To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - [1.6] AS&G Jaki olej silnikowy lejecie?

Przemek87dk - 21-05-2023, 20:16

Witam ponownie. Przymierzam się do wymiany w następnym miesiącu i jest duży wybór tych olejów z tej listy co kolega wyżej napisał. Miałem wcześniej zalany olejem c3 i zauważyłem że troszkę zaczął jakby klekotać. Jeżdżę głównie w mieście 2-3 razy w tyg krótkie odcinki autostradą. Mam najechane 96600 będę też przy okazji wymieniał olej w skrzyni.
Mam pytanie do kolegów na forum jaki olej wybrać. Jeżdżę spokojnie czasami trochę więcej obrotów na autostradzie. Czekam na odpowiedzi i dziękuję z góry.

zbigniew77 - 22-05-2023, 18:13

Z zestawu tych olejów ,które podałem na stronie 9 szukaj oleju z normą A3/B3,A3/B4 lub A5/B5.
Oleje A3/B3,A3/B4 stosuje się do silników mocno wysilonych a z twojej wypowiedzi wynika ,że w twoim przypadku to raczej ,,lekka jazda" nie ciągniesz przyczepy i nie latasz codziennie atostradą w pełnym składzie osobowym + bagaż a więc olej A5/B5 będzie w sam raz. Odejdź od oleju z normą C3 a zastosuj olej z norma C2.Dla tego silnika olej z norma C2 lub ful SAPS czyli pełno popiołowy sa w zupełności wystarczające.Oleje z normą C3 i C4 są ekologiczne ale mają zubożoną gamę dodatków.To oleje o niskiej zawartości pierwiastków dzięki czemu nie powodują powstawania nadmiernej ilości SAPS..... czyli popiołów siarczanowych.W olejach tych zmiejszono ilość, fosforu [P] i siarki [S]).Popioły to resztki powstające w procesie spalania i one zatykają filtry DPF i katalizatory.Dlatego oleje C3 i C4 ,,odchudzono" z tych elementów. Ale nam w ASX raczej to nie zagraża zwłaszcza ,że jak sam mówisz czasami latasz autostradą wiec katalizator po prostu wypalisz. A jak będziesz szukał odpowiedniego oleju to przy okazji porównasz sobie oleje cenowo.

Przemek87dk - 23-05-2023, 20:06

Więc wydaje mi się ze będzie ten dobry MOTUL 8100 ECO-CLEAN 5W-30. Proszę mnie poprawić jak się mylę.
Plus Mann 610/3 filtr oleju plus nowa podkładka. A czy podkładka do wymiany oleju w skrzyni będzie taka sama jak do oleju ? Chce się zaopatrzyć jakbym potrzebował. Dzięki

zbigniew77 - 23-05-2023, 20:55

Może być
MOTUL 8100 ECO-CLEAN 5W-30
ACEA C-2
Lepkośc w 40*C-61,1
Lepkpśc w 100*C-10,5
Index lepkości -164
HTHS-3,1
TBN-7,9
Aprobata -HONDA, SUBARU, TOYOTA

ECO-NERGY 5W30
ACEA A5/B5
API-SP
Lepkośc 40*C- 55,5
Lepkośc 100*C- 10,1
Index lep - 171
HTHS-3,4
TBN-12.5


Ten Motul 8100 Eco-lite 5W30 - ma aprobatę ACURA, CHRYSLER, DODGE, FORD, GENESIS,
HONDA, HYUNDAI, INFINITI, KIA, LEXUS, MAZDA, MITSUBISHI,
NISSAN, SUBARU, TOYOTA, FIAT
Lepkośc 40*C- 67,0
Lepkośc 100*C- 11,4
Index lep - 166
HTHS-3,3
API : SN+
ISLAC-GF6

Przemek87dk - 28-06-2023, 17:34

Więc jak w temacie wymieniłem olej na ten Motul 8100 Eco-lite 5W30 + filtry kabinowy , powietrza oraz olejowy mann 610/3. Samochodem zrobiłem jakieś 200km a w weekend na dłuższą wycieczkę się szykuje koło 1000. Samochód z moich odczuć jest cichszy. Stary olej jak to stary był bardzo ciemny a nawet pod światło jak spływał to jakby buraczkowy kolor miał. Śmieszna sytuacja dzisiaj była. Auto zaparkowane idę wyrzucić śmieci i po drodze widzę pod autem jakąś małą kałużę. Myślę [edit] olej coś źle zrobiłem czy co ale nie była to woda z klimy skraplacz chyba nie wiem jak to się nazywa. Ale się ucieszyłem bo przy wymianie naprawdę postarałem się żeby wszystko było na 100% nawet klucz dynanometryczny użyłem. Pozdrawiam i życzę szerokości i udanego lata 👍
frogooo - 29-06-2023, 17:08

