To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Instalacja wodorowa

gulgulq - 03-02-2014, 08:04

Myszon napisał/a:
Polacy bez większej ingerencji w silnik już opracowali auta na wodór.
http://tvnmeteo.tvn24.pl/...,45067,1,0.html
http://moto.wp.pl/kat,159...l?ticaid=112228


Myszon, zapoznałeś się artykułami na stronie ze zrozumieniem??

Tam są prezentowane auta na wodór a nie na mieszankę HHO. Wodór nie pochodzi ze słoika tylko jest tankowany z zewnętrznych źródeł (butla). Wiec porównywanie tych dwóch koncepcji jest kompletnie mylne.
Tak samo hasło pt. "litr paliwa za 4 zł" to kompletna bzdura:
Cytat:
Według szacunków naukowców przy zastosowaniu nowoczesnych technologii możliwe jest, aby wyprodukowanie 1 kWh prądu elektrycznego ze źródeł solarnych kosztowało ok. 30 groszy, a wtedy wodór wyprodukowany z takiego źródła mógłby kosztować około 4 zł za równoważnik 1 litra benzyny. Ta, prypomnijmy, kosztuje blisko 6 zł za litr.

Porównują ładnie cene WYPRODUKOWANIA wodoru z ceną ostateczną beznyzny na stacji paliw. Wodór dziś jest tańszy bo nie jest na razie obłożony tak podatkami jak benzyna. Gdyby wziąć cenę wytworzenia benzyny bez podatków to mamy ok. 2 zł więc produkcja wodoru jest kompletnie nieopłacalna. W ten sam sposób możemy rozważać jazdę na biooleju czy alkoholu - co jest w niektórych krajach czymś normalnym (Brazylia)

Cytat:
Jeśli już pojazd na wodór, to krok dalej, a więc ogniwa paliwowe, gdyż to inna jakość. - twierdzi Jarosław Mamala. - Problem jest natomiast z pozyskaniem wodoru i energochłonnością tego procesu o czym się mało mówi. To tak jak z samochodami elektrycznymi - na razie jest dobrze, ale jeśli wszyscy zaczęli by ładować akumulatory do swoich pojazdów, to zabrakło by prądu na całym świecie.


Może w końcu wszyscy cudowni wynalazcy zrozumieją że nie da się wytworzyć więcej energii ze spalania wodoru produkując go z prądu wytworzonego ze spalania np. benzyny (lub nawet ze spalania wodoru). To jest fizycznie niemożliwe bo takie są prawa fizyki.
Przyszłość to być może wodór - ale wodór produkowany z prądu wytwarzanego ekologicznie np. z paneli słonecznych. Wtedy ma to sens i warte jest uwagi. Tylko ze wtedy jazda na wodorze nie będzie wcale tania - nasze kochane państwo odpowiedni zadba by jednostkę wodoru obłożyć odpowiednimi podatkami :badgrin: :badgrin: :badgrin: . A jazda na wodorze bez akcyzy będzie odpowiednia karana - tak jak dziś na oleju z frytek :P .


Innym zagadnieniem jest optymalizacja spalania paliwa i być może HHO w jakiś sposób poprawia spalanie mieszanki. Być mozę ma to jakiś sens biorąc pod uwagę wybuchowe działanie wodoru (ekstra ciśnienie na tłok). Niestety wymaga to rzetelnych badań naukowych. No i odpowiedzi na pytanie: ile wodoru wytwarza słoik i jaki jest jego udział w mieszance: procent czy tylko jakiś promil??
Badania Skrzyniowksiego które załączyłeś (http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i1/i5/i6/i4/i5/r15645/SkrzyniowskiA_GazBrowna.pdf) nie dowodzą nic. Moc i moment na silniku jest taki sam a nawet mniejszy (ostatnia strona) - a w tych badaniach brakuje jednego bardzo ważnego testu: jednostkowego zużycia paliwa dla silnika bez i z HHO.

