To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Fioletowa Śliweczka.

piotrkor1 - 26-01-2014, 21:36

Demontujemy kolumnę kierowniczą pamiętając o zdjęciu wiązki i wypięciu wszystkich wtyczek.



C.D.N

Hugo - 26-01-2014, 23:56

piotrkor1 napisał/a:
Dzięki że doceniasz moją pracę
Jestem prawie na bieżąco :wink:
danino88 - 27-01-2014, 14:48

też mnie to czeka na wiosnę :)
piotrkor1 - 27-01-2014, 20:21

Wracając do mojej opowieści.Rozpinamy wszystkie wtyczki po lewej stronie,łącznie z tymi,które znajdują się z tyłu wspomnianej już puszki bezpieczników.


Analogicznie jak z lewej strony wypinamy box po prawej stronie.

Dobierając się do wiązki nad kierownicą trzeba zdemontować ten plastikowy element,do którego wpięte są wtyczki.



Część wtyczek zamontowana jest na stelażu zawieszonym na ścianie auta.

Demontaż nie jest trudną sprawą ale czasochłonną i trzeba uważać na wszystkie metalowe elementy bo łatwo można się skaleczyć!

piotrkor1 - 27-01-2014, 20:45

Wiązki w drzwiach należy zamienić miejscami tak jak i zamki w drzwiach ale przedtem radzę kupić komplet,czyli lewy i prawy podnośnik drzwi wraz z silniczkami.Po zamianie wiązek wtyczki silniczków nie pasują dlatego potrzebne są te elementy z wersji EU.
Widok prawej wiązki.


Lewa strona.


Demontujemy środek.Wyciągamy fotele i tylną kanapę.Zdejmujemy wykładzinę podłogową.


Po wyjęciu wykładziny stwierdzam,że dywan z wersji LHD nie będzie pasował ze względu na inny profil z lewej strony.

piotrkor1 - 27-01-2014, 21:11

Zarówno z lewej i prawej strony wiązki progowe umieszczone są w plastikowych korytkach (które po transformacji zmieniamy na wersję euro) umieszczonych blisko progów i owinięte są taśmą izolacyjną.Linkę otwierania bagażnika i linkę klapki wlewu paliwa demontujemy razem z uchwytami i kupujemy z wersji na europę bo te po lewej stronie będą za krótkie.Potrzebne też będą wiązki progowe z europejskiego galanta lewa i prawa.Trzeba zrobić przedłużacze.
Tutaj należy wspomnieć,że można pójść dwoma drogami.Pierwsza-krzyżować wiązki progowe w tunelu środkowym lub ta Druga,którą ja wybrałem przedłużać wiązki nadkola lewą i prawą,żeby sięgnęły na przeciwległą stronę.




piotrkor1 - 27-01-2014, 21:38

Jakbym wiedział wcześniej może zdecydowałbym się na pierwszą metodę dlatego,że jest mniej kabli do przedłużenia.Moja praca,przedłużania wiązek nadkola niestety została już rozpoczęta i dlatego nie mogłem zastosować pierwszej.



Większość wiązek wymagać będzie przedłużenia,modyfikacji lub zmiany położenia klipsów montażowych.
Pierwszy element na swoim miejscu.

piotrkor1 - 27-01-2014, 22:24

Budowa VR-4 wydaje się podobna do V6 ale tak do końca nie jest.Tak jak Koledzy Mitsumaniacy już dawno stwierdzili wiązki są inne i nie pasują p&p do wersji EU.
Tylko wygląd zewnętrzny auta jest taki sam.

widok kasety tiptronica.

Hamulec ręczny też trzeba zaadoptować z europejskiej wersji.

Przechodzimy do tylnej części VR-ki.
Pompa AYC znajduje się po prawej stronie pod tylnym nadkolem.Kable od niej umocowane są na tylnej ścianie tak jak widać na zdjęciu.

Wiązka tylnej klapy prowadzi do lampek oświetlenia tablicy rejestracyjnej i tylnego spoilera.Po przeniesieniu jej na drugą stronę okazuje się za krótka więc musimy ją przedłużyć.


Ten plastikowy element, w którym schowana jest wiązka klapy można przenieść na lewo ale po jego zamocowaniu linka bagażnika jest zgniatana przez zawias bagażnika.Lepszym wyjściem jest zdobycie tego elementu na rynku wtórnym.


piotrkor1 - 27-01-2014, 22:35

Przydatna jest też instrukcja napraw czyli Workshopmanual do zwykłego galanta żeby wiedzieć jak w oryginale przeprowadzone są linki wlewu i bagażnika.

Wracamy do tylnej półki,którą wcześniej zdemontowaliśmy.
Tylna kanapa w VR-4 nie jest składana i dlatego ma inne mocowania.U mnie jest też tylna wycieraczka i elementy wzmacniacza albo filtra przeciwzakóceniowego na tylnym prawym słupku.Auto w opcji posiada navigację tzw.MMCS.

tutaj już wiązka po przełożeniu.Nie trzeba jej przedłużać tylko zmienić położenie klipsów.

C.D.N

deejay - 27-01-2014, 23:18

piotrkor1 napisał/a:
W moim przypadku auto nie posiada filtra przeciwpyłkowego ale będzie taki miało.


Zaślepka do wycięcia i po problemie :wink:

piotrkor1 - 28-01-2014, 09:01

deejay napisał/a:
piotrkor1 napisał/a:
W moim przypadku auto nie posiada filtra przeciwpyłkowego ale będzie taki miało.


Zaślepka do wycięcia i po problemie :wink:

Nie masz racji tam trzeba wyciąć otwór na filtr a potem go przykręcić.
Zresztą ten cały osprzęt klimy, po za kilkoma elementami jest nieprzydatny jeżeli się przerabia się RHD na LHD.

Tomek - 28-01-2014, 11:23

piotrkor1 napisał/a:

Nie masz racji tam trzeba wyciąć otwór na filtr a potem go przykręcić.


to właśnie deejay miał na myśli mówiąc:

deejay napisał/a:

Zaślepka do wycięcia i po problemie :wink:

piotrkor1 - 28-01-2014, 11:28

tomek84, masz rację chyba źle przeczytałem.deejay, przepraszam.
piotrkor1 - 28-01-2014, 11:45

Zabieramy się za zmianę lusterek.
Demontujemy lusterka z VR-4 aby to zrobić należy zdjąć osłony głośniczków delikatnie podważając płaskim śrubokrętem.
Lusterka z japończyka i europejczyka zabieramy do domu po drodze kupujemy dobre piwo i zabieramy z warsztatu komplet śrubokrętów.

Zaglądamy do instrukcji napraw,tym razem do VR-4.Jest ona co prawda po japońsku ale z samych obrazków widać o co chodzi.

piotrkor1 - 28-01-2014, 11:59

Na tym zdjęciu lusterko po zdjęciu szkła.

Lusterka są elektrycznie składane,podgrzewane i mają szkła asferyczne czyli widać w nich tzw.martwy punkt przy wyprzedaniu.
Elektrycznie składane lustra mają 7 pinową wtyczkę.Te bez tej opcji mają o dwa przewody mniej.Temat już wcześniej przerabiałem w galancie 2.0

Różnica między lusterkami polega na innym uchwycie i kącie rozwarcia uchwytu z wiadomych przyczyn.
Na zdjęciu lewe to "nasze" a prawe to "ich".Uwaga!u góry żaba nie jest częścią lusterka!! :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group