To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Moje Galanty oraz Galant i Colt Baśki

deejay - 13-05-2018, 10:57

:mrgreen:


Krzyzak - 13-05-2018, 17:46

Ten ostatni to symbol lewarka :) - symbol zobowiązuje ;)

a tak w temacie to w bordowym zmieniłem świece i przewody bo jeden miał przebicie
te niebieskie NGK miały ok. 12-13 lat...

od se7ena przywiozłem też parę gratów to będę je malował
podobnie jak całego bordka w przyszłości

w tej chwili jednak na tapecie jest tylna belka - będzie taka z tarczami
zaciski przejdą pełną regenerację, skupuję części jak piasty, tarcze, klocki, zestawy naprawcze... belka dostanie nowe tuleje, które już czekają w garażu

wizyta u se7ena i nieskuteczne podłączenie komputera ze starym programem od Bursta (próbowane także TMO) skłoniły mnie by znów skonfigurować sobie Palmtopa z mmcd
niestety swój sprzęt pożyczyłem użytkownikowi Colta a wszelkie na niego namiary zostały w starym, sprzedanym telefonie
i tak od 2 lat jestem bez Palma... mam nadzieję, że ten osobnik, który obiecywał szybki zwrot jest zadowolony z bezczelności jaką się wykazał...

tu zdjęcia - Krzyżak lutuje i Krzyżak sprawdza mmcd w wersji 1.8






plusem jest to, że obecnie wszystko znajduje się w obudowie stacji dokującej i zostanie jeszcze zrobiona możliwość ładowania Palma ze złącza USB
dodatkowo Palm ma nową baterię - ponieważ dedykowanych nie można już w PL kupić to polutowałem kable od zwykłej baterii do popularnych telefonów dla seniorów - takie baterie o pojemności 800-1500mAh można kupić za kilkanaście PLN

Krzyzak - 26-05-2018, 18:06

No to po podłączeniu zauważyłem, że lambda coś daje niskie odczyty i tłumik taki mocno czarny, postanowiłem zmienić i... wyjąłem starą bez gwintu :shock:
Miałem jakiś używany zapas, więc próbuję wkręcić i to samo - wyjmuję bez gwintu... przegwintowanie 18x1.5 i narzynka taka sama do sondy niestety nie poprawiła sytuacji. Dobrze że miałem zapasowy kolektor to szybko go podrasowałem i założyłem zupełnie nową lambdę NTK made in japan.
Musiałem tylko wymontować jedną ze szpilek bo była urwana - sporo delikatnej pracy było, ale się udało - i jest zamontowana na klej szpilka 10x40x1.25.

Zauważyłem też że cieknie mi regenerowana pompka sprzęgła, bo plama na wycieraczce była już spora - więc szybka regeneracja zapasowej (która została jeszcze z Colta) i dziś montaż i jest idealnie. Dobrze, że miałem jeszcze jeden zestaw Frenkit.

W międzyczasie wyjąłem tuleje z belki, stanowisko było epickie :) - to belka z tarczami na tył. Zaciski są w trakcie regeneracji, belka będzie odmalowana. Zakupiłem narazie jedną piastę koyo i klocki TRW. Teraz poluję na zestawy regeneracyjne do zacisków, ale w całej Polsce znalazłem tylko 1 z tulejkami od Frenkit (innych nie chcę). Bo tych z tłoczkiem jest sporo...

I tradycyjnie małe fotostory.

Sługa myje auto :P


Drugi Palm zrobiony dla se7en już w drodze do niego.







Krzyzak - 08-06-2018, 09:33

Przedwczoraj szybka akcja wymiany banana w kombi - cukierek się rozpadł. Poza tym żadnych problemów. Już zamówiłem nowy cukierek bo banan SH mimo 8 lat i prawie 80 tkm przebiegu ma sworzeń w takim stanie, jakby właśnie wyjechał z fabryki...

Wczoraj wyważenie kół w sedanie - pojechałem do TUJKO w Gdańsku, tak samo jak z Leonem i... jest idealnie. 2 felgi do prostowania, 3 opony były optymalizowane, zamienianie na feldze (obracane) jak i między felgami. Teraz zero bicia, wyważenie ideał. Co prawda 500zł trzeba zostawić a potem jak podeję cenę za którą chcę sprzedać srebrnego sedana, to ludzie zaskoczeni... a przecież ta cena z czegoś wynika...

W bordowym będzie wkrótce wymiana tylnej belki i hamulców na tarczowe. Brakuje tylko 1 części bo ukręciłem łeb i czekam aż mi se7en wyśle.
Belka z nowymi tulejami, pomalowana, zaciski zregenerowane w komplecie ze wszystkimi tulejkami i gumkami, nowe tarcze, klocki, piasty koyo, linki hamulca ręcznego... każda miedziana uszczelka itp. nowa...












