To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Tuning? (silnika)

Krejzi - 15-10-2011, 22:26

A ja zastanawiam sie czy nie zrobic w swoim galancie ITBs + megasquirt ;) . fajna opcja tuningowa jesli ktos nie chce robic swapa ani uturbiać silnika.
danino88 - 15-10-2011, 22:39

a tak dokładniej co masz na myśli? Ja aktualnie jestem w trakcie realizacji mini modingu o którym pisał swinks i już wkrótce podziele się doświadczeniami :)
Owczar - 15-10-2011, 22:46

Krejzi, możesz coś więcej napisać? czy masz już na oku jakieś rozwiązanie i jak cenowo?
Krejzi - 15-10-2011, 23:28

Hm.. w necie duzo jest o tym.
ITB czyli bezposredni system doplywu powietrza, czyli na każdy cylinder mamy oddzielna przepustnice.
tak np. to wyglada w mazdzie 323:
http://www.youtube.com/watch?v=uWzCAkaaSX4


Cenowo no cóż Megasquirt(customowy ECU ) jesli ktos nie chce sam składac to około 500-600 zł z przesyłka ze stanów. No i wysterowanie tego wszystkiego we własnym zakresie.

Jesli chodzi o przepustnice to tutaj łatwiejsza sprawa bo mozna wziąc takowe z motocykla najczesciej wymieniany jest Suzuki GSXR 750.
na jakiejs pierwszej lepszej aukcji na allegro widze ze są po 400 zł razem z wtyrskami.

Megasquirt jest niestety potrzebny,, pozniewaz stosujac takie rozwiązanie musimy ominac przepływomierz no i przydała by się tez wieksza dawka paliwa. W dodatku megasquirt pozwala na zarzadzanie kilkoma zestawami wtrysków,a co za tym idzie można przełaczac na bieząco ktore wtryski maja działac (LPG).

Nie do końca jeszcze wiem jak sprawa się ma z filtrem powietrza, gdzieś doszukałem się ze umeiszcza sie je przed tymi przepustnicami w takich "tulejkach".

Co nam daje taki itb's ?

Hm... silnik dostaje wiecej powietrza, a w kolektorze ssacym nie tworzą sie jakieś tam podcisnienia proznie i inne takie dziwne rzeczy ;-) ( bo go po prostu nie ma ).

Co za tym idzie wiecej mocy, lepsza reakcja na gaz i lepszy moment.
Tyle wiem w teori. w praktyce korci mnie takie rozwiązanie.

Do tego dochodzi swietny dzwiek wsysanego powietrza ;)

Owczar - 15-10-2011, 23:49

Krejzi napisał/a:
Nie do końca jeszcze wiem jak sprawa się ma z filtrem powietrza, gdzieś doszukałem się ze umeiszcza sie je przed tymi przepustnicami w takich "tulejkach".


Też się właśnie zastanawiam. Ale sporo rzeźby. W przypadku V6 jeszcze więcej. Do tego MS i wychodzi już spora sumka i masa pracy. Chyba prościej byłoby wrzucić jakiś kompresor, a i przyrost mocy byłby chyba większy :) Ale koncepcja ciekawa :)

danino88 - 15-10-2011, 23:53

to i ja dodam kilka słów na temat moich zmian.W moim przypadku kolektor od vr oraz filtr HKS zmieniły dźwięk auta i do tego jego dynamikę.W przyszłym tygodniu montuje puche od vr i startuje spod świateł razem z galantem z którym szedłem łeb w łeb przed zmianami:)na koniec zostanie wydech i hamownia:)
swinks_UK - 16-10-2011, 00:00

Nic nowego, od dawna stosowane w rzędowych 6-cylindrówkach w starej generacji gaźnikowców. Najpopularniejszy mod w rodzinie Datsunów 240-280z na gaźnikach Webbera. Tak, filtry grzybkowe są bezpośrednio przed gaźnikami.
Ale tam nie ma ecu, niemal zero elektroniki tylko czysta mechanika :wink:

A w silnikach z ecu opartym na MAF'ie nic nie zastąpi fabrycznych map, żaden świniak nie zrobi tak smukłej charakterystiki jak ecu.
No i co? Osobne czujniki temperatury w dolocie, ciśnienia atmosferycznego itd. jak chcesz wywalić MAF?

