Nasze Miśki - Pajero PININ
kisian - 23-10-2014, 19:36
madź napisał/a: | Hubeeert napisał/a: | Zagadka dla polecających swap na V6 - jak w Pajero Pinin zamontowany jest silnik - poprzecznie czy wzdłużnie? |
Ja się zawsze gubiłam w tych określeniach ale na pewno na opak... Prostopadle do grodzi, nie równolegle jak w Carismie czy Space Starze. |
Poprzecznie czy wzdłużnie - czyli wał korbowy w poprzek pojazdu czy wzdłuż.
Hubeeert - 23-10-2014, 19:47
Czyli wzdłużnie. W odróżnieniu od poprzecznie ułożonej Vki w Galancie.
Jeżeli ktoś podejmuje się tego za 1000 zł to ja ze swojej strony chylę czoła bo najwyraźniej jestem cienki Bolek przy nim. Pomijam oczywiście kwestie wiązki, która na 100000000% nie jest kompatybilna, przepustnicy, która wyjdzie gdzieś ścianie grodziowej, kolektora, który raczej pod maską się nie zmieści i innych ciekawych kwestii.
Podpowiem jedno - były Pininy z 3.2 DI-D
cezare - 23-10-2014, 20:04
Hubeeert napisał/a: | cezare napisał/a: | ja nie muszę odpowiadać prawda ? |
Nie, Ty nie musisz
Ze swojej strony (czytałem Twój post o pompie WC) mógłbym polecić trzy rzeczy:
1. Zdjęcie zbiornika paliwa i kontrole jego stanu od środka - jeżeli jest skorodowany to wkrótce powtórzy się temat kłopotów z pompą. Nowy kosztuje około 4000 zł.... Używany w dobrym stanie - loteria, ale najlepiej jest kupić przez Allegro z opcją sprawdzenia przy odbiorze. |
No to Prezes nie czytał - bak był czyszczony, następnie wymieniona pompa niskiego na nówkę, następnie wymieniony duży zespolony filtr w baku - ten, który się wymienia co 120 tys km, nastepnei maszyna Liqui Moly - JET CLEAN TRONIC wyczyścił przewody paliwowe po kolei od samego baku do listwy wtryskowej z wtryskami włącznie wraz z powrotem.
Hubeeert napisał/a: |
2. Wymianę filtrów paliwa w pompie WC (takie małe naparstki)
|
juz ich nie ma dawno - czekam na przewody wlaśnie - robię przedłużkę na takie cudo
tylko duży duży o dużym przepływie - pod to pompkę wziałem nie 3,2 a 4 bary na niskim
tylko czekam na te przewody aż mi zarobia bo nie chcę tego robić jak sowieci.. czyli jak nizej .. na opaskach tak paprane ..
Hubeeert napisał/a: |
3. Kontrolę rury łączącej wlew paliwa ze zbiornikiem - jej umiejscowienie powoduje, że koroduje w tempie błyskawicznym a nie muszę nikomu tłumaczyć co się stanie jak do baku dostanie się woda z błotem... |
Prezesie melduję wymienienie na nową rok temu, ona się znajduje dobrze - tylko trzeba pamiętać na myjni gdzie kercherem przejechać - tam jest taka osłona plastikowa antykamieniowa - i tam się błotko zbiera jak się po nim jeździ .. trzeba pamietać o tym jak o myciu zębów.. ..
a co się dzieje jak jest woda z błotem to wiem, bo takiego właśnie strucla kupiłem .. woda była w całym układzie paliwowym, a w nim wsio pordzewiałe - w baku był piasek też..
tak wyglądał jeden z cylinderków pompy .. starej - bo obecna jest drugą..
https://www.dropbox.com/s...00317.jpg?dl=0g
polaff - 23-10-2014, 20:44
Hubeeert napisał/a: | były Pininy z 3.2 DI-D | ten diesel to fałka? jak to się tam mieściło pod tą maseczką?