Trzeba też pamiętać o tym:
Cytat:
Skoro przerobienie samochodu na wodór jest takie proste, to na czym polega problem? Wytwarzanie wodoru, ale też jego magazynowanie i dystrybucją są zdecydowanie bardziej skomplikowane. Wodór jest przechowywany (również w samochodzie) pod bardzo wysokim cienieniem, a jego łatwopalność wymaga większych niż w przypadku benzyny środków bezpieczeństwa.


Instalacja do wodoru jest droga - specjalne wysokociśnieniowe butle, parowniki, zawory ciśnieniowe, zawory antydetonacyjne + całkiem normalny silnik. Opłaca się ?? Być mozę lepszym rozwiązaniem była by turbina gazowa i zamiana ciepła na prąd. Ale to chyab lepiej w takim układzie iść w całkiem prostszą konstrukcje: wytworzenie prądu na panelach -> akumulator -> auto na prąd.

robertdg - 03-02-2014, 09:02

RalfPi napisał/a:
Ale co trzeba dorzucić do hybrydowego Aurisa???
Poważnie pytam.
Nie odniosłem się konkretnie do Aurisa tylko ogolnie do hybrydy, póki masz gwarancje to oczywiście wszystko jest jako tako OK, po zakończeniu okresu gwarancyjnego, auto traci szybko na wartości, koszty serwisu rosną, w niezaleznym warsztacie zas nie wszystko naprawisz. To i tak jest auto które prócz tradycyjnej jednostki napędowej posiada jako drugi silnik elektryczny + akumulatory, żyjemy w klimacie umiarkowanym zatem to nie jest czynnik ułatwiający żywotność owym bateriom, które i tak mają niska wytrzymałość (w sensie że bardzo łatwo skonsumowac ich zgromadzoną energię). Akumulatory sa horrenbdalnie drogie zwłaszcza do nowych hybryd, dla przykładu prius 2005 rok, uzywany zespół baterii ~1500zł, nówką słyszałem, że ponoć koło 7000zł (to już niemalże połowa wartości rynkowej auta). W stosunku do nowego auta jest OK, ale dalsze użytkowanie takiego auta to już spore ryzyko opłacalności, przy czym nalezy pamiętać, że kupuje sie takie auto aby w najwyższym stopniu wykorzystać jego możliwości (czyli dla załozonych oszczędności)
Krzyzak - 03-02-2014, 09:26

gulgulq napisał/a:
wytworzenia benzyny bez podatków to mamy ok. 2 zł
albo i taniej - zobaczcie Wenezuele czy Libię Kaddafiego - litr za grosze dosłownie! (fakt - część była dotowana)

ale się powtórzę - entropia! - jedno słowo wystarczy
energia by rozerwać wiązania w wodzie jest potrzebna i trzeba ją dostarczyć, a to koszt

i fajnie jeszcze Linda (Bogusław) powiedział odnośnie aut elektrycznych - jeździł Teslą (testowo) i zapytał producenta "na ile wystarczy akumulator"; jemu chodziło o km/ładowanie, ale obaj chyba angielskim operują na średnim poziomie, więc producent odpowiedział "ok. 1.5 roku" :) - sory, jak powiedział Boguś, ale to wydatek na poziomie połowy wartości tego auta

mam sąsiada - kretyna - który kupił diesla i chwali się, że mu pali 5 na 100 - tylko przy jego przebiegach to na zero wyjdzie chyba po 15 latach (różnica między ceną silnika benzynowego i diesla)... o reszcie niedogodności ciężko wspomnieć

Marcino - 03-02-2014, 09:40

Widziałem w Oslo autobusy na "Hydrogen" wyprodukowane przez VanHool..:)
http://www.vanhool.be/FRA...derFuelCell.pdf

Tak to działa...