Mam pytanie dotyczące oleju a mianowicie czy ktoś z Was używał/używa oleju RAVENOL DXG USVO 5w30? Wpisując nazwę tego oleju w wyszukiwarce na forum nie znalazłem żadnych informacji. A znajomy znajomego prowadzi sprzedaż olei i bardzo go poleca. Ktoś coś może doradzić?
Asx mam od grudnia 2018 przez 3 lata nawet nie wiem co mi w aso lai a ostatnio w innym aso wlali mi motula 5w30 tyle wiem. Tylko spalanie jakoś wzrosło 10-12 a miałem przeważnie 8-9 bo do pracy mam 4-5 km plus klima plus korki... Olej może wpływać na spalanie ? Czy szukam przyczyny tam gdzie nie ma?
Z góry dziękuję 🙂

zbigniew77 - 30-06-2023, 17:39

Tu masz dane z karty charakterystyki oleju RAVENOL DXG USVO 5w30.
API- SN+ ,SP (RC)
Lepkość 40*C -65,6
Lepkość 100*C-11,1
Wskaźnik lepkości - 163
TBN-8,3
HTHS -3,25

Wejdź na stronę https://www.ravenol.pl/pr...sae-5w-30-usvo/ i zobacz kartę produktu i sam możesz sprawdzić jego parametry.
Olej jak najbardziej spełnia wymagania dla ASX a co więcej nawet je przekracza.
To olej na bazie PAO tak jak AmsOil 5W30 (ASL)
https://czarnepaliwo.pl/76-zawierajace-pao
Co do spalania to zacznij od sprawdzenia ciśnienia w oponach.Wystarczy ,że spadnie z 2,6 do 2,4 i już wzrośnie zużycie
Zobacz jaki masz konkretnie wlany olej bo być może ma bardzo wysoki współczynnik lepkości w temp.40*C.Przy twoich dojazdach do pracy 4-5km jedziesz praktycznie na zimnym oleju to może generować niewielki wzrost zużycia paliwa.Ale jak dodasz do tego niskie ciśnienie w oponach i klimatyzację oraz korki na drodze to będzie to już i zauważalne i odczuwalne dla kieszni :lol:

Edym 1 - 19-08-2023, 13:39

A czy ktoś z kolegów ma zalany olejem Motul 8100Eco-NEGRY 5W30. I może sie pochwalić jaki efekt??
Grzesiek17 - 25-07-2024, 19:41

Cześć wszystkim,

zwracam się do Was z taką oto sprawą.

Jestem posiadaczem ASX z 2013 prawie od roku i zbliża się czas wymiany oleju. I tu pojawia się pewna sprawa.

Auto sprowadzone było z DE. Kupno z pewnego źródła, obecnie 91000 nalotu.

W DE jeździło na oleju 0W20 (była karteczka w komorze silnika), jednakże Pan, który sprowadzał to auto zrobił mu serwis olejowo-filtrowo-świecowy przed sprzedażą (ogólnie on sprowadza tylko ASXy). I tak silnik został zalany ELFem 10W40 (podobno lepszy olej jak ten 0W20 wg Pana sprzedawcy). Moje zdziwienie, że był zalany pół syntetyk do samochodu z niskim przebiegiem.

Generalnie auto sprawuje się ok, ale na ten przykład w zimie, auto zanim się nagrzało (olej złapał temperaturę) to klekotał w przedziale obrotów 1500 do 2000 rpm (podczas jazdy). Latem tego klekotu niema.

Teraz chciałbym poznać Wasze zdanie czy lać dalej tego ELFa czy jakiś inny olej 10W40, czy mogę bezpiecznie przejść na olej 5W30/40 bo wiem, że zdania są podzielone na ten temat.

zbigniew77 - 25-07-2024, 22:00
Temat postu: olej do ASX
Śmiało możesz przejść na olej 5W30.Ja zmieniłem olej 0W20 na olej 5W30 po 4000km w nowym silniku na gwarancji sam po za ASO i latam na nim do chwili obecnej. Nic się nie stanie ..ASX ma pompę oleju o zmiennej wydajności i ona sama się dostosuje do lepkości oleju zapewniając silnikowi odpowiednie smarowanie.
Dlatego do tych silników 4A92 wg instrukcji można stosować oleje o lepkości i specyfikacji

