To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Skrzynia biegów - pytania, problemy techniczne.

michok - 07-03-2019, 21:38

dokładnie, na wył silniku akrzynia działa jak marzenie. Panowie, dwóch mechaników ( w tym polecany na forum Pan Leszek z małopolski) gdy opowiedziałem o przypadłości 3 biegu, powiedzieli: wymienić olej jak nie pomoże, to synchronizator. znajomy hondziarz, który zna się naprawdę nieźle, powiedział: szkoda kasy na wymianę oleju, pewnie synchronizator ewentualnie wybierak ewentualnie wysprzęglik. z naciskiem na synchronizator.

Ja posłucham znajomego i oddam auto do Leszka na serwis skrzyni, szczerze wątpie że sam olej załatwi sprawę.

RalfPi - 08-03-2019, 05:52

Lucas123w napisał/a:
RalfPi, mieszałeś, mieszałeś i namieszałeś że wyluzowałeś gałkę :D
Ile macie Panowie przebiegu że biegi tak słabo wchodzą ? Szczerze u mnie mogę palcem je wrzucać i same wchodzą ale ja mam przebieg ok 90k tyś przelotu.

Niezle namieszalem... :) Ja mam 175kkm (100kkm raczej po mieście i 75kkm po autostradach głównie).

Chciałem jeszcze dodać, że niestety nieumiejętnie zmieniałem biegi - bez między gazu.
Potrafiłem z piątki przy ca. 110km/h zapiąć trójkę na 5.5krpm.
Może to dojechało synchronizator na 3 przebiegu??

Golotheman - 08-03-2019, 08:38

Ja po 3 latach jeżdżenia tym wozem zrozumiałem, że nie wygram z cut-offami i że trzeba najzwyczajniej powoli zmieniać biegi, żeby trafiać w punkt. Skrzynia jest spoko, krótka, ale daleko jej do sportowej niestety...
MichalRBB - 08-03-2019, 10:39

@RalfPi A jak masz przy zmianie jedynki na dwójkę jak masz około 1800-1900 lub 2100-2200 RPM? Bo u mnie bez problemu wskakiwała w tych granicach, ale jak chciałem zmienić na dwójkę na równych 2000 RPM, to już był cyrk, bo blokowała się skrzynia i musiałem chwilę odczekać.
tyku - 08-03-2019, 10:56

RalfPi napisał/a:
Chciałem jeszcze dodać, że niestety nieumiejętnie zmieniałem biegi - bez między gazu.
Jak się nie umie operować sprzęgłem i lewarkiem, to biegi haczą i nie wchodzą prawidłowo. :roll: :wink: Może coś wpadło pod sprzęgło :?:
Najwyższa pora kupić automat i nie będzie problemów. :P
Jak już są problemy to wszyscy olej wymieniają :roll: Może trzeba było o tym pomyśleć dużo wcześniej. :roll: :wink:

Uwex - 08-03-2019, 15:21

tyku napisał/a:
Jak już są problemy to wszyscy olej wymieniają :roll: Może trzeba było o tym pomyśleć dużo wcześniej.


:thumbright:

I biegi w Lancerze da się zmieniać szybko.

grzesiopol - 10-03-2019, 14:01

Rafał jak ktoś kupuje samochód to do końca nie wie kiedy był wymieniany olej, nawet jak ma w książkę wpisaną wymianę to nie wiadomo czy była zrobiona. A takie haczenie pojawia się niewinnie ot tak więc nie dziw się, że pierwszym krokiem jest wymiana oleju.
Z tego co widzę to ten problem najwięcej się pojawia właśnie w Lancerach X, być może to jest jakaś wina konstrukcyjna skrzyni, wiadomo dążymy do ograniczenia masy pojazdu więc stosuje się jakieś stopy metali, plastiki nie martwiąc się o ich trwałość. A co producenta obchodzi, że klient chce bezproblemowo przejechać 500 tyś km, jak przejedzie 50-100 tyś i kupi nową skrzynie. :(
O czym mówimy - wg oficjalnej listy czynności przeglądów Lancera rocznik 08-10
Cytat:
Co 20 tyś - Sprawdzić/uzupełnić* olej w manualnej skrzyni biegów/ płyn w automatycznej skrzyni biegów i CVT

Co 200.000 km (DODATKOWO w stosunku do przeglądu CO KAŻDE 40.000 km) - Wymienić olej w manualnej skrzyni biegów (lub co 13 lat)

To tak jak z wymianą oleju w silniku - co 20 tyś.

wlap37 - 24-03-2019, 12:12
Temat postu: Czy da się wstawić 6 biegową skrzynię do Lancera 1.8 z 2008
Czy da się wstawić 6 biegową skrzynię do Lancera 1.8 z 2008 ??
mkm - 24-03-2019, 14:30

wlap37, wszystko się da - kwestia kasy i zaplecza :wink:
Golotheman - 25-03-2019, 13:01

wlap37, Nie sądzę by to było uzasadnione technicznie - bo masz za niski moment w tym silniku i spróbuj sobie porównać jak przyspiesza silnik na 5 2200-2500 obrotów względem 4. Przy tym stopniowaniu, mimo że teoretycznie brakuje nam 5 - to wyższy bieg zamieni się w nieprzeciętnego muła.
michok - 25-03-2019, 14:15

Witam,
Jednak podjąłem się zmiany oleju. jestem po 2 tygodniach na nowym oleju Millers TRX 75w80 gl5. Trójka nadal haczy i nie zawsze wchodzi za 1 razem. pozostaje remont skrzyni (pewnie synchronizatory) lub pogodzenie się z faktem.
ogólne działanie na nowym oleju jest na plus, ale problem z 3 biegiem nadal występuje.

dodam, że mimo wszystko jestem zadowolony ze zmiany. Bo skrzynia ogólnie pracuje lepiej.

mkm - 25-03-2019, 20:10

Zanim zaczniecie remonty warto przyglądnąć się sprzęgłu (czy całkowicie wysprzęgla) i samemu wybierakowi.
Można też sprawdzić czy aby któryś nit się nie luzuje ( z tego co patrzę to macie sporo plastiku i nitów), a także stan linek (ich ułożenie) przy wybieraku.

wlap37 - 25-03-2019, 23:05

Mitsubishi jak mi się zdaje dawało 6 biegowe skrzynie do któregoś modelu.
Jadąc po autostradzie z predkością 120- 140 chyba nie będzie muliło a spalanie spadnie (bo niższe obroty)??

Golotheman napisał/a:
wlap37, Nie sądzę by to było uzasadnione technicznie - bo masz za niski moment w tym silniku i spróbuj sobie porównać jak przyspiesza silnik na 5 2200-2500 obrotów względem 4. Przy tym stopniowaniu, mimo że teoretycznie brakuje nam 5 - to wyższy bieg zamieni się w nieprzeciętnego muła.

czarny - 06-05-2019, 23:40

Hacząca trójka też mnie dopadła, ale sobie poradziłem tymczasowo. Potrzebne są dwie osoby, jedna do zmieniania biegów a druga do smarowania WD40. Od strony silnika widać taka "gruszkę" do której przychodzą linki od lewarka zmiany biegu, ona jest zabrudzona i zakorodowana. Jedna osoba niech zmienia biegi a druga ją wypsika. Mi pomogło

P.S. Jest trudno dostępna ale wd40 z długim wężykiem do niej dotrze.

Uwex - 07-05-2019, 08:18

czarny napisał/a:
Mi pomogło
- raczej nie na długo WD-40 nie smaruje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group