To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Amortyzatory.

fabryka24 - 17-10-2012, 21:37

2pac, Opony letnie 225 40 17 ,nic nie obciera itp, zimowe 195 65 15 górne mocowanie zostaje to samo , tylko nowy amor ,sprezyna i odbój z osłoną , A w ogóle to wymiana amortyzatora nie zmienia odległosci koła od nadkola , ew zła felga, et nie te .
radamanthys132 - 18-10-2012, 10:00

A co z tymi stukami? Spotkaliście sie z pukającym nivomatem? Dodam ze reszta zawichy skontrolowana i sprawna. Albo mocowanie góra albo amor....
Marcino - 18-10-2012, 10:50

radamanthys132 napisał/a:
A co z tymi stukami? Spotkaliście sie z pukającym nivomatem? Dodam ze reszta zawichy skontrolowana i sprawna. Albo mocowanie góra albo amor....

Wyjmij go to się przekonasz. Nie ma z tym duzo roboty. Jak bedzie się go dało wciskać to amorek do wymiany, ale mozę lekko trzymać cisnienie jeszcze.

Krzyzak - 18-10-2012, 11:14

radamanthys132 napisał/a:
Spotkaliście sie z pukającym nivomatem?
wg mnie właśnie nivo u mnie puka
przejrzałem całą tylną zawiechę a stuki są nadal, więc zostaje tylko nivo - przekonam się po zmianie nivo na zwykłe... sprężyny już do mnie jadą :)

Jackall - 18-10-2012, 21:35

2pac napisał/a:
na jakich oponach jeździsz?
będę próbował z tym co wypisałeś, rozumiem wymieniłeś z Nivomat'ów?
Co trzeba coś przyrzeźbić przy wymianie?
A gumy u góry, jakieś specjalne czy każde do tego modelu zda egzamin?

Opony letnie 215/50 17, zimowe 195/65 15. Mam oryginalne felgi z angielskiego SE ale IMO siedzą za głęboko bo z przodu przy maksymalnych skrętach delikatnie ociera mi o komorę silnika.
Wymieniałem z nivo (jak są do wywalenia to bez sensu się męczyć w wybijanie - ja odciąłem szlifierką tarczową "oczko" z obu stron mniej więcej w połowie i dobrze zeszło).
Ja właśnie z górą miałem problemy a dokładnie z odbojem (nie trzymał się w górnym położeniu, zjeżdżał w osłonę i tam się blokował co przy ciągłej pracy amortyzatorów skutkowało efektami dźwiękowymi godnymi wozu drabiniastego :oops: ) Poradziłem sobie z tym odcinając część starej osłony z nivo + jakaś tulejka. Jak dobrze pamiętam pisał już o tym Deejay, że najlepiej użyć górnego zestawu przeznaczonego do zwykłych amorków.

kamil.ekonom - 24-10-2012, 13:20

Witam!

Przymierzam się do wymiany amorów i sprężyn w swoim EA5A. Przy okazji chciałem obniżyć wozidło i zastanawiam się nad połączeniem:

Amortyzatory Tokico + sprężyny Jamex 40/30mm.

Co myślicie o takim zestawie? Może polecacie coś innego...

bluecard88 - 24-10-2012, 13:47

kamil.ekonom napisał/a:
Witam!

Przymierzam się do wymiany amorów i sprężyn w swoim EA5A. Przy okazji chciałem obniżyć wozidło i zastanawiam się nad połączeniem:

Amortyzatory Tokico + sprężyny Jamex 40/30mm.

Co myślicie o takim zestawie? Może polecacie coś innego...

Powiem, że warto dołożyć sprężyny sportowe. Jak byś był zainteresowany to mam do EAxA na tył spręzyny H&R (tylko tył) jak nowe. Bym oddał za grosze. Albo w dziale sprzedam widziałem na sprzedaż Eibach cały komplet za nie duże pieniądze.

Jackall - 24-10-2012, 14:41

bluecard88 napisał/a:
Albo w dziale sprzedam widziałem na sprzedaż Eibach cały komplet
Tam były tylko na tył a nie komplet.
kamil.ekonom - 24-10-2012, 20:05

Z tego co się orientuję to Jamex'y są "sportowe". Na pewno są progresywne, czyli tak jak Eibach czy H&R, ale ponoć nie tak twarde jak one (za to na pewno twardsze niż seria).

Ale moje pytanie brzmi czy ten zestaw: Tokico + Jamex, da radę w EA5A, czy ktoś już jeździ lub jeździł na tym?

fabryka24 - 24-10-2012, 22:26

Witam, zakładając krótsze sprężyny, do seryjnych amortyzatorów ,bardzo szybko zamęczysz amory,Najlepiej szukaj zestawu dedykowanego tj, krótsza sprężyna i do niej amortyzator o mniejszym skoku , taki zestaw da ci gwarancje bez problemowej eksploatacji,i pewności prowadzenia w każdych warunkach .
kamil.ekonom - 24-10-2012, 23:08

A jak jest z Kayaba Ultra SR. Będzie to współpracować z krótszymi sprężynami?
Jackall - 24-10-2012, 23:45

kamil.ekonom, z tego co się orientuję to jak w oryginale Gal był obniżony na Eibach 'u to miał nadal seryjne amortyzatory więc nie powinno być problemu jak założysz sportowe sprężyny.
kamil.ekonom - 25-10-2012, 22:12

Jackall, ja jestem zdecydowany na sprężyny Jamex'a bo obniżają auto z przodu 40mm a z tyłu 30mm (katalogowo). Głównie mi chodzi o to, żeby przód był delikatnie niżej niż tył albo ostatecznie na równi, bo teraz tył jest trochę niżej (to pewnie przez butlę z gazem).

Dlatego chcę dopasować do tych sprężyn jakieś dobre amortyzatory, żeby nie było problemu z użytkowaniem auta... Głównie mi chodzi o to, żeby nic nie obcierało np. na zakrętach, nierównościach i jak załaduję tył.

2pac - 26-10-2012, 00:07

Jackall napisał/a:
Marcino napisał/a:
chodziło mi tylko o fakt ze bez nivo mozna smiało jedzić i mieć butle LPG i się nie bać ze obciera
Potwierdzam.
Marcino napisał/a:
A co kto załozy to jego wybór.
Ale można podpowiedzieć jeśli ktoś pyta.

U mnie są sprężyny kyb rc5864 amortyzatory KYB 341 241 (są one wzmacniane i produkcji Japońskiej w przeciwieństwie do większości 341 213 które są czeskie)
http://imageshack.us/a/img844/8743/dsc02734rn.jpg
http://imageshack.us/a/img163/4616/dsc02735u.jpg


j.w. z tym, że niestety 341 213 made by pepik
siedzi wysoko, mam nadzieje, że się nie oklapnie :(

miałem jednak pecha i przy wymianie lewego amortyzatora ukręciła się śruba dolnego mocowania :(

Jackall - 26-10-2012, 10:12

2pac napisał/a:
niestety 341 213 made by pepik
Dlatego się zdecydowałem na wzmacniane i niestety droższe 341 241 ale made in Japan.
2pac napisał/a:
siedzi wysoko, mam nadzieje, że się nie oklapnie
Na pewno troszkę siądzie ale nie powinno więcej niż 1-1,5 cm.
2pac napisał/a:
miałem jednak pecha i przy wymianie lewego amortyzatora ukręciła się śruba dolnego mocowania
I jak sobie poradziłeś z wykręceniem pozostałości? U mnie śruby poszły z dużym oporem a oczko amortyzatora nie chciało ani drgnąć więc cięcie było jedyną opcją.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group