To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

banangti - 27-07-2015, 21:46

Tak też myślałem, dlatego jutro odbiorę samochód. Dzięki za informacje, mam nadzieję, że z ojcem ogarniemy te naprawy. Za to co zostanie zrobię próg i nadkole;)
mar111cin - 09-08-2015, 11:02

mam nowego podejrzanego odnośnie stuków przy miejskich zakrętach - maglownica?
Miał już ktoś taki przypadek, bo wszystkie moje tropy idą do maglownicy, że to ona wali.
Zacząłem nawet szukać kto regeneruje i nie widzę żadnego warsztatu z pochlebnymi opiniami :/
a jak zacząłem szukać używki, to na jednej aukcji w opisie znalazłem "nie pasuje do galanta 2.5 V6 160 poliftowego" czyli taki jak mój - kitajce zmienili coś w tej maglownicy?

Hugo - 09-08-2015, 11:28

mar111cin, tak zmienili, po II lifcie do Galanta 2,5 V6 wsadzili aluminiowy wózek zawieszenia z VR-4 i tym samym inną maglownicę.
mar111cin - 09-08-2015, 12:29

brawo....
ten aluminiowy wózek w moim, to sam problem...

muscle_car - 09-08-2015, 20:58

Podepnę się bo aktualnie jestem też na tym etapie. Mam jedną niewiadomą. Wymieniłem oba proste wahacze (docelowo wymienię wszystkie z przodu) i nie podoba mi się jedna rzecz. W środkowej gumie po zamontowaniu amorka jak dla mnie środkowa tuleja jest za bardzo pod kątem i za blisko zewnętrznej tulei czy u Was też tak jest?

Inne pytanie czy pierwsza tuleja po przykręceniu pierwszej nakrętki powinna stać nieruchomo? (wyjaśnię o co mi chodzi dokładniej. Po przykręceniu tylko tej śruby wahacz sobie wisi gdy go zakładam i nie jest nigdzie indziej zamocowany. Po skręceniu na maksa nie rusza ale przecież w jakiś sposób pracuje góra dół. Czy powinien być dokręcony w tym miejscu aby stał nieruchomo i pracować na samej gumie czy powinien mieć minimum luzu i pracować na sworzniu a druga nakrętka kontrująca powinna dociskać osłonę i pierwszą? Mam nadzieję, że opisałem to zrozumiale)

robertdg - 09-08-2015, 21:09

Obie tuleje skręcasz w pozycji drogowej wg momentu podanego w manualu, jezeli kąt tulei do widelca jest niepodpowiedni to najwidoczniej masz wahacz na przeciwną stronę.

Zawsze możesz zamieścić zdjęcie problemu

Hugo - 09-08-2015, 21:13

mar111cin, też miałem niezłą załamkę (na własne życzenie) przez ten wózek kilka dni temu, ale jakoś sobie poradziłem... Tak czy inaczej muszę to poprawić.
muscle_car, musisz pierwszą nakrętkę dokręcić mocno, tuleja musi pracować na gumie. Druga nakrętka służy tylko do mocowania osłony blaszanej.Oczywiście wiesz, że śruby tulei dokręca się gdy auto stoi na kołach?

muscle_car - 09-08-2015, 21:36

Oczywiście wszystkie śruby na tym wahaczu zostały dokręcone w momencie gdy auto stało na kołach ale ponieważ robię to pierwszy raz czynność powtórzyłem jeszcze 2 razy po kilkunastu kilometrach ot tak dla pewności:)

A co jeżeli chodzi o mocowanie amortyzatora?

robertdg - 09-08-2015, 21:44

Jak już było wspominane dzisiątki razy wahacz lewy i prawy różnią się kątem mocowania widelca amortyzatora, po zakupie wahacza warto zweryfikować produkt czy aby napewno dostaliśmy to co trzeba (porównanie z numerem OEM, katalogiem zamienników, etc)
pappagiorgio - 09-08-2015, 21:50

Przerabiałem to, np. CTR opisany w katalogu jako lewa strona pasował na prawą, a prawy na lewą :) przy składaniu będziesz widzieć jak wchodzi wahacz w widelec.
fredfm - 10-08-2015, 13:09

muscle_car napisał/a:
...Oczywiście wszystkie śruby na tym wahaczu zostały dokręcone w momencie gdy auto stało na kołach ....


Zawsze trak robiłem, ostatnio zapomniałem:/ Piątek w nocy sworzeń prostego dolnego zerwał mi pół gwintu nakrętki i wyrwał się z zwrotnicy, dzięki "Komuś na górze" jadąc tylko 20km/h... A dokręcany był ile sił na podnośniku, jednak tylko na podnośniku. Głupota mogła kosztować życie.

Witek vel Mysza - 10-08-2015, 16:28

fredfm napisał/a:
A dokręcany był ile sił na podnośniku
wystarczyło dokręcić odpowiednim momentem,
muscle_car - 10-08-2015, 21:00

robertdg napisał/a:
Jak już było wspominane dzisiątki razy wahacz lewy i prawy różnią się kątem mocowania widelca amortyzatora, po zakupie wahacza warto zweryfikować produkt czy aby napewno dostaliśmy to co trzeba (porównanie z numerem OEM, katalogiem zamienników, etc)

Ale ja nie o to pytałem. Wiem, że jest lewy i prawy. Pytałem o ułożenie tulei wewnętrznej po montażu.
Tak to wygląda u mnie z lewej i z prawej.

https://photos.google.com/search/_tra_/photo/AF1QipNRBknMmDpfqmNLy7qzccK1oWXyP-JIKoamTZUZ

https://photos.google.com/search/_tra_/photo/AF1QipO9asCd-2i2ANRpXH8qMH0zvj79-QP1fuy1LHCp

Oczywiście zamontowałem wg oznaczeń z pudełka czyli lewy do lewego i prawy do prawego. Firma Meyle.
Czy tak wygląda prawidłowo tuleja?

kabar - 11-08-2015, 17:23

Nie widać zdjęć. Linki do poprawy.
muscle_car - 11-08-2015, 22:01

https://plus.google.com/u/0/111365259520520624076/posts/HTCKq3QLubt?pid=6181845959539837346&oid=111365259520520624076


https://plus.google.com/u/0/111365259520520624076/posts/HTCKq3QLubt?pid=6181845960692971778&oid=111365259520520624076

A teraz?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group