[97-04]Galant EAxA/W - Rolka zwrotna paska wieloklinowego
ziutoon - 10-03-2012, 08:40
Teoretycznie nie rozbieralne jest lozysko z tuleja. Lozysko z napinacza wychodzi bez wiekszych problemow.
fj_mike - 10-03-2012, 17:39
ziutoon, możesz podratować chociaż wymiarami łożysk?
ziutoon - 10-03-2012, 18:07
Wymiarów nie znam, poszedłem to sklepu i pokazałem jakie chcę. Jak znajdę stare to mogę zmierzyć suwmiarką ale jak podasz w sklepie oznaczenie z łożyska to ci na bank dobiorą.
To jest jakieś bardzo popularne łożysko bo w sklepie wziałem ostatnie tak więc schodzą na bieżąco. Najważniejszy jest rozmiar zewnętrzny bo do wewnętrzego tokarz już dorobi tuleje.
fj_mike - 10-03-2012, 18:08
ziutoon, daj oznaczenie łożyska, wystarczy.
ziutoon - 10-03-2012, 18:39
U mnie bylo lozysko KOYO 6007 RRIH nie moge znalezc suwmiarki wiec go nie zmierze.
fj_mike - 10-03-2012, 19:01
ziutoon napisał/a: | U mnie bylo lozysko KOYO 6007 |
35/62/14
adt81 - 10-03-2012, 21:41
Jakiś czas temu grzebiąc coś pod autem chwyciłem tą rolkę ręką i ma zauważalny luz na boki no i właśnie podczas pracy silnika z okolicy tej rolki dochodzą dziwne dźwięki więc zakładam że łożysko w rolce padnięte i czeka mnie wymiana ? Może spróbuję samo łożysko wymienić bo sama rolka chyba się nie zużywa raczej co nie ?
Co do wymiarów łożyska które podał fj_mike to na allegro znalazłem dwa rodzaje Koyo 6007 o różnych oznaczeniach : Łożysko 1 i Łożysko 2 - czy można użyć którekolwiek z tych dwóch ?
fj_mike - 10-03-2012, 22:37
adt81 napisał/a: | Co do wymiarów łożyska które podał fj_mike to na allegro znalazłem dwa rodzaje Koyo 6007 o różnych oznaczeniach |
ZZ - osłonięte (shielded)
2RS - szczelne (sealed)
Powinieneś użyć 2RS, dłużej da radę w tych warunkach. Właśnie znalazłem dwa w swoich gratach
2RS1 powinno być
adt81 - 10-03-2012, 23:46
fj_mike dzięki za informacje i w takim razie zamówię sobie to 2RS i może w przyszłym tygodniu zbiorę się za wymianę. Jak dobrze rozumiem to nie trzeba do tego łożyska dorabiać tulejki tylko wystarczy prasa i wymiana samego łożyska ?
fj_mike - 10-03-2012, 23:58
adt81 napisał/a: | Jak dobrze rozumiem to nie trzeba do tego łożyska dorabiać tulejki tylko wystarczy prasa i wymiana samego łożyska ? |
Z tego co doczytałem to właśnie potrzebne jest to łożysko i tulejka
ziutoon, daj wymiary tulejki co by życie ułatwić
adt81 - 11-03-2012, 08:37
Tulejka to nie kłopot tokarzy nie brakuje tylko potrwa to troszkę dłużej . Jej wymiary by się przydały zawsze to szybciej.
ziutoon - 11-03-2012, 10:50
Najlepiej wziasc stara tulejke z lozyskiem i na tej podstawie tokarz wam dorobi. Nie za bardzo wiem co moglbym wam zmierzyc. Srednica tuleji zalezy od lozyska jakie zastosujecie. Otwor na srube jest taki jak w oryginale - sruba 14. Dystans od mocowania do rolki taki jak w oryginale. Jak znajde suwmiarke to zmierze stara tuleje.Ale jak pisalem lepiej wyjac stara i dac na wymiar. To jest pol godziny roboty z odkreceniem kola
SirSinner - 15-03-2012, 13:16
A czy jest możliwość przetoczenia starej tulei pod nowe łożysko?
Bo jak widzę to wymiar wewnętrzny, który był ścianą wewnętrzną łożyska, powinien być większy.
ziutoon - 15-03-2012, 16:56
Nie wiem jak u ciebie ale u mnie tuleja byla jednoczesnie bieznia lozyska. Wiec trzeba by ja z jednej strony troche zebrac aby zeszla. Swoja droga nie mam pojecia jak oni te lozysko zrobli
SirSinner - 15-03-2012, 22:07
ziutoon napisał/a: | Nie wiem jak u ciebie ale u mnie tuleja byla jednoczesnie bieznia lozyska. Wiec trzeba by ja z jednej strony troche zebrac aby zeszla. Swoja droga nie mam pojecia jak oni te lozysko zrobli |
Właśnie o to mi chodzi, żeby zebrać to co było bieżnią do wymiaru wewnętrznego łożyska, zamiast robić kolejną nową.
|
|
|