[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V
Owczar - 20-12-2011, 11:37
A oni zakładali już Hany? Bo ja też się sugerowałem tabelką, a potem musiałem w 2,5, który ma mniej mocy z cylindra, podnieść ciśnienie na 1,3- czyli maks w Zeta N, żeby mieć w miarę dobry mnożnik.
Jak pojadą mnożnikiem w górę to pewnie, że się da i czerwone. Tylko czy oni biorą pod uwagę optymalizację ciśnienia i mnożnika? Ciśnienie reduktora ~1bar, a mnożnik dla długich czasów też ~1.
Jeśli będziesz chciał mieć taki mnożnik na czerwonych to ciśnienie minimum 1,4-1,5 czyli nie na tym reduktorze. Jeśli ustawisz ciśnienie 1 to mnożnik będzie wysoko. Jak ustawisz maks ciśnienie na reduktorze czyli 1,3 to mnożnik będzie dla długich czasów pewnie z 1,2. Ale reduktor będzie mniej stabilny. To są szacunkowe wartości na podstawie tego co dają Hany czerwone.
Nalezy wziąć także pod uwagę spadki ciśnienia itd.
ent - 20-12-2011, 12:36
Owczar napisał/a: | A oni zakładali już Hany? Bo ja też się sugerowałem tabelką, a potem musiałem w 2,5, który ma mniej mocy z cylindra, podnieść ciśnienie na 1,3- czyli maks w Zeta N, żeby mieć w miarę dobry mnożnik.
Jak pojadą mnożnikiem w górę to pewnie, że się da i czerwone. Tylko czy oni biorą pod uwagę optymalizację ciśnienia i mnożnika? Ciśnienie reduktora ~1bar, a mnożnik dla długich czasów też ~1.
Jeśli będziesz chciał mieć taki mnożnik na czerwonych to ciśnienie minimum 1,4-1,5 czyli nie na tym reduktorze. Jeśli ustawisz ciśnienie 1 to mnożnik będzie wysoko. Jak ustawisz maks ciśnienie na reduktorze czyli 1,3 to mnożnik będzie dla długich czasów pewnie z 1,2. Ale reduktor będzie mniej stabilny. To są szacunkowe wartości na podstawie tego co dają Hany czerwone.
Nalezy wziąć także pod uwagę spadki ciśnienia itd. |
No to nie powiem, postraszyłeś mnie. Nie bardzo wiem co teraz, auto dzisiaj do odbioru, przed chwilą rozmawiałem (był problem z zamówieniem uszczelki pod kolektor - najbliższa w Belgii - bo ta którą kupiłem w Katowicach w Kapitanie ni jak nie pasuje) i stwierdził, że auto już złożone.
Czyli ze względu na ten wysoki mnożnik (mnożnik czego jeśli laik może spytać?) to niestabilny reduktor..
Owczar - 20-12-2011, 13:30
Troszkę źle mnie zrozumiałeś. To wszystko może działać, ale według mnie nie będzie optymalnie.
Poproś gazownika o screen ustawień LPG, screen mapy po kalibracji i ustawieniu mnożnika oraz oscylogramy z jazdy podczas której auto jest przeciągane do odcięcia.
Oscylogramy na wszystkich biegach, a na niższych w pełnym zakresie obrotów.
ent - 20-12-2011, 14:11
Owczar napisał/a: | Troszkę źle mnie zrozumiałeś. To wszystko może działać, ale według mnie nie będzie optymalnie.
Poproś gazownika o screen ustawień LPG, screen mapy po kalibracji i ustawieniu mnożnika oraz oscylogramy z jazdy podczas której auto jest przeciągane do odcięcia.
Oscylogramy na wszystkich biegach, a na niższych w pełnym zakresie obrotów. |
Spoko. Żeby była jasność, dużo czasu poświęciłem na to, żeby wybrać osobę, która będzie wykonywała instalację i myślę, że dobrze trafiłem (zresztą na chwilę obecną nie ma to już żadnego znaczenia).
