To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galicjusz Aleks

pitbu77 - 17-02-2011, 22:35

Dzisiaj robiłem BT. Hamulce sprawne tylko, że tył na rolkach nie hamował do końca :shock:
Ręczny żyleta, trochę za wysoko bierze ale jest równy na obu kołach. Przód też równo. I teraz się zastanawiaj cżłowieku... tłoczki z tyłu zastane, brudne, zardzewiałe? Tylko czekać cieplejszych dni i brać się za wiosenne porządki.

P.S. Wahacze - banany kupione i dostarczone od Stig1. Dzięki kolego ;)

yaro1976 - 18-02-2011, 08:48

pitbu77 napisał/a:

Ręczny żyleta, trochę za wysoko bierze ale jest równy na obu kołach.


zdejmij podłokietnik, w miarę łatwy dostęp, 10 min. roboty, jest tam naciąg linki ręcznego, 2 klucze 10 mm (skontrowane 2 nakrętki), ładnie naciągasz i już ręczny bierze z rozsądnej wysokości, tylko nie przesadź, bo będzie minimalnie łapał i bębny będą się grzały.

pitbu77 - 18-02-2011, 10:18

yaro1976 napisał/a:
pitbu77 napisał/a:

Ręczny żyleta, trochę za wysoko bierze ale jest równy na obu kołach.


zdejmij podłokietnik, w miarę łatwy dostęp, 10 min. roboty, jest tam naciąg linki ręcznego, 2 klucze 10 mm (skontrowane 2 nakrętki), ładnie naciągasz i już ręczny bierze z rozsądnej wysokości, tylko nie przesadź, bo będzie minimalnie łapał i bębny będą się grzały.


Z regulacją nie ma problemu. Myślę, że dam radę ;) W końcu to mój wyuczony zawód...
Tylko będzie jeden problem. Nie mam z tyłu bębnów lecz tarcze :lol:

yaro1976 - 18-02-2011, 10:20

pitbu77 napisał/a:

Nie mam z tyłu bębnów lecz tarcze :lol:


popatrz dobrze, masz tarczo-bębny..., za ręczny odpowiada bęben :P

robertdg - 18-02-2011, 10:56

yaro1976, ja bym zaczał regulacje, od sprawdzenia tego co jest pod bębnem, raz do roku trzeba ściągnąć, wyczyścić, przesmarować, wyregulować, linke zosawiłbym na samym końcu ;-)
yaro1976 - 18-02-2011, 11:01

robertdg napisał/a:
yaro1976, ja bym zaczał regulacje, od sprawdzenia tego co jest pod bębnem, raz do roku trzeba ściągnąć, wyczyścić, przesmarować, wyregulować, linke zosawiłbym na samym końcu ;-)


nie no oczywista oczywistość, w środeczku musi być cacy, ja na wiosnę również przymierzam się do przeglądu hamulców... :lol:

pitbu77 - 18-02-2011, 12:34

yyyy... Chopaki ale ja ręczny mam sprawny. To, że trochę za wysoko bierze to inna sprawa. Mnie zastanawia słaby hamulec hydrauliczny z tyłu.
robertdg - 18-02-2011, 12:39

pitbu77 napisał/a:
Mnie zastanawia słaby hamulec hydrauliczny z tyłu.
Jak bardzo słaby, może zawór proporcjonalny jest wadliwy :?:
pitbu77 - 18-02-2011, 12:42

robertdg napisał/a:
pitbu77 napisał/a:
Mnie zastanawia słaby hamulec hydrauliczny z tyłu.
Jak bardzo słaby, może zawór proporcjonalny jest wadliwy :?:

Na tyle słaby, że na BT nie mogłem zatrzymać hamulcem kół na rolkach.

Psikus - 18-02-2011, 21:11

pitbu77, u mnie to samo,diagnosta zarzucił zbyt słaby hamulec zasadniczy kól tylnej osi. A zaciski zrobione,płyn nowy,układ odpowietrzony. W 2 hondach miałem tak samo,podczas jazdy nie odczuwam nic niepokojącego - zostawiam temat więc.
pitbu77 - 18-02-2011, 21:48

Hmmm, może to norma? Tylko żeby była aż taka dysproporcja (rozkład siły hamowania właściwie) pomiędzy przodem a tyłem? Się mi nie wydaje...
robertdg - 18-02-2011, 21:55

A jeszcze jedna rzecz, siła hamowania sprawdzana na odpalonym czy zgaszonym silniku, bo tu stanowcza różnica.
pitbu77 - 18-02-2011, 22:06

robertdg napisał/a:
A jeszcze jedna rzecz, siła hamowania sprawdzana na odpalonym czy zgaszonym silniku, bo tu stanowcza różnica.

Na pracującym silniku Robercie, na wyłączonym jak wiemy wspomaganie nie wspomaga :)

robertdg - 18-02-2011, 22:14

pitbu77, ano wiesz, ludzie sa różni i widzialem takie akcje gdzie diagnosta hample sprawdzal na zgaszonym aucie, ogólnie rzecz biorąc kojarzysz siłe hamowania tylnej osi :?:
pitbu77 - 18-02-2011, 23:17

robertdg napisał/a:
ogólnie rzecz biorąc kojarzysz siłe hamowania tylnej osi :?:

Ogólnie czy konkretnie w moim przypadku?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group