To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Amortyzatory.

2pac - 15-10-2012, 18:40

komarsnk, tylko z każdą używką zawsze jest ten sam problem, cholera wie ile to wytrzyma :(
Marcino - 15-10-2012, 19:48

2pac napisał/a:
komarsnk, tylko z każdą używką zawsze jest ten sam problem, cholera wie ile to wytrzyma :(

DOkładnie, nie wiadomo, a z nówką masz pewnośc,

komarsnk - 15-10-2012, 19:54

za te pieniądze w porównaniu z nówkami - ja bym brał.
A potem lament bo mam LPG, wsadzam 2 osoby z bagażem i olaboga - dlaczego trę kołami o nadkola? :mrgreen:

Marcino - 15-10-2012, 20:08

komarsnk napisał/a:
A potem lament bo mam LPG, wsadzam 2 osoby i bagaż i olaboga - dlaczego trę kołami o nadkola?

Ja mam LPG, zwykłe amorki Sachs a nie KYB i już 5 lat jeżdze, połamałem po 1/2 zwoja wożąc rzeczy na budowe po dziurach i nigdy nic nie obtarłem mimo opon 205/60/15 lub 195/65/15, ciagle na tym jeżdze
mam mocne spreżyny dorabiane, wtedy nie wiedziałem ze można przednie załozyć, najpierw experymentowałem na sprężynach od NIVO i amorkach z E5A... które dają rade. Lekko galant nie ma.

komarsnk - 15-10-2012, 21:23

Marcino, ale akurat wcześniej była mowa o fabrycznych zestawach a nie sprężynach dorabianych na życzenie i innych fajnych modyfikacjach :D
Poczytaj np przypadek kolegi 2pac...
Jak się ma zwykłe amory to akurat one nie mają nic do gadania w kwestii "siadania" pod obciążeniem :)

Jackall - 15-10-2012, 21:47

2pac napisał/a:
jak by było to samo poziomujące się zawieszenie to chyba, zaraz po odpaleniu silnik by się podniósł?
2pac napisał/a:
czyli co one się przy jeździe pompują czy jak?
Zawieszenie z nivomatami pod obciążeniem podnosi się po przejechaniu kilkudziesięciu-kilkuset metrów a nie po przekręceniu kluczyka.
Jeśli sprawdzasz je na stacji diagnostycznej po jeździe to nawet sztuki na wykończeniu powinny przejść przegląd :wink: (dla ciekawostki - mój wylany przedni amortyzator na teście miał wynik 74% ale trzeba pamiętać, że to jest wynik sprawności całego zawieszenia a nie tylko amortyzatora.
fabryka24 napisał/a:
jak by był taki rewelacyjny to stosowali by go do końca produkcji , a nie zmieniali na zwykłe amortyzatory ,
IMO nivo jest rewelacyjne, w każdych warunkach obciążenia masz taki sam prześwit lecz ekonomika wzięła górę i pewnie dlatego pod koniec produkcji stosowali zwykłe amortyzatory.
Marcino napisał/a:
Ja mam LPG, zwykłe amorki Sachs a nie KYB i już 5 lat jeżdze, połamałem po 1/2 zwoja wożąc rzeczy na budowe po dziurach i nigdy nic nie obtarłem mimo opon 205/60/15 lub 195/65/15, ciagle na tym jeżdze
Sorki ale jak musiałbyś załadować auto żeby na 15' obcierać o nadkola????
Marcino napisał/a:
mam mocne spreżyny dorabiane, wtedy nie wiedziałem ze można przednie załozyć
A słyszałeś, że są sprężyny na tył do kombi? Mają większą średnice pręta od tych z sedana i mniejszą od przednich (które są takie same w każdej wersji silnikowej i nadwoziowej)
Marcino - 15-10-2012, 22:31

Jackall napisał/a:
Marcino napisał/a:
Ja mam LPG, zwykłe amorki Sachs a nie KYB i już 5 lat jeżdze, połamałem po 1/2 zwoja wożąc rzeczy na budowe po dziurach i nigdy nic nie obtarłem mimo opon 205/60/15 lub 195/65/15, ciagle na tym jeżdze
Sorki ale jak musiałbyś załadować auto żeby na 15' obcierać o nadkola????

Chodziło mi ze średnica koła jest ta sama a nei mam np mniejszych. CO innego szerkośc, własnie byłem w garazu i na pustyn wchodzą mi 2 palce - jak piana w browarze.
Jackall napisał/a:
Marcino napisał/a:
mam mocne spreżyny dorabiane, wtedy nie wiedziałem ze można przednie załozyć
A słyszałeś, że są sprężyny na tył do kombi? Mają większą średnice pręta od tych z sedana i mniejszą od przednich (które są takie same w każdej wersji silnikowej i nadwoziowej)

Jak to naprawiałem w styczniu 2007r to... ten temat miał tylko kilka postów, i nikt nie potrafił doradzić, nawet Japaneze,
Ciekawe kto założył już "spręzyny do kombi"..?? Coś było ze są słabe.. i siadły

