To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - [II 2.2 DID] 2,2 problem z odpalaniem w zimie

krzychu - 04-02-2012, 14:09

jmgmotocykle napisał/a:
Cytat:
resztą te podgrzewacze to proste są jak budowa cepa co mogą zepsuć? Jeszcze jakby były elektryczne, ale wymiennik ciepła albo te co biorą ciepło z układu chłodzenia to zwykłe wymienniki... 2 rurki zakręcone wokół siebie...

martwi mnie jak to będzie latem w upalny dzień - jak ropę zagrzeje do ok. 100 stopni to może być :axe:


100 stopni może być jeszcze dopuszczalne... Trzeba by po prostu sprawdzić temat. Może są jakieś sprawdzone sposoby? Może jakieś termostaty?

Anonymous - 04-02-2012, 15:31

lexus napisał/a:
venglin napisał/a:
Sama zgaśnie, poczekaj dzień lub dwa. Tryb awaryjny w pierwszej kolejności się wyłącza, lampka świeci dłużej.
Rozumiem że sam to już testowałeś ja poprostu bym się bał .Jak raz mi zapalił się check to nawet nie jechałem do ASO tylko wezwałem lawetę .Napewno będzie taniej niż bym miał wywalić 10k na naprawę.Ale jak to mówia do odważnych świat należy :wink:


Tak, testowałem wczoraj i dzisiaj, a także 5 razy w zeszłym roku i 2 razy 2 lata temu. :)

[ Dodano: 04-02-2012, 15:38 ]
jaceksu79 napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
jaceksu79 napisał/a:
Pierwsze uszlachetniacze wstrzykiwane do zbiornika paliwa powodowały szybsze wytrącanie się parafiny z ON. Zróbcie tę czynność i później lejcie ON gold-a ze statoila to zapomnicie o zamarzaniu.
Teoretycznie powinienes miec racje, ale ewidentnie Venglinowi, ktoremu wymieniono EOLYSa w ramach tej akcji, auto i tak zamarzlo przy -23st :cry:


No to jak widać na beznadziejne paliwo nie ma rady- chyba, że ma się gwiazdę :biggrin:


Dziś znowu miałem to samo. Outlander rozkraczył mi się na środku Ostrobramskiej. Po 1,5h grzania udało mi się pojechać dalej. Wstąpiłem do AutoGT, gdzie po raz kolejny dowiedziałem się, że mi współczują i nie mają żadnego pomysłu, co z tym zrobić.

Nie do końca wierzę w winę paliwa. Jak już pisałem wcześniej, mam też Berlingo 1.6 HDI. Tankuję go na tej samej stacji, co Outlandera. Jeździ zawsze i przy każdej temperaturze. Tylko, że Berlingo ma fabrycznie zamontowany podgrzewacz filtra - z dekodera VIN na stronie Citroena wychodzi, że to jest wersja "cold climate".

Aha, firmowa Dacia Logan 1.5 dCi też jeździ bez problemu w taki mróz. :lol: lol: A kosztowała mniej niż 25% ceny Outlandera...

borsak1 - 04-02-2012, 15:50

Jeśli jesteście pewni że to wina filtra zawincie go w watę mineralną i po sprawie. Będzie mu ciepło :)
jaceksu79 - 04-02-2012, 16:09

jmgmotocykle napisał/a:
herezje kolego opowiadasz!!!!! nie ma żadnego podgrzewania w 2.2 PSA


jeżeli chodzi o herezje to piszesz prawie jak w średniowieczu :mrgreen:

a co do podgrzewania filtra paliwa w 2.2 policz sobie ile rureczek do niego wchodzi.. jak myślisz po co tak jest?
Ale ja jak zwykle się nie znam na autach :mrgreen:

[ Dodano: 04-02-2012, 16:12 ]
jmgmotocykle napisał/a:
martwi mnie jak to będzie latem w upalny dzień - jak ropę zagrzeje do ok. 100 stopni to może być


właśnie po to w fabrycznym filtrze paliwa z podgrzewaczem jest termostat kolego abyś nie miał takich zmartwień

Anonymous - 04-02-2012, 16:16

A tak to wygląda u mnie:
http://www.youtube.com/watch?v=LxcfNH-a33
http://www.youtube.com/watch?v=l7KQD1WAquw

[ Dodano: 04-02-2012, 16:19 ]
jaceksu79 napisał/a:
jmgmotocykle napisał/a:
herezje kolego opowiadasz!!!!! nie ma żadnego podgrzewania w 2.2 PSA


a co do podgrzewania filtra paliwa w 2.2 policz sobie ile rureczek do niego wchodzi.. jak myślisz po co tak jest?
Ale ja jak zwykle się nie znam na autach :mrgreen:


Prawdopodobnie jest podgrzewany powrotem paliwa z pompy wysokiego ciśnienia. Ale to nie wystarcza w naszym klimacie.

lexus - 04-02-2012, 16:22

venglin napisał/a:

Dziś znowu miałem to samo. Outlander rozkraczył mi się na środku Ostrobramskiej
całkiem blisko mnie widzę zę to ziomal, :wink: szzkoda że te 2,2 mają ten problem strach gdzieś wyjechać może rzeczywiście trzeba je ogacić na zime ,bo z tego co pisze jaceksu79 to jak paliwko podgrzewane jest to znaczy marznie po drodze w rurkach i filtrze .
jaceksu79 - 04-02-2012, 16:25

venglin napisał/a:
Prawdopodobnie jest podgrzewany powrotem paliwa z pompy wysokiego ciśnienia. Ale to nie wystarcza w naszym klimacie.