SAE - 0W20, 0W30, 5W30, 5W40
- ACE- A3/B3, A3/B4, A5/B5
- API : SM /SN
- certyfikacja ILSAC : GF4 lub GF-5
Olej 10W40 może pracować w zakresie temperatur od -20*C do +40*C więc jak pojedziesz w rejon gdzie temperatura nocą spadnie ci do -25*C to olej straci płynność i pompowalność bo zmieni się w smar stały..taki jak smalec i będziesz musiał czekać do wiosny :) aż się auto rozmrozi lub wepchać auto do ogrzewanego garażu. :D To klekotanie jest spowodowane właśnie tym że ...gęsty zimny olej nie wycisza pracy podzespołów silnika.Aby to robił musi osiągnąć swoją temperaturę pracy. Olej tworzy poduszkę między współpracującymi elementami.Jak jest zbyt gęsty to właśnie słychać takie klekotanie do czasu aż olej osiągnie odpowiednią temperaturę i płynność.Przy zimnym oleju ta poduszka olejowa jest zbyt cienka. Latem jest ok bo temperatura na zewnątrz pozwala olejowi się szybko nagrzać ale zimą słychać to wyraźnie. W naszym klimacie najlepiej sprawdza się olej 5W30 przy normalnym użytkowaniu chyba że ktoś dużo lub wyłącznie lata po mieście i stoi w korkach lub goni po autostradach to wówczas dla pewności 5w40.
ELF 10W40
ACEA A3/B4,
API - SN
Jak sam widzisz olej ten spełnia tylko 2 normy dla tego silnika.. ACEA A3/B4 i API-SN a jego lepkości nawet instrukcja nie wymienia. Do tego to półsyntetyk .To już lepszy od tego Elfa 10W40 będzie ELf Evolution SXR 5W30 co prawda to olej w technologii HC ale na nim silnik przestanie zimą klekotać . Poczytaj wszystkie wątki na temat olejów na stronach od 1-9 i coś sobie wybierzesz .Jak już się na coś zdecydujesz to porozmawiamy Nie wiem jakim budżetem dysponujesz wiec nie będę polecał konkretnego oleju bo cenowo bardzo się różnią.

pitt63 - 26-07-2024, 08:03

Olej 10W40 moim zdaniem nie jest odpowiedni do tego silnika i na nasz klimat. Ja bym przed wymianą zrobił jednak płukankę. Z drugiej strony nasuwa się pytanie, dlaczego sprzedający zalał taki olej wiedząc, że auto chodziło na 0W20? Pewnie chodziło o koszty bo oryginalny olej MM 0W20 kosztuje około 350 PLN. Ciekawe, jakie świece wkręcił?! Podejrzewam, że najtańsze a powinny być, a raczej najodpowiedniejsze są, irydowe. Na marginesie dodam, że nigdy nie ufam sprzedającemu, że robił to i tamto i olej i coś tam jeszcze. Zawsze po zakupie funduję autu swój zestaw startowy i wtedy jestem pewny co mam.
Grzesiek17 - 31-07-2024, 00:18

Dzięki Panowie @zbigniew77 & @pitt63,

zanim napisałem post na forum, przebrnąłem przez wszystkie strony w tym temacie.

Jeśli chodzi o budżet to myślę, że gdzieś w okolicach 250 pln (no max. 300 jeśli było by warto) przeznaczyć na olej.

Patrzyłem na Eneos Hyper 5W30 i Amsoil 5W30 OE i SS oraz oleje Millers 5W30, choć rozważyć i można Motula 8100 Eco-lite/clean.

Tak naprawdę głowa mała bo jest tego dużo, a chcę wybrać tak, żeby auto chodziło naprawdę tak jak powinno :)

Auto ogólnie użytkowane 60% czasu w trasie (40km dom-praca-dom, ale to krajówka), a reszta w mieście. Autostrady to tylko jakieś wypady wycieczkowe.



Cytat:
Ciekawe, jakie świece wkręcił?! Podejrzewam, że najtańsze a powinny być, a raczej najodpowiedniejsze są, irydowe


Z ciekawości podjadę do sprzedającego w wolnej chwili i zapytam się jakie świece zamontował.

Cytat:
Ja bym przed wymianą zrobił jednak płukankę


Jaką płukankę byście polecili, bo sam nie wiem co do końca o nich myśleć, bo w internetach trwa prawdziwa wojna między zwolennikami, a wręcz inkwizytorami tych specyfików.

pitt63 - 31-07-2024, 08:35

Jaką płukankę byście polecili, bo sam nie wiem co do końca o nich myśleć, bo w internetach trwa prawdziwa wojna między zwolennikami, a wręcz inkwizytorami tych specyfików.[/quote]

Ja robiłem Tec 2000 ale tak na prawdę, to wszystkie są podobne do siebie. Po płukance i wymianie oleju sprawdzane miałem luzy zaworowe i miałem okazję rzucić okiem na silnik po zdjęciu pokrywy zaworów, oczywiście czyściutki. Przed płukanką na bagnecie olej wyglądał na czysty ale już zlewany był czarny, więc płukanka zrobiła swoje. Ja wracałem z 5W30 zalanego nie potrzebnie przez sprzedawcę, bo od początku był na 0W20.

zbigniew77 - 31-07-2024, 11:23

Ja latam na Amsoil 5W30 (ASL) aktualna cena to ok.240zł za bańkę 4 litry a tak naprawdę to bańka ma 3.978 czyli 1 Galon.Jeśli nie ten to Rozważ Eneosa. A co do płukanki To jest tak jak mòwi Pit63 wszystkie są podobne ròżni je cena.Płukanką silnika nie naprawisz wlej AR2820 robi to samo co inne w cenie 100zł
Grzesiek17 - 01-08-2024, 11:11

Dzięki Panowie za podpowiedzi.

Płukanka na pewno będzie zastosowana.
Ale kurczę nadal nie wiem jaki olej wybrać.
Zostanę raczej przy Amsoil ale teraz czym tak na prawdę różni się SS od OE? Cena to ok 100 pln różnicy za niecałe 5l na korzyść OE.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group