Dziś wieczorem, o ile zdążą, mamy jechać na jazdę na potrzeby kalibracji.
Skontaktowałem się ponownie i przekazałem swoje obawy, niemniej nie zmienił swojego stanowiska. Screeny z aplikacji sam zaproponował, więc z ciekawości z pewnością o nie poproszę.
Owczar - 20-12-2011, 14:36
Pamiętaj żeby screeny były już po kalibracji i ustawieniu mnożnika na trasie.
No i koniecznie oscylogram, bo ustawienia ustawieniami, a z oscylogramu będzie można wyczytać jak się sprawdzają. No i na 1-2 biegu do oporu aż odetnie. W 2,5 odcina przy około 7200RPM.
spown - 20-12-2011, 21:46
Owczar napisał/a: |
Ten reduktor ma wejście 6mm i nie wiem czy w 2.0 jest sens pchać się w 8mm. No ale jeśli ta różnica to tylko 30zł to spoko.
|
Właśnie u mnie był Scorpin na 8mm podłaczony i jak wymienili na ACR01 to do elektrzaworu, który pod maską założyli dali 8 i póxniej do reduktora 6mm... Działa to jakoś.
KaWu - 21-12-2011, 11:21
ent napisał/a: | zdecydowanie brzmiało, że wiedzą co mówią |
A robil Galanta
ent napisał/a: | Stwierdził, że na zielonych reduktor musiałby chodzić około 0.75-0.8 bara i mogłoby się okazać, że nie byłoby jak go skręcić |
Na zielonych będzie musiał pracować w okolicy 1,25 bara. Jeszcze bym pdniosl cisnienie-ale obecny reduktor juz nie chce
Czy wiem co mowie Tak, bo mam takie Hany u siebie.
Ale zrobisz jak uwazasz.
[ Dodano: 21-12-2011, 11:25 ]
Owczar napisał/a: | Jak ustawisz maks ciśnienie na reduktorze czyli 1,3 to mnożnik będzie dla długich czasów pewnie z 1,2 |
Oj więcej, więcej.
Owczar napisał/a: | To wszystko może działać, ale według mnie nie będzie optymalnie |
Amen.
ent - 21-12-2011, 13:28
Nasza dyskusja trochę za późno się wywiązała, bo samochód już był albo prawie był gotowy (ja jestem w rozjazdach poza Łodzią).
Odbiór się przesunął, będę odbierał dziś wieczorem. Z pewnościę podzielę się wrażeniami.
KaWu - 21-12-2011, 13:35
ent napisał/a: | Nasza dyskusja trochę za późno się wywiązała, bo samochód już był albo prawie był gotowy |
Ale wystarczyło cofnąć się do archiwum
ent napisał/a: | Z pewnościę podzielę się wrażeniami |
Ok
ent - 22-12-2011, 12:21
Auto odebrane.
Ku mojej uciesze i wewnętrznemu spokojowi, zostały zamontowane jednak zielone.
Pierwsze spalanie na odcinku niecałych 200km (z Łodzi do Poznania) = 9,3.
Droga do Uniejowa średnio 90km/h, potem na A2 120-130km/h.
Załączam screeny z aplikacji stag'a.
Ustawienia
Mapa
Odchylenie
Max czasy benzyna
Max czasy gaz
Zdjęcia spod maski mam, ale z czasu montażu (bez kolektora).
Potem dodam przedstawiające sposób montażu.
KaWu - 22-12-2011, 13:36
ent napisał/a: | Pierwsze spalanie na odcinku niecałych 200km (z Łodzi do Poznania) = 9,3. |
Zmnierz kilka pierwszych bo po pierwszych 2 tankowaniach sa duze przeklamania.
ent napisał/a: | Załączam screeny z aplikacji stag'a. |
Jak ustawiali mape w OL
Sonda niepodlaczona.