RalfPi - 03-02-2014, 10:44

robertdg napisał/a:
Akumulatory sa horrenbdalnie drogie zwłaszcza do nowych hybryd, dla przykładu prius 2005 rok, uzywany zespół baterii ~1500zł, nówką słyszałem, że ponoć koło 7000zł (to już niemalże połowa wartości rynkowej auta)

Zgadzam się - dotyczy to jednak głównie aut elektrycznych i hybrydowych o dużej pojemności akumulatorów.
Auris ma akumulatory na 2km i dlatego jest to ekonomicznie uzasadniona decyzja (np. dla mnie przy przebiegu ok. 17kkm rocznie).
A koszt takiego akumulatora to pewnie jakieś 300-500zł.

robertdg - 03-02-2014, 18:33

17tysięcy rocznie, załózymy że w 6 lat robisz 100 000km, róznica w spalaniu pomiędzy tradycyjną jednostką a taką samą jednostką z hybrydą w założeniu optymistycznym niechby wyszła koło 3,5litra na 100km, ustalając średnią cene benzyny na poziomie 5,4zł po 6-ciu latach będziesz miał oszczędnośc ~19tyś zł, jezeli po 6-ciu latach zespól akumulator wymagałby wymiany a kosztowałby 15tyś zł to zostałoby Ci sie jeszcze koło 4tyś które równie dobrze mogłyby się rozłożyć na dodatkowy koszt serwisu/przeglądów. Im więcej kilometrów rocznie tym lepiej, jednakże wymiana pojedyńczego aku to chyba nie wchodzi w rachube jedynie cały zespól :?

Sprawdzałem oferty dealerskie i wychodzi na to, że najtańsza wersja hybrydy z najtańszym klasycznym napędem o tych samych parametrach to róznica rzędu 15tyś zł, ciekawe jak na obecną chwile plasuje się cena zespołu akumulatorow

Marcino - 03-02-2014, 19:57

Coś mi się o 8tyś złotych obiło ale to niepotwierdzone.
RalfPi - 03-02-2014, 21:22

robertdg napisał/a:

Sprawdzałem oferty dealerskie i wychodzi na to, że najtańsza wersja hybrydy z najtańszym klasycznym napędem o tych samych parametrach to róznica rzędu 15tyś zł, ciekawe jak na obecną chwile plasuje się cena zespołu akumulatorow

Robert - piszę po raz trzeci, że cena akumulatorów w Aurisie to pikuś - Auris ma energię w akumluatorach na przejechanie max 2km...
Więc właśnie ten argument odchodzi i Auris staje się ekonomicznie uzasadnioną propozycją :)

Myszon - 04-02-2014, 19:25

http://moto.wp.pl/kat,551...l?ticaid=112253
Ralpfi poczytaj trochę i nie mów ,że bateria to pikuś.(nie mam jeszcze hho w aucie a mimo to już oszczędzam).
Auta na wodór podałem jako alternatywę która jest dużo lepsza od zasilania paliwowego choćby z tego powodu ,że nie zanieczyszcza środowiska.Zbiorniki i przechowywanie wodoru w aucie są jest na porządku dziennym.Produkcja wodoru też jest tania ale oczywiście jak będą takie auta to będziemy płacic za wodór jak za benzynę.