Fragu - 23-10-2014, 20:50
polaff, rzędowa 4ka
cezare - 23-10-2014, 21:16
Dajcie linka proszę z tym PININ 3,2 DID - bo ja takiego nie znalazłem - pomijam gościa, który nie wie co sprzedaje..
http://allegro.pl/mitsubi...4514379913.html
Hubeeert - 24-10-2014, 00:10
polaff napisał/a: | Hubeeert napisał/a: | były Pininy z 3.2 DI-D | ten diesel to fałka? jak to się tam mieściło pod tą maseczką? |
3,2 litra i 4 cylindry.
Jednak pokręciłem, ale przysiągłbym, że gdzieś taki model widziałem, tylko teraz znaleźć nie mogę...
kisian - 24-10-2014, 14:15
Cezare chodzi Ci o napis Montero?? W krajach hiszpańsko języcznych Pajero nazywa się Montero, bo nazwa Pajero brzmi jak onanista po hiszpańsku. A Pinin to pewnie w opisie dołożył żeby kogoś przyciągnąć.
kisian - 24-10-2014, 14:20
Hubeeert napisał/a: |
Jednak pokręciłem, ale przysiągłbym, że gdzieś taki model widziałem, tylko teraz znaleźć nie mogę... |
Hubeeert jak wpiszemy w google Pjero Pinin D-ID to wyskakuje dużo wyników ale związanych z Pajero IV. Może na niektóre rynki miały taki dodatek w nazwie...
cezare - 24-10-2014, 15:04
kisian napisał/a: |
Cezare chodzi Ci o napis Montero?? W krajach hiszpańsko języcznych Pajero nazywa się Montero, bo nazwa Pajero brzmi jak onanista po hiszpańsku. A Pinin to pewnie w opisie dołożył żeby kogoś przyciągnąć. |
był on Montero z podanych przez Ciebie powodów - dla tego tam był jako Montero IO
NVM wsio w wikipedii
cezare - 15-11-2014, 14:49
poniewaz z PININ'em juz wszystko OK - pompa po mojej regeneracji pracuje znakomicie
tu filmik dla posiadaczy dużych terenówek -
jak robią to duże terenówki
https://www.youtube.com/w...QcZmGww#t=5m21s
i w tym samym miejscu PININ
https://www.youtube.com/watch?v=oM-kFrOW0Ps
kisian - 16-11-2014, 17:02
Mały ale wariat!!!!! Nigdy nie widziałem Pinina w akcji, ale po tym co zauważyłem to z deka podpaliłem się na to cudo... Mimo zasłyszanych wad i supriseów.
romek atomek - 06-08-2015, 11:46
po kolejnych miesiącach .. nikt nie widział co temu GDI jest - po szlifowaniu płytek pompy zachowywał się dobrze około paru miesięcy .. później - wysokie spalania na postoju ze swiecącym się chceck engine - ale nie gasł ... spalał chore ilości paliwa jak to po odłączeniu elektroniki ( kiedy chceck świeci ponoć odcina w ogóle czytanie "lambdy etc" )
podejżenia
1) wtryski 2) regulator 3) pompa ..
kupiłem koleją już trzecią pompę - mechanik zabronił wymieniać - bo rdza w baku - werdykt ; SZUKAJ BAKU BO CI NIE ZMIENIĘ POMPY
bak kupiony - wymieniony zakonserwowany czysty
wymieniony filtr paliwa duży w baku
przedmuchane przewody WC
wymieniona pompa WC na czystą - filterki etc wszystko OK.
efekt : zapala - nagrzewa się .. gaśnie .. po 10 - 15 min - na ssaniu OK
podejrzenie : wtryskiwacze
zakupiona listwa + wtryski - wymiana
efekt : to samo
podejrzenie ; skoro od temperatury - elektronika : czujnik wałka ew komputer wtrysków
zakupiony komputer wtrysków + czujnik wałka
efekt : to samo
podejrzenie : został już tylko regulator
zakupiony regulator - wymiana
efekt : to samo
podejrzenie : pompa WC kupiona coś pewnie nie tak - wymontowana do podmiany na starą - kontrola filterków - zapchany w nowej jakby gałganami z dużego filtra w baku - zatkany powrót ..
evoscan wskazywał po nagrzaniu wariowanie ciśnienia wysokiego - spadało systematycznie w dół .. aż po jakimś "piku" na wykresie waliło do zera i się nie podnosiło ...