TomaszWiak1989 - 16-10-2011, 04:46

Witam. Mam takie pytanie, co mozna zrobic zeby zwiekszyc moc w moim autku i czy jest to w ogole mozliwe? Niby 160km to tez duzo no ale jeszcze kilka wiecej napewno by mnie zadowolilo :) . Obecnie posiadam galanta 2,5 V6 01r.
robertdg - 16-10-2011, 08:39

Krejzi napisał/a:
Hm... silnik dostaje wiecej powietrza, a w kolektorze ssacym nie tworzą sie jakieś tam podcisnienia proznie i inne takie dziwne rzeczy ;-) ( bo go po prostu nie ma ).
Akurat te takie dziwne rzeczy są potrzebne, ot choćby do podstawowej czynności jaką jest zatrzymanie auta - no chyba, że masz zamiar zakładać pompe vacum sterowaną z paska, bądź teź elektroniczną.
Krejzi - 16-10-2011, 10:55

z tego co widze ludzie to robią ;) i to robią nawet w wyscigowych furkach, wiec na pewno sporo to daje.
Moze moja teoria jest uboga ;) ale pomysl podobno jest niezly a widziałem ,ze z 2 litrwoego zeteca z forda ( 136 km ) mozna uzyskac okolo 170- 180.

[ Dodano: 16-10-2011, 10:59 ]
a Możecie przybliżyć temat kompresora ? koszty montaz itd ?>

Owczar - 16-10-2011, 11:13

Obejrzałem parę filmików i generalnie takie rozwiązania stosują w starszych silnikach. Nasz jest dość mocno okablowany i wymiana ECU na megasquirta do łatwych by nie należała. Do tego tak jak napisał Robert, potrzebna dodatkowa pompa vacuum.

Nie orientowałem się aż tak w temacie, ale cena głównie zależy od tego za ile wyrwiesz kompresor i czy resztą zrobisz sam. Jakieś mocowanie do niego, koło pasowe odpowiednie. Potem jakaś świnka i strojenie. Ogólnie te koszty będą większe nić swap na 2,5.

diabelll - 16-10-2011, 11:15

jedynie co tu mozna by bylo zrobic z tym silnikiem za powiedzmy "male koszta" to soft turbo innej drogi nie widzie czip tuning to sobie mozna odpuscic odrazu .... z tych 136 koni mozna by wyciagnac na niskim doladowani te 170-180 zeby go nie zarznąć
Krejzi - 16-10-2011, 11:19

mnie strasznie korciło zeby do swojego wsadzic 2.5 v6. ale to dopiero była by rzeźba.

a co do tych starszych silników, to nie koniecznie, widziałem takie w zetec'u ktory jest pelny okablowania, jak i tez w imprezowych boxerach. Przed chwila czytałem tez gdzis ze ludzie nawet nie robią MS tylko na oryginalnym ECU odrobine przerabiają mapy i jezdza ;) . Chcialbym to zobaczyc osobiscie i zobaczyc roznice . bo przerobka wydaje sie najmniej inwazyjna i najtańsza o ile sami bedziemy chcieli to robic.

ja po prostu chyba najpierw kupie sobie jakis swój wymarzony samochód, a potem bede ingerował w silnik ;) .

[ Dodano: 16-10-2011, 11:22 ]
a co wy na to ? ;) nie drogo ;P
http://www.superchargersw...-Superchargers/

MATTNATTS - 16-10-2011, 11:31

danino88 napisał/a:
to i ja dodam kilka słów na temat moich zmian.W moim przypadku kolektor od vr oraz filtr HKS zmieniły dźwięk auta i do tego jego dynamikę.

A czy takie zmiany jakie zastosował kolega faktycznie mogą dać wzrost mocy,momentu?Czy wymiana seryjnej puchy na puche z Vr-4 + wydech od kolektora do końca+strojenie Ecu lub świnka nie dałyby czegoś na plus?
Czy pucha z vr i n/a są takie same czy różnią się faktycznie średnicą wlotu?Z zewnątrz wyglądaja chyba tak samo .

diabelll - 16-10-2011, 13:10

co wam do wymiana kolektora na wiekszy skoro kanaly w glowicy sa male zabieg bez sensu trzeba by porting glowicy robic ... mozna zrobic sobie dolot z nierdzewki wywalic przeplywke wsadzic swinie i z 5 koni przybedzie :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group