Krzyżak?Wpisz sobie w wyszukiwarce STAN MEYER i zobacz czego dokonał ten gość i czym działa na wodę żeby ja przy małych nakładach energii rozdzielić.Opracował auto na HHO i przypłacił ze to życiem.
Roberto Carlos kopiąc piłkę już nie raz złamał prawa fizyki i do dziś nikt nie wie dlaczego ta piłka wtedy tak poleciała.
Świat dysponuje technologia wybiegająca w przyszłość co najmniej o 50 lat i nigdzie tego nie mówią.To co maja teraz do dyspozycji będzie zastosowane może za 100lat.
Ropy jest tyle ,że trzeba ja zużyć i będzie wszystko robione żeby to trwało jak najdłużej.
Gdzieś czytałem,że paliwa są produkowane z opon,z CO2 oraz ze słońca.Pytanie tylko po co?
Według mnie to wygląda tak:
-elektryczne napędy długo nie wejdą bo ciągle jest gadka o drogich bateriach i krótkim zasięgu co jest nieprawdą.Jak odnajdę informacje o pięciu nowoczesnych rozwiązaniach na baterie to wkleję.
-hybrydy również stanowią problem o którym wystarczy wyżej w linku poczytać
-technologia hho przy zarodku została zdławiona bo oczywiście jak się wszyscy domyślamy co by było gdybyśmy lali do zbiornika wodę z kranu.
Nic na tym świecie się nie opłaca:D TYLKO ROPA.
Unia wczoraj zakazała produkcji niacyny(lek stosowany od co najmniej 50 lat na wiele ciężkich schorzeń).Dlaczego???
Węgla niedługo też nie będziemy mogli kopać i palić bo komuś zależy żebyśmy kupowali wiatraki z Niemiec i baterie ze Stanów.
Na świecie powstają tylko dwie nowoczesne elektrownie węglowe(Stany i Chiny).Moją ponoć o polowe lepsze parametry niż dzisiejsze oraz dużo mniejsza emisja spalin.Skoro śpimy na węglu to dlaczego u nas takich nie zbudują?Takich projektów jakoś Unia nie chce wspierać.Dlaczego???
Tyle ode mnie.

RalfPi - 04-02-2014, 20:15

Myszon - pamiętaj:
Kto mówi ten sieje, kto słucha ten zbiera.
Czytasz bez zrozumienia:

[ Dodano: 04-02-2014, 20:23 ]
1)
Myszon napisał/a:
-hybrydy również stanowią problem o którym wystarczy wyżej w linku poczytać

Tytuł linku do artykułu: Ile kosztują baterie do elektrycznych samochodów?
Widzisz różnice między hybrydą, a elektrycznym samochodem?
Czy wiesz ile kosztuje bateria do Aurisa Hybrid???
2) A ja Tobie mówię, że Świat żadną technologią wprzód nie dysponuje i możesz mi zaufać - chcąc nie chcąc jestem "jakimś" przedstawicielem nauki i mówię Tobie, że nic takiego nie ma miejsca... a Ty ciągle swoje.
Ja spasuję wobec powyższego.
Myszon napisał/a:
Na świecie powstają tylko dwie nowoczesne elektrownie węglowe(Stany i Chiny).Moją ponoć o polowe lepsze parametry niż dzisiejsze oraz dużo mniejsza emisja spalin.Skoro śpimy na węglu to dlaczego u nas takich nie zbudują?Takich projektów jakoś Unia nie chce wspierać.Dlaczego???
Tyle ode mnie.

Młody jesteś i jeszcze, tak jak, dużo musisz poczytać i ewidentnie musisz przestać ufać swoim domniemaniom.
Nie znasz się na technologiach stosowanych w elektrownia węglowych.. więc po co na ten temat się wypowiadasz?
Jakie to ma sens?
Czy ja się wypowiadam o rzeczach na których się nie znam, bo przeczytałem jakiś artykuł???
A żeby Tobie udowodnić to zapytam..
Konkretnie - jakie parametry o połowę lepsze?
Jakie technologie?


Tyle ode mnie - czekamy na efekty Twojego wodoru w mieszance.

PS Co do Roberto Carlosa, to właśnie po raz kolejny się mylisz - zrobili nawet o tym jakiś program puszczany na discovery

Myszon - przestań wierzyć w "hasłowe" pierdoły, ale ufaj inżynierom, którzy są 3xmądrzejsi ode mnie i Ciebie i połowy naszego Forum razem wziętych!
Nie bądź ignorantem.

Myszon - 04-02-2014, 20:29

Ralpfi:)Przepraszam.Wkleiłem zły link.
http://przyspieszenie.pl/...upowac-hybrydy/
zerknij na to
http://gun-engine.pl/

[ Dodano: 04-02-2014, 20:40 ]
O elektrowaniach.Proszę bardzo
berlin.trade.gov.pl/pl/download/file/f,903‎

RalfPi - 04-02-2014, 20:56

Myszon - naprawdę szanuję, że chcesz - extra, świetnie, super, wspaniale, rewelacja, brawo.
Ale nim stracisz swój czas.. to posłuchaj co mają do powiedzenia inni :)
Co do artykułu - pojemność aku. Aurisa jest na 2km, pojemność Priusa... na 40km? 100km?
Nic dziwnego, że wymiana aku jest droga :)
A 8% droższy serwis... to dużo?

