To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Rolka zwrotna paska wieloklinowego

ziutoon - 10-03-2012, 08:40

Teoretycznie nie rozbieralne jest lozysko z tuleja. Lozysko z napinacza wychodzi bez wiekszych problemow.
fj_mike - 10-03-2012, 17:39

ziutoon, możesz podratować chociaż wymiarami łożysk?
ziutoon - 10-03-2012, 18:07

Wymiarów nie znam, poszedłem to sklepu i pokazałem jakie chcę. Jak znajdę stare to mogę zmierzyć suwmiarką ale jak podasz w sklepie oznaczenie z łożyska to ci na bank dobiorą.

To jest jakieś bardzo popularne łożysko bo w sklepie wziałem ostatnie tak więc schodzą na bieżąco. Najważniejszy jest rozmiar zewnętrzny bo do wewnętrzego tokarz już dorobi tuleje.

fj_mike - 10-03-2012, 18:08

ziutoon, daj oznaczenie łożyska, wystarczy.
ziutoon - 10-03-2012, 18:39

U mnie bylo lozysko KOYO 6007 RRIH nie moge znalezc suwmiarki wiec go nie zmierze.
fj_mike - 10-03-2012, 19:01

ziutoon napisał/a:
U mnie bylo lozysko KOYO 6007

35/62/14

adt81 - 10-03-2012, 21:41

Jakiś czas temu grzebiąc coś pod autem chwyciłem tą rolkę ręką i ma zauważalny luz na boki no i właśnie podczas pracy silnika z okolicy tej rolki dochodzą dziwne dźwięki więc zakładam że łożysko w rolce padnięte i czeka mnie wymiana ? Może spróbuję samo łożysko wymienić bo sama rolka chyba się nie zużywa raczej co nie ?

Co do wymiarów łożyska które podał fj_mike to na allegro znalazłem dwa rodzaje Koyo 6007 o różnych oznaczeniach : Łożysko 1 i Łożysko 2 - czy można użyć którekolwiek z tych dwóch ?

fj_mike - 10-03-2012, 22:37

adt81 napisał/a:
Co do wymiarów łożyska które podał fj_mike to na allegro znalazłem dwa rodzaje Koyo 6007 o różnych oznaczeniach

ZZ - osłonięte (shielded)
2RS - szczelne (sealed)

Powinieneś użyć 2RS, dłużej da radę w tych warunkach. Właśnie znalazłem dwa w swoich gratach :wink:

ziutoon napisał/a:
RRIH

2RS1 powinno być ;)

adt81 - 10-03-2012, 23:46

fj_mike dzięki za informacje i w takim razie zamówię sobie to 2RS i może w przyszłym tygodniu zbiorę się za wymianę. Jak dobrze rozumiem to nie trzeba do tego łożyska dorabiać tulejki tylko wystarczy prasa i wymiana samego łożyska ?
fj_mike - 10-03-2012, 23:58

adt81 napisał/a:
Jak dobrze rozumiem to nie trzeba do tego łożyska dorabiać tulejki tylko wystarczy prasa i wymiana samego łożyska ?

Z tego co doczytałem to właśnie potrzebne jest to łożysko i tulejka :wink:
ziutoon, daj wymiary tulejki co by życie ułatwić ;)

adt81 - 11-03-2012, 08:37

Tulejka to nie kłopot tokarzy nie brakuje tylko potrwa to troszkę dłużej :-) . Jej wymiary by się przydały zawsze to szybciej.
ziutoon - 11-03-2012, 10:50

Najlepiej wziasc stara tulejke z lozyskiem i na tej podstawie tokarz wam dorobi. Nie za bardzo wiem co moglbym wam zmierzyc. Srednica tuleji zalezy od lozyska jakie zastosujecie. Otwor na srube jest taki jak w oryginale - sruba 14. Dystans od mocowania do rolki taki jak w oryginale. Jak znajde suwmiarke to zmierze stara tuleje.Ale jak pisalem lepiej wyjac stara i dac na wymiar. To jest pol godziny roboty z odkreceniem kola ;-)
SirSinner - 15-03-2012, 13:16

A czy jest możliwość przetoczenia starej tulei pod nowe łożysko?
Bo jak widzę to wymiar wewnętrzny, który był ścianą wewnętrzną łożyska, powinien być większy.

ziutoon - 15-03-2012, 16:56

Nie wiem jak u ciebie ale u mnie tuleja byla jednoczesnie bieznia lozyska. Wiec trzeba by ja z jednej strony troche zebrac aby zeszla. Swoja droga nie mam pojecia jak oni te lozysko zrobli ;-)
SirSinner - 15-03-2012, 22:07

ziutoon napisał/a:
Nie wiem jak u ciebie ale u mnie tuleja byla jednoczesnie bieznia lozyska. Wiec trzeba by ja z jednej strony troche zebrac aby zeszla. Swoja droga nie mam pojecia jak oni te lozysko zrobli ;-)


Właśnie o to mi chodzi, żeby zebrać to co było bieżnią do wymiaru wewnętrznego łożyska, zamiast robić kolejną nową.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group