Marcino - 08-06-2018, 10:20

500zł za wyważanie i prostowanie kół?? Sporo....

Robota nad bordowym przebiega wzorowo...

Krzyzak - 08-06-2018, 13:37

Cytat:
500zł za wyważanie i prostowanie kół?? Sporo
cena normalna 130zł za 17" jest normą a jakbyś tam podjechał to tzw. opad szczęki - oni mają takie maszyny, że pierwszy raz widziałem
zamiast klina na otwór centrujący mają takie krążki, który się wpina w otwory na śruby w feldze - koło pracuje dokładnie tak, jak na aucie
do tego wyważarka laserowa, która sama dobiera wszystko - od ściśnięcia koła przez obwody, ET i inne takie
to jest pierwszy warsztat, gdzie można smiało jechać i po wyjeździe nie będzie żadnej niedoróbki i jedyny w którym byłem, po którym nie ma żadnych wibracji od kół na aucie

ps. w bordowym cieknie mi jedno miejsce na głowicy - tym razem z drugiej strony niż jesienią, gdy zdecydowałem się na remont :)
nowa uszczelka już czeka...

se7en - 08-06-2018, 19:29

Krzyzak napisał/a:
czekam aż mi se7en wyśle.


:shock: :mrgreen: :twisted:



:wink:

jacek11 - 08-06-2018, 23:56

se7en, to nie są żarty :evil: się pojedzie z odsieczą jak coś :twisted: :P
Krzyzak - 20-06-2018, 06:27

dalej czekam aż se7en wyśle zacisk...
a wczoraj dzięki uprzejmości fjmike stałem się posiadaczem przewodów zapłonowych NGK - co prawda mają 2 lata, ale z pewnością będą w lepszym stanie niż te z kombi
poprzednik je zmieniał, ale to co zobaczyłem to był dla mnie szok - zdjęcie mówi wiele

efekt był taki, że sporadycznie, tylko przy pracy na LPG, tylko na gorącym silniku, tylko przy włączonej klimie, tylko na wolnych obrotach i na biegu D auto szarpało i przygasało - było uciążliwe tylko latem i zwalałem to na jakiś problem z instalacją w momencie gdy się sprężarka załącza
ale ostatnio regulowałem parownik i coś mnie z okolic aparatu kopnęło... teraz już jasne dlaczego
udało mi się odczytać producenta tych przewodów - Jedziesz Przecież Niedaleko... JPN



a przy okazji - stałem się posiadaczem takiego zestawu - jest świetny! polecam do wyciskania tulei
wczoraj od razu wyprasowałem tuleję z tej nowej belki od bordowego bo była minimalnie krzywo - jest 100x łatwiej niż na prasie, szczególnie gdy robi się samemu i trzeba trzymać gibającą się belkę, przesuwające się cylindry od podpory i popychacza a czwartą ręką obsługiwać tłok prasy...



tulejek jest mnóstwo - pod tym co widać jest jeszcze drugi a czasem i trzeci rząd - od 34 do 90 co 2mm

Sunderland86 - 20-06-2018, 07:22

Krzyzak napisał/a:
a przy okazji - stałem się posiadaczem takiego zestawu - jest świetny! polecam do wyciskania tulei


Wiele kosztuje taki zestaw?

Marcino - 20-06-2018, 08:14

Krzyzak napisał/a:
a przy okazji - stałem się posiadaczem takiego zestawu - jest świetny! polecam do wyciskania tule

Nada się to do wyciskania tulejek metalowo-gumowych w tylnych zwrotnicach?

Krzyzak - 20-06-2018, 08:44

440 zł, a do wyciskania tulei ze zwrotnic jest idealny - jeśli tylko jej średnica nie jest mniejsza niż 34mm :)
Bizi78 - 20-06-2018, 09:52

Ja ostatnio chciałem domowym sposobem wyprasować tuleję met-gum z wahacza i poległem :? .
Muszę zainwestować w dobre imadło i przedłużkę do grzechotki 8) .

Marcino - 20-06-2018, 09:59

Krzyzak napisał/a:
440 zł, a do wyciskania tulei ze zwrotnic jest idealny - jeśli tylko jej średnica nie jest mniejsza niż 34mm :)

Zmierze tulejki i jak coś to cię zaproszę....:)

Hugo - 20-06-2018, 11:17

Z tego co pamiętam to tulejki metalowo-gumowe w tylnych zwrotnicach mają 35 mm średnicy zewnętrznej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group