Auris Hybrid pali formalnie 3.7 - niech realnie spali 5.
Specjalnie jutro zadzwonię do salonu Toyoty.. a jak mnie najdzie, to pojadę na jazdę próbną :)

PS
1) Czy ktoś zablokował rozwój komputerów?
2) Czy ktoś zablokował rozwój leków, szczepionek np. na grypę?
3) Czy ktoś zablokował rozwój magnesów trwałych? W latach 60 gęstość energii była 8kJ/m3 - wiesz jaka jest teraz ? (to taka wiedza z mojego podwórka :) )
4) Czy ktoś zablokował rozwój 100 milinów wynalazków??

5) Czy szejk ma interes w tym, że Yaris Hybrid pali 4l Pb?
5a) Czy szejk ma interes w tym, że Tesla Roadster jest stricte elektryczny i znalazł powiedzmy 30'000 nabywców?
6) Czy szejk ma interes w tym, że ropa kupowana jest z Rosji i Norwegii?
7) Czy szejk ma interes w tym, że są obecnie samochody jeżdżące na różne formy gazu (nie znam się na tym - LPG, CNG)??
8) Czy szejk ma interes w el. węglowych?
9) Czy szejk ma interes w energetyce odnawialnej?
9a) Czy szejk ma interes w energetyce rozproszonej?
9b) Czy szejk ma interes w energetyce atomowej? (przypomnę tylko, że we Francji jest ponad 50 reaktorów, a prąd jest tańszy jak w Polsce (pomimo dużo większego PKB per capita) ??
Jaki to ma sens??

10) Czy firmom transportowym jest na rękę, żeby ich samochody jeździły za darmo (na wodór) ???

Sam zastanów się nad tym - ja z chęcią też podzielę się z Tobą swoimi przemyśleniami na ten temat :)
Zgoda?

[ Dodano: 04-02-2014, 21:03 ]
A tego gun-enginu... jakieś inne parametry jak sprawność?

gulgulq - 04-02-2014, 21:38

dodam:
http://moto.pl/MotoPL/1,111276,5324951.html
http://www.auto-swiat.pl/...aliw-w-brazylii

tak jak u nas króluje lpg i trochę cng tam króluje etanol jako alternatywa
koszt litra spirytusu to plus/minus 2 zł lub mniej (bez podatków)- wiec dwa razy mniej niż wodór (przytoczony przykład kilka postów wcześniej)

technologii alternatywnych jest sporo - co do najlepszej technologii lub co stanie się najbardziej powszechne - tego nie wiemy

co do szejka :P i jego interesu to jednak ma interes - a produkcja benzyny z ropy to wielki biznes i to są olbrzymie pieniądze więc każdy szejk zabiega o to by ta produkcja była jak najdłużej i przynosiła możliwie największe zyski,a co za tym idzie: powiązania biznesowe, lobbowanie, wpływy na ceny, wpływy na różne rządy, wpływy na inwestycje (choćby rurociąg północny z rozji i kontrowersje jakie u nas z tego tytułu są) itd..

RalfPi - 04-02-2014, 21:44

gulgulq napisał/a:
co do szejka
Pełna zgoda, że broni swoich interesów.
Zmierzałem do tego, że każdy broni swoich, więc argument o tym, że ktoś blokuje np. rozwój technologii HHO w mojej opinii jest wyssany z palca - każdy z Nas zapłaciłby za paliwo możliwie mało. Czy downsizing jest podyktowany przez Szejka czy przez Rynek?

robertdg - 04-02-2014, 22:09

RalfPi napisał/a:
Czy downsizing jest podyktowany przez Szejka czy przez Rynek?
Przez tych co wiedzą jak obracac pieniądzem ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group