Trzeba podnosic jeszcze cisnienie na reduktorze - tak jak pisane bylo wczesniej.
Celuj w max zakres reduktora niestety.
NIe maszarpniecia silnikiem przy zalaczaniu i wylaczaniu gazu przyciskiem
Szkoda, ze tak slabo zagrzali silnik podczas autokalibracji ...
Po odpaleniu cisnienie reduktora napompowalo sie do 4 bar Slabo widac na screenie, ale to raczej cisnienie reduktora.
Sprawdzales powyzej 4 k rpm Jest zapetlenie wtryskiwaczy
ent - 22-12-2011, 13:48
KaWu napisał/a: |
ent napisał/a: | Załączam screeny z aplikacji stag'a. |
Jak ustawiali mape w OL
Sonda niepodlaczona. |
'OL' - nie wiem o co chodzi.
Tak, mówił, że sonda niepodłączona.
KaWu napisał/a: |
Trzeba podnosic jeszcze cisnienie na reduktorze - tak jak pisane bylo wczesniej.
Celuj w max zakres reduktora niestety.
NIe maszarpniecia silnikiem przy zalaczaniu i wylaczaniu gazu przyciskiem |
Nie, nie ma szarpnięcia. Dziś na trasie zauważyłem małe szarpnięcie gdy po zmniejszeniu prędkości docisnąłem na 5-tym biegu w okolicach 1,5 tys. obr.
KaWu napisał/a: |
Szkoda, ze tak slabo zagrzali silnik podczas autokalibracji ... |
Ja prowadziłem, gdy auto było kalibrowane i było to po przejechaniu kilku kilometrów na benzynie, ale pewnie to za mało, bo faktycznie na screenie widać, że temeratura gazu jeszcze była w okolicy 30st.
KaWu napisał/a: |
Po odpaleniu cisnienie reduktora napompowalo sie do 4 bar Slabo widac na screenie, ale to raczej cisnienie reduktora. |
Nie wiem, ale ten kolor bardziej mi pasuje do 'obciążenie silnika'.
KaWu napisał/a: |
Sprawdzales powyzej 4 k rpm Jest zapetlenie wtryskiwaczy |
Największe obciążenie uzyskiwaliśmy na 3-4 biegu pod górkę. Pociągnąłem go na 3 do około 6000 rpm, ale nie mówił nic o zapętleniu. Biorąc pod uwagę wczorajsze warunki, byłe raczej zmuszony patrzeć na drogę.
Z pewnością podłączymy się jeszcze raz, gdy przyjadę na pierwszy przegląd po 1000km. Z góry zostało mi naświetlone, że po pierwszym ustawieniu zazwyczaj trzeba coś potem poprawić po przejechaniu jakiegoś odcinka.
Owczar - 22-12-2011, 14:27
ent napisał/a: | 'OL' - nie wiem o co chodzi. |
Open loop czyli pętla otwarta. Bez sondy jest niemożliwe prawidłowe ustawienie w tym trybie.
Odnośnie ustawień to tak jak KaWu napisał. Temp kalibracji gazu stanowczo za mała. Powinno się kalibrować przy zbliżonej do temp roboczej.
Maks obroty na gazie według mnie powinny być do oporu. Ja ustawiłem na 7500 żeby nie przełączał na PB. Przełączanie na inny rodzaj paliwa w tym zakresie według mnie nie jest ani efektywne ani zdrowe. Możliwe, że wtryski się zapętlały przy wyższych. Gdyby były oscylogramy to można by było powiedzieć coś więcej.
Mapa z małej ilości punktów. Widać tylko delikatne korekty, a pętla otwarta w ogóle nie ustawiania.
Te screeny z maks czasami nie przedstawiają maksymalnych czasów. Widać po wykresie.
