Nasze Miśki - Galicjusz Aleks
pitbu77 - 17-02-2011, 22:35
Dzisiaj robiłem BT. Hamulce sprawne tylko, że tył na rolkach nie hamował do końca
Ręczny żyleta, trochę za wysoko bierze ale jest równy na obu kołach. Przód też równo. I teraz się zastanawiaj cżłowieku... tłoczki z tyłu zastane, brudne, zardzewiałe? Tylko czekać cieplejszych dni i brać się za wiosenne porządki.
P.S. Wahacze - banany kupione i dostarczone od Stig1. Dzięki kolego
yaro1976 - 18-02-2011, 08:48
pitbu77 napisał/a: |
Ręczny żyleta, trochę za wysoko bierze ale jest równy na obu kołach. |
zdejmij podłokietnik, w miarę łatwy dostęp, 10 min. roboty, jest tam naciąg linki ręcznego, 2 klucze 10 mm (skontrowane 2 nakrętki), ładnie naciągasz i już ręczny bierze z rozsądnej wysokości, tylko nie przesadź, bo będzie minimalnie łapał i bębny będą się grzały.
pitbu77 - 18-02-2011, 10:18
yaro1976 napisał/a: | pitbu77 napisał/a: |
Ręczny żyleta, trochę za wysoko bierze ale jest równy na obu kołach. |
zdejmij podłokietnik, w miarę łatwy dostęp, 10 min. roboty, jest tam naciąg linki ręcznego, 2 klucze 10 mm (skontrowane 2 nakrętki), ładnie naciągasz i już ręczny bierze z rozsądnej wysokości, tylko nie przesadź, bo będzie minimalnie łapał i bębny będą się grzały. |
Z regulacją nie ma problemu. Myślę, że dam radę W końcu to mój wyuczony zawód...
Tylko będzie jeden problem. Nie mam z tyłu bębnów lecz tarcze
yaro1976 - 18-02-2011, 10:20
pitbu77 napisał/a: |
Nie mam z tyłu bębnów lecz tarcze |
popatrz dobrze, masz tarczo-bębny..., za ręczny odpowiada bęben
robertdg - 18-02-2011, 10:56
yaro1976, ja bym zaczał regulacje, od sprawdzenia tego co jest pod bębnem, raz do roku trzeba ściągnąć, wyczyścić, przesmarować, wyregulować, linke zosawiłbym na samym końcu
yaro1976 - 18-02-2011, 11:01
robertdg napisał/a: | yaro1976, ja bym zaczał regulacje, od sprawdzenia tego co jest pod bębnem, raz do roku trzeba ściągnąć, wyczyścić, przesmarować, wyregulować, linke zosawiłbym na samym końcu |
nie no oczywista oczywistość, w środeczku musi być cacy, ja na wiosnę również przymierzam się do przeglądu hamulców...
pitbu77 - 18-02-2011, 12:34
yyyy... Chopaki ale ja ręczny mam sprawny. To, że trochę za wysoko bierze to inna sprawa. Mnie zastanawia słaby hamulec hydrauliczny z tyłu.
robertdg - 18-02-2011, 12:39
pitbu77 napisał/a: | Mnie zastanawia słaby hamulec hydrauliczny z tyłu. | Jak bardzo słaby, może zawór proporcjonalny jest wadliwy
pitbu77 - 18-02-2011, 12:42
robertdg napisał/a: | pitbu77 napisał/a: | Mnie zastanawia słaby hamulec hydrauliczny z tyłu. | Jak bardzo słaby, może zawór proporcjonalny jest wadliwy |
Na tyle słaby, że na BT nie mogłem zatrzymać hamulcem kół na rolkach.
Psikus - 18-02-2011, 21:11
pitbu77, u mnie to samo,diagnosta zarzucił zbyt słaby hamulec zasadniczy kól tylnej osi. A zaciski zrobione,płyn nowy,układ odpowietrzony. W 2 hondach miałem tak samo,podczas jazdy nie odczuwam nic niepokojącego - zostawiam temat więc.
pitbu77 - 18-02-2011, 21:48
Hmmm, może to norma? Tylko żeby była aż taka dysproporcja (rozkład siły hamowania właściwie) pomiędzy przodem a tyłem? Się mi nie wydaje...
robertdg - 18-02-2011, 21:55
A jeszcze jedna rzecz, siła hamowania sprawdzana na odpalonym czy zgaszonym silniku, bo tu stanowcza różnica.
pitbu77 - 18-02-2011, 22:06
robertdg napisał/a: | A jeszcze jedna rzecz, siła hamowania sprawdzana na odpalonym czy zgaszonym silniku, bo tu stanowcza różnica. |
Na pracującym silniku Robercie, na wyłączonym jak wiemy wspomaganie nie wspomaga
robertdg - 18-02-2011, 22:14
pitbu77, ano wiesz, ludzie sa różni i widzialem takie akcje gdzie diagnosta hample sprawdzal na zgaszonym aucie, ogólnie rzecz biorąc kojarzysz siłe hamowania tylnej osi
pitbu77 - 18-02-2011, 23:17
robertdg napisał/a: | ogólnie rzecz biorąc kojarzysz siłe hamowania tylnej osi |
Ogólnie czy konkretnie w moim przypadku?
|
|
|