Jackall - 15-10-2012, 22:49

Marcino napisał/a:
Chodziło mi ze średnica koła jest ta sama
Średnica tak (choć i to nie zawsze) ale nigdy nie spotkałem się z tym żeby ktoś do EA zakładał opony 195 na felgi 17' więc szerokość ma tu duże znaczenie. Przy 15' i prawidłowym ET opona powinna się schować w błotniku więc nie dziwi mnie, że nie ocierały Ci opony.
IMO Sachs robi równie dobre amortyzatory jak KYB
Marcino napisał/a:
Jak to naprawiałem w styczniu 2007r to... ten temat miał tylko kilka postów, i nikt nie potrafił doradzić, nawet Japaneze,
To wtedy kombinacje może były na miejscu. Teraz gdy jest dużo większa wiedza n/t amortyzatorów i sprężyn nie widzę sensu proponowania komuś takich "przeróbek".
Jeśli ktoś chce lub musi wyrzucić nivo to może to zrobić na dedykowanych częściach.
Ja zanim sadłem na allegro czy do katalogu IC najpierw sprawdziłem katalog sprężyn KYB i tam odnalazłem potrzebny symbol. Późniejsze szukanie konkretnej części to już była kaszka z mleczkiem.
Marcino napisał/a:
Ciekawe kto założył już "spręzyny do kombi"..?? Coś było ze są słabe.. i siadły
Ja również jestem ciekaw dla kogo sprężyny dedykowane do kombi były za słabe i siadły??
Marcino - 15-10-2012, 22:53

Nie mam zamiaru oferować garazowych przeróbek, chodziło mi tylko o fakt ze bez nivo mozna smiało jedzić i mieć butle LPG i się nie bać ze obciera, tyle w temacie. A co kto załozy to jego wybór.

Coś mi sie kojarzy ze Jucieman miał kłopoty ze spręzynami z tyłu....

Jackall - 15-10-2012, 23:25

Marcino napisał/a:
chodziło mi tylko o fakt ze bez nivo mozna smiało jedzić i mieć butle LPG i się nie bać ze obciera
Potwierdzam.
Marcino napisał/a:
A co kto załozy to jego wybór.
Ale można podpowiedzieć jeśli ktoś pyta.

U mnie są sprężyny kyb rc5864 amortyzatory KYB 341 241 (są one wzmacniane i produkcji Japońskiej w przeciwieństwie do większości 341 213 które są czeskie)
http://imageshack.us/a/img844/8743/dsc02734rn.jpg
http://imageshack.us/a/img163/4616/dsc02735u.jpg

radamanthys132 - 17-10-2012, 12:08

Spotkaliście się może ze stukami z amora Nivo (nie buja i raczej trakcja jest dobra)? nie jestem pewny czy to sam amor czy może mocowanie górne... zresztą kielich od góry jest cały zawalony ruda... A i jeszcze jedno jak kurna wyjac dolne mocowanie bo jest kurde zapieczone w pi...du :evil: .... :evil: :evil:
Marcino - 17-10-2012, 13:02

radamanthys132 napisał/a:
A i jeszcze jedno jak kurna wyjac dolne mocowanie bo jest kurde zapieczone w pi...du ....

Młotkiem go ostukaj, tylko nie żałuj, nie zepsujesz..:) Uderzaj po mocowaniu, od urzerzeń powinno puścić, to jest na stożku.

Hugo - 17-10-2012, 15:21

Marcino napisał/a:
Uderzaj po mocowaniu, od urzerzeń powinno puścić, to jest na stożku
I nie żałuj czegoś w stylu WD-40.
fabryka24 - 17-10-2012, 18:16

Wez jakiś łomik breszke i kontretny młotek , pare strzałów i zejdzie wd 40 pomoże http://www.fotosik.pl/pok...ee0fab4ca9.html
2pac - 17-10-2012, 21:04

fabryka24 napisał/a:
Ja, też właśnie przerabiam temat tylnych amortyzatorów w Galancie , identyczne objawy co u ciebie , zakładam zestaw( amor + sprężyna z wersji kombi po lifcie taj bez nivo ) wszystko pasuje bez problemu http://www.fotosik.pl/pok...226ea75cf0.html http://www.fotosik.pl/pok...3f6f1e6507.html http://www.fotosik.pl/pok...3df3447148.html . Też obawiałem się kosztów , ale nie jest zle , wszystko kupisz np. w inter carsie ja zapłaciłem ( kyb rc 58 64 sprężyny 260 zł) i (kyb 341 241, amortyzatory 540 zł) osłony na amortyzatory dopasujesz np( z passatab5 ) lub jakieś uniwersalne to nie problem i małe koszta . Wymiana jest banalnie prosta , dwie nakrętki na klucz 14 u góry pod osłoną pasu bezpieczeństwa , i śruba na klucz 17 na dole amortyzatora , na luzie 15 minut i masz na wierzchu , rozbierasz,zabierasz górne mocowanie i zakładasz do nowego zestawu , skręcasz i montujesz i to wszystko


Jackall napisał/a:
Marcino napisał/a:
chodziło mi tylko o fakt ze bez nivo mozna smiało jedzić i mieć butle LPG i się nie bać ze obciera
Potwierdzam.
Marcino napisał/a:
A co kto załozy to jego wybór.
Ale można podpowiedzieć jeśli ktoś pyta.

U mnie są sprężyny kyb rc5864 amortyzatory KYB 341 241 (są one wzmacniane i produkcji Japońskiej w przeciwieństwie do większości 341 213 które są czeskie)
http://imageshack.us/a/img844/8743/dsc02734rn.jpg
http://imageshack.us/a/img163/4616/dsc02735u.jpg


na jakich oponach jeździsz?
będę próbował z tym co wypisałeś, rozumiem wymieniłeś z Nivomat'ów?
Co trzeba coś przyrzeźbić przy wymianie?
A gumy u góry, jakieś specjalne czy każde do tego modelu zda egzamin?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group