

miko_ok - 02-03-2019, 10:41

U mnie wymiana oleju po 99 kkm na polecany przez serwis Mitsu - Tutela 75W-85 GL4.
Nie odczuwam różnicy bo wciąż mam problemy z wrzucaniem biegów...
Jedynie barwa oleju była diametralnie różna po spuszczeniu ze skrzyni od tego, którym zalano skrzynie :)

Uwex - 04-03-2019, 13:32

miko_ok napisał/a:
75W-85


serwis zaleca olej w innej specyfikacji niż producent samochodu ?

miko_ok - 04-03-2019, 20:39

Uwex napisał/a:
miko_ok napisał/a:
75W-85


serwis zaleca olej w innej specyfikacji niż producent samochodu ?

To raczej nie do mnie pytanie :)
Natomiast nie sprowadzają oryginalnego oleju bo jest zbyt drogi i niewiele osób kupowałoby go.
Koszt beczki oleju (20 litrów) to kwota 1200 pln + VAT. To info od sprzedawcy.

Marcino - 04-03-2019, 21:14

Olej nie naprawi zużytego łożyska czy synchro. Można odczuć poprawę.
MichalRBB - 04-03-2019, 21:23

U mnie w dziwnych okolicznościach skrzynia zaczęła chodzić dużo lżej zaraz jak wyjechałem z warsztatu po przeczyszczeniu przepustnicy. Inaczej działają obroty silnika, więc może to jest na rzeczy. Teraz silnik chodzi lżej na obrotach i o dziwo skrzynia, która była toporna :)
miko_ok - 04-03-2019, 21:39

MichalRBB napisał/a:
U mnie w dziwnych okolicznościach skrzynia zaczęła chodzić dużo lżej zaraz jak wyjechałem z warsztatu po przeczyszczeniu przepustnicy. Inaczej działają obroty silnika, więc może to jest na rzeczy. Teraz silnik chodzi lżej na obrotach i o dziwo skrzynia, która była toporna :)

W moim lancerku nie mam problemów z falującymi obrotami więc wogóle nie brałem pod uwagę przepustnicy i jej czyszczenia.
Póki co wybrałem najtańszą metodę poprawy ciężko wchodzących biegów, czyli wymiany oleju w skrzyni. Ponadto wg zaleceń serwisowych przy 100 kkm należy wymienić olej w manualnej skrzyni biegów :)
Temat jest rozwojowy :D

MichalRBB - 04-03-2019, 22:40

Ja w swojej skrzyni wymieniłem olej na początku stycznia i do piątku nie odczuwałem różnicy, aż wyjechałem z warsztatu po wyczyszczeniu przepustnicy. Mało ze sobą powiązane rzeczy, ale może coś było na rzeczy, moim zdaniem obroty, które teraz inaczej pracują. U mnie obroty spadały tylko przy odpalaniu, co wskazywało na syf w przepustnicy i nie miałem problemu też z falującymi obrotami.
Nephus - 26-04-2019, 22:36

Mi wlali Motula i zauważyłem że teraz skrzynia płynniej i lepiej działa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group