To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

dr2ke - 25-05-2016, 08:04

plecho1, zgadzam się w 100%. W BRC jest wręcz przeciwnie - podnosisz maskę i całą instalację widzisz :wink:
brylekVFR, jestem pod wrażeniem, KlinikaLPG wykonała dobrą robotę.

brylekVFR - 25-05-2016, 08:38

U mnie są wtryskiwacze Baracuda do tero reduktor KME Tur a tym steruje Tech 224,
plecho1 - 25-05-2016, 09:35

Bardzo dobry zestaw w niczym nie ustępujący zestawom BRC a że podzespoły nie są od jednego producenta to przecież dla gazu nie ma to najmniejszego znaczenia. Na tych wtryskach największy przebieg o jakim słyszałem to ponad 300 tys km tylko głównie jazda autostradowa.
julio - 25-05-2016, 10:58

brylekVFR napisał/a:
wtryskiwacze Baracuda do tero reduktor KME Tur a tym steruje Tech 224

Doskonały zestaw, doskonale zamontowany. Pogratulować.

DigitalNinja - 31-05-2016, 08:21

brylekVFR

Ile masz już przejeżdżone na LPG ? Wszystko śmiga jak należy ?
Silnik przystosowany czy nie do LPG ?
Robiłeś badanie luzów na zaworach ?

Z góry dzięki za odpowiedź.

brylekVFR - 31-05-2016, 11:37

Instalacja świeżo założona, przejechane na niej dopiero 5 tyś.km. Wszystko śmiga aż miło.
Głowica nie przystosowana do LPG.
Luzy sprawdzałem przed założeniem instalacji.

goro354 - 31-05-2016, 13:02

Witam,

posiadam Lancera 1,8/LPG. Diagnoza wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze, brak kompresji, wypalone zawory. Planuje nabyć kompletną głowicę, dokonać regeneracji. Ważne pytanie, które nurtuje nie jednego użytkownika Lancerów. Czy można gdzieś nabyć przystosowaną głowicę ze wzmocnionymi gniazdami zaworowymi pod LPG ? Czy ewentualne przystosowanie głowicy jest to gra warta świeczki ? wszystko kosztuje... A może ktoś z Was ma głowicę do sprzedania ?
Pozdrawiam.

DigitalNinja - 08-06-2016, 08:49

A co myślicie o tej instalacji ?

http://www.egp.pl/prins.htm

Czy może ona zapobiec wymienianym w tym temacie usterkom ?

plecho1 - 08-06-2016, 09:15

Żadna instalacja sama w sobie nie zapobiegnie uszkodzeniu silnika, najważniejszy jest uczciwy i kumaty gazownik. Dobrych podzespołów gazowych jest wiele i można z nich złożyć kilka bardzo dobrych zestawów pasujących do praktycznie każdego silnika ale nic nie zastąpi doświadczenia montera.
DigitalNinja - 08-06-2016, 12:00

plecho1 napisał/a:
Żadna instalacja sama w sobie nie zapobiegnie uszkodzeniu silnika, najważniejszy jest uczciwy i kumaty gazownik. Dobrych podzespołów gazowych jest wiele i można z nich złożyć kilka bardzo dobrych zestawów pasujących do praktycznie każdego silnika ale nic nie zastąpi doświadczenia montera.


tą regułkę znam już na pamięć. Jednak pytam stricte o tą instalację, do której teoretycznie nie trzeba robić mapy, ponieważ pracuje na tej samej co wtryski benzyny.

Ma to jakiś wpływ ?

Prins to reklamuje jako praktycznie bezobsługową instalkę - tylko filtry zmieniać i jeździć.

Z góry proszę o wypowiedź ludzi, którzy mają pojęcie, a nie, że gdzieś tam przeczytali...

julio - 08-06-2016, 21:17

Coś na wzór prostej mapy ma. Nachylenie i przesunięcie. Do tego dobre korekty po ciśnieniu gazu.
A czemu mimo tak prostej mapy to działa? Bo ma bardzo dobre wtryskiwacze.

Z praktyki albo wszystko działa, albo ciągle się reguluje i błędy mimo to wywala. Bezobsługowa jest jak każda inna porządnie zamontowana i z porządnych komponentów.

DigitalNinja - 09-06-2016, 09:54

julio napisał/a:
Coś na wzór prostej mapy ma. Nachylenie i przesunięcie. Do tego dobre korekty po ciśnieniu gazu.
A czemu mimo tak prostej mapy to działa? Bo ma bardzo dobre wtryskiwacze.

Z praktyki albo wszystko działa, albo ciągle się reguluje i błędy mimo to wywala. Bezobsługowa jest jak każda inna porządnie zamontowana i z porządnych komponentów.


Czyli nie ma sensu wydawać 5tys więcej na Prinsa VSI (ok 8000) ?
I czy dobrze zrozumiałem: że każda, dobrze założona instalacja, nie powoduje wypalania się zaworów i zmniejszania luzów ?
Czy też może bez względu na poziom instalacji, problemy z zaworami zawsze wystąpią w silnikach nieprzystosowanych do LPG ?

plecho1 - 09-06-2016, 10:07

Wypalanie zaworów jest spowodowane niewłaściwym luzem zaworowym a właściwie jego brakiem lub niedomkniętymi zaworami oraz zbyt wysoka temperaturą spalania. Przy źle wyregulowanej instalacji lub źle zamontowanej przez co nie da się jej właściwie wyregulować, jeśli mieszanka powietrze-LPG będzie zbyt uboga to temperatura spalania będzie zbyt wysoka. Mogą to też powodować złej jakości lub zabrudzone wtryski gazowe które nie będą miały jednakowego wydatku. Wystarczy że jeden zacznie podawać więcej paliwa niż reszta, sterownik chcąc to zrekompensować zmniejszy czasy wszystkich wtrysków przez co pozostałe będą podawały zbyt mało. Sterownik silnika nie zorientuje się, że na trzech cylindrach jest zbyt ubogo gdyż bada kaloryczność ze wszystkich razem a ta z tym przelewającym wtryskiem będzie OK. Taka praca na ubogo oraz zbyt mały luz zaworowy bardzo szybko mogą doprowadzić do uszkodzenia zaworów w obecnych delikatnych silnikach.
plecho1 - 26-06-2016, 23:58

Daniel1984 napisał/a:
RalfPi, Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, muszę się przejechać lancerem 1.8 143 KM jeżeli będzie więcej wigoru niż w moim 1.6 98 KM to problem będzie z głowy. Po zakupie założę dobrą instalację BRC SQ 32 OBD z dotryskiem PB :)

Nie pchaj się w BRC jeszcze w dodatku w ten sterownik którego nie obsłuży nikt poza tym który montuje. BRC nie jest wcale takie super jak piszą naganiacze.

juar_78 - 27-06-2016, 08:33

Daniel1984 napisał/a:
RalfPi, Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, muszę się przejechać lancerem 1.8 143 KM jeżeli będzie więcej wigoru niż w moim 1.6 98 KM to problem będzie z głowy. Po zakupie założę dobrą instalację BRC SQ 32 OBD z dotryskiem PB :)


80 km od Opola masz dobry zakład GZW Zbrosławice. Montują tam STAG-a. Sam mam u nich zagazowanego starszego Lancera 2.0 kombi. Wiem, że nie najbliżej, lecz jak nie masz czegoś mocno pewnego u siebie, to lepiej na prawdę się pofatygować od jakiegoś rekomendowanego warsztatu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group