Nie prawdopodobnie tylko JEST TAK PODGRZEWANE PALIWO.
W L200 wystarcza, w VW wystarcza, w Audi wystarcza, w Mercedesie wystarcza. Tutaj też wystarcza, tylko jedynymi problemami są uszlachetniacz DPF-u i beznadziejne paliwo. nie spotkałem jeszcze 2.2 jeżdżącego na diesel gold ze statoila i po wymianie uszlachetniacza na zmodyfikowany aby zamarzł.

Anonymous - 04-02-2012, 16:26

jaceksu79 napisał/a:
venglin napisał/a:
Prawdopodobnie jest podgrzewany powrotem paliwa z pompy wysokiego ciśnienia. Ale to nie wystarcza w naszym klimacie.


Nie prawdopodobnie tylko JEST TAK PODGRZEWANE PALIWO.
W L200 wystarcza, w VW wystarcza, w Audi wystarcza, w Mercedesie wystarcza. Tutaj też wystarcza, tylko jedynymi problemami są uszlachetniacz DPF-u i beznadziejne paliwo. nie spotkałem jeszcze 2.2 jeżdżącego na diesel gold ze statoila i po wymianie uszlachetniacza na zmodyfikowany aby zamarzł.


Mam zmienionego EOLYSa w ramach akcji serwisowej. Jeżdżę na Goldzie. Zamarza. Tu MUSI być jakiś błąd konstrukcyjny.

[ Dodano: 04-02-2012, 16:27 ]
lexus napisał/a:
venglin napisał/a:

Dziś znowu miałem to samo. Outlander rozkraczył mi się na środku Ostrobramskiej
całkiem blisko mnie widzę zę to ziomal, :wink:


Gocław. Pozdrawiam ziomala ;)

mitsu00 - 04-02-2012, 16:29

jaceksu79 napisał/a:
nie spotkałem jeszcze 2.2 jeżdżącego na diesel gold ze statoila i po wymianie uszlachetniacza na zmodyfikowany aby zamarzł.
Moj wlasnie padl tak w zeszla zime. Tankowany nie tylko GOLDem statoilowskim, ale nawet ich Arctickiem. Gold ma wytrzymac w7g specyfikacji do -26, a Arctic do -34. Tankowane na Statoilu na Torunskiej, zaraz przy Japan Motors, wylot na Bialystok. Caly zbiornik z EOLYSem miesiac wczesniej byl wymieniany, po tym jak przeciekal. Bylo to bodajrze chyba jesli sie nie myle w Lutym albo w Marcu.
jaceksu79 - 04-02-2012, 16:29

venglin napisał/a:
Tu MUSI być jakiś błąd konstrukcyjny.


więc reklamuj to - i napisz jaką dostałeś odpowiedź :D

[ Dodano: 04-02-2012, 16:30 ]
mitsu00, miałeś zmienionego eolesa? bo z Twoich poprzednich odpowiedzi wynika, że nie

mitsu00 - 04-02-2012, 16:40

jaceksu79 napisał/a:
venglin napisał/a:
Tu MUSI być jakiś błąd konstrukcyjny.


więc reklamuj to - i napisz jaką dostałeś odpowiedź :D

[ Dodano: 04-02-2012, 16:30 ]
mitsu00, miałeś zmienionego eolesa? bo z Twoich poprzednich odpowiedzi wynika, że nie
Zastanawiam sie czy takie same jajca zima maja wlasciciele innych modeli Pugow, Cytryn z tym silnikiem, np nowy 508.
jaceksu79 - 04-02-2012, 16:46

mitsu00 napisał/a:
Zastanawiam sie czy takie same jajca zima maja wlasciciele innych modeli Pugow, Cytryn z tym silnikiem, np nowy 508.


a tego to nie wiem i nie wypowiadam się

jmgmotocykle - 05-02-2012, 20:32

Cytat:
modeli Pugow, Cytryn z tym silnikiem

tak - mają - siąsiad ma tak jak ja :badgrin:

Cytat:
policz sobie ile rureczek do niego wchodzi..

wierz mi że liczyłem rurki , i wiem o pseudo ciepłym paliwie z powrotu - jak widzisz po postach innych użytkowników to nie działa!!!

czy ktoś wie czy można zakupić szybkozłaczki będące przy filtrze paliwa??? mysle o montażu takiego podgrzewacza , ale muszę mieć te końcówki....
http://allegro.pl/podgrze...2097261239.html
lub prostą wersje i tanią ale wymaga podciągniecia cieczy chłodzącej...
http://allegro.pl/alfa-15...2089469452.html

mitsu00 - 05-02-2012, 20:51

jmgmotocykle napisał/a:
czy ktoś wie czy można zakupić szybkozłaczki będące przy filtrze paliwa??? mysle o montażu takiego podgrzewacza , ale muszę mieć te końcówki....
http://allegro.pl/podgrze...2097261239.html
Nie jestem specem w temacie, ale mozliwe ze w miejscach gdzie montuja ogrzewania niezalezne EB albo Webasto, pomoga w temacie.
krzychu - 05-02-2012, 21:07

A nie lepiej zamontować to w okolicach baku? Albo w baku?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group