na razie 14 dni - wszystko OK. wymieniłem olej i filtr oleju dla spokojności mobil1 5w50
14 dni - oleju nie bierze.
zamówiony spojler tylej klapy
w między czasie lift 6cm - ponad 2"
przygotowuje się do montażu halogenów hella 3000 rally chrom ( kupione czekają )
stan obecny :
lotka kupiona :
wtryski kupione : już wymienione
filmik z próby odpalenia na gorąco : https://www.dropbox.com/s...160502.mp4?dl=0
logi z awarii
powiększenie momentu zgonu
2 tygodnie stał w "renomowanym" http://www.motomagic.pl/
przestrzegam wszystkich - doskonały PR / szeptanka w internecie / robia się na kozaków - polegli - ściemnili że to soft sterowników .. koszt - laweta w 2 strony .. oddali rozgrzebane auto .. nawet nie poskładali tego co rozłożyli - wielkie "NIE LUBIĘ" - uważajcie ..
podziękowania dla usera BARTEK z tego forum - za bardzo szybką diagnozę problemu - rozumienie tematu - nadzwyczajne ...
poległ też sławny Leszek - mechanik nadworny południa - po jego naprawie - jeździło auto 3'mce - powód ? zapchana listwa wtryskowa - a bak dalej rdzewiał - nie było sensu nawet montować kolejnej pompy czy filtrów - to była naprawa chwilowa - BAN za nie wskazanie przyczyny usterki ( bak należało wymienić - wszelkie czyszczenia przy tym baku nie miały sensu - usterka by powróciła ) !!!! .. i powróciła po 3ch mies. dzięki temu bakowi zajechałem kolejną pompę WC - a syf jak płynął na wtryski ..płynął dalej .. kończąc wszystko co po kolei - gdyby wtedy kazał wymienić bak - jeździłbym do dziś - a tak ? lawet a + nie tania naprawa + 14 dni psu w budę.. by po 3ch mies okazało się to samo ...
no - na razie tyle ... happy Pinin
P E A C E
romek atomek - 05-09-2015, 14:17
update :
silnik już ogarnięty ..
wymienione
tarcze przód malowane proszkowo TRW + kolocek brembo + prowadnice
tarcze tył malowane proszkowo TRW + kolocek brembo + prowadnice
przełożone opony tylne na przód ( co roczna rotacja by chronić wiskozę )
zamontowany halogeny hella rallye 3000 chrome + dorobienie wspornika
romek atomek2 - 12-02-2018, 10:19
po przeszło 2 latach jestem winny update ..
pinin obecnie ma 173k przebiegu i jak go ogarnąłem, to praktycznie nie dzieje się mu już nic więcej. Z racji tego otrzymał niedawno komplet skórzanych foteli - za 600 pln z portalu aukcyjnego w stanie idealnym .. bez obtarć czy pęknięć.. szara gruba skóra .. piękna ..
olej wymieniam co 10 tys km robiąc mu przy tym zawsze płukankę naftą ( 3/4 nafty 1/4 oleju ) .. cały czas 5w50
by być w zgodzie z prawdą, po zrobieniu blachy i położeniu lakieru - już z powrotem mu ruda się przez baranka na progach chce przebić / na razie sam kolor. By być w zgodzie z prawdą, przydałoby się wymienić pierścienie synchronizatora w skrzyni - bo już nie jest tak gładko ..
plan na ten rok :
skrzynia + remont silnika / góra i dół albo ( i chyba to zrobię ) wymienię cały silnik / słupek - bez osprzętu .. z jakimś małym przebiegiem .. wszystko zależy od kompresji .. jeżeli będzie OK - zajmę się tym co klepie ( popychacze ) + panewki na dole ..
Opony -- OK general grabber At2 - jeszcze na rok wystarczą spokojnie - wymienie na większe dopiero w 2019 .. stąd - mogę poświęcić X pieniędzy na silnik / skrzynię ..
potwierdza to trochę opinię jaka jest np o JEEPACH w Norwegii - Jeep w Norwegii się nie psuje, bo wszystkie części wymieniają na czas
|
|
|