Spadki ciśnienia w normie - 0,16. No ale w 2,5 podejrzewam, że ten reduktor już nie wyrabia jak powinien. Znaczy pewnie działa, ale spadki ma na pewno sporo większe.
ent - 22-12-2011, 14:43
Owczar napisał/a: | ent napisał/a: | 'OL' - nie wiem o co chodzi. |
Open loop czyli pętla otwarta. Bez sondy jest niemożliwe prawidłowe ustawienie w tym trybie. |
Czy mam rozumieć, że powinienem się domagać jej podłączenia?
Czy to jest coś co można zrobić w tym momencie, bez rozbierania połowy samochodu?
Będę musiał poczytać o OL, bo nie mam pojęcia o co chodzi.
Owczar napisał/a: |
Odnośnie ustawień to tak jak KaWu napisał. Temp kalibracji gazu stanowczo za mała. Powinno się kalibrować przy zbliżonej do temp roboczej. |
Przypilnuję, żeby następnym razem silnik był rozgrzany (czy przy poprawkach również robi się kalibrację, czy poprawia już utworzone wcześniej mapy?)
Owczar napisał/a: |
Maks obroty na gazie według mnie powinny być do oporu. Ja ustawiłem na 7500 żeby nie przełączał na PB. Przełączanie na inny rodzaj paliwa w tym zakresie według mnie nie jest ani efektywne ani zdrowe. Możliwe, że wtryski się zapętlały przy wyższych. Gdyby były oscylogramy to można by było powiedzieć coś więcej. |
Poproszę o zmianę tego na maks.
Czy te oscylogramy, o których piszecie są dostępne z aplikacji, którą dostarcza AC?
Czy to inna bajka?
Owczar napisał/a: |
Mapa z małej ilości punktów. Widać tylko delikatne korekty, a pętla otwarta w ogóle nie ustawiania. |
Jak wyżej - muszę doczytać o tej pętli.
Owczar napisał/a: |
Te screeny z maks czasami nie przedstawiają maksymalnych czasów. Widać po wykresie.
|
Screeny z czasami były robione przy osobny przejeździe, widać nie wysiliłem silnika tak samo.
Dziękuję za wszystkie Wasze cenne uwagi (poczynając od tych dotyczących koloru wtryskiwaczy, bo to popchnęło mnie do tego, żeby zwrócić się o rozważenie założenia zielonych - mieliście w 100% rację).
Na następne podłączenie będę taki obryty, że... pewnie skończy się tym, że kabelek kupię.
KaWu - 22-12-2011, 14:53
ent napisał/a: | bo to popchnęło mnie do tego, żeby zwrócić się o rozważenie założenia zielonych - mieliście w 100% rację |
Ale ja pisałem żeby brać niebieskie
A teraz pozostało tylko podkręcanie ciśnienia ...
ent napisał/a: | Ja prowadziłem, gdy auto było kalibrowane i było to po przejechaniu kilku kilometrów na benzynie, ale pewnie to za mało, bo faktycznie na screenie widać, że temeratura gazu jeszcze była w okolicy 30st. |
Autokalibracja nie obdywa się podczas jazdy - tylko na postoju.
ent napisał/a: | Czy mam rozumieć, że powinienem się domagać jej podłączenia? |
To my pytamy:
KaWu napisał/a: | Jak ustawiali mape w OL |
ent napisał/a: | Czy to jest coś co można zrobić w tym momencie, bez rozbierania połowy samochodu? |
Oczywiście, chyba, że ucieli kablel przy wyjściu sterownika lpg
ent napisał/a: | Czy te oscylogramy, o których piszecie są dostępne z aplikacji, którą dostarcza AC? |
Tak
Owczar napisał/a: | Spadki ciśnienia w normie - 0,16. No ale w 2,5 podejrzewam, że ten reduktor już nie wyrabia jak powinien. Znaczy pewnie działa, ale spadki ma na pewno sporo większe. |
No na pewno, ale ent, ma 2 litrowke.
Ze spadkiem ciśnienia poczekaj z 1000 km niech sie ułoży i wtedy sprawdź spadki.
|
|
|