To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

m6riano - 20-11-2011, 11:01

Narazie dolałem..jak wymienie olej, filtr i uszczelnie miske(Piwor oczywiście;-) - dam znać
Croom - 20-11-2011, 23:59

m6riano napisał/a:
tzn.?


No np. Fuchs TITAN UNIC PLUS 10W40.
Porównaj parametry, ja jeździlem na Synergie +, Fuchs jest dużo lepszym olejem, mocniejszym i starcza na dłużej.
Co ciekawe na Fuchsie nie robię dolewek w porównaniu do motula :-)

m6riano - 21-11-2011, 14:09

http://allegro.pl/fuchs-t...1921570204.html
pomyślimy...;-)
ps. znasz kogoś kto sprzedaje go w Warszawie lub okolicach?

mlun - 21-11-2011, 16:01

Z dostępnością jest ciężko. Sam kiedyś z ciekawości szukałem i w Warszawie nie mogłem znaleźć.
Croom - 21-11-2011, 16:56

Ja może podam info odnośnie podstawowych parametrów:

Gęstość w 15 oC DIN 51757 0.873 g/ml
Lepkość HTHS w 150 oC ASTM D 4683 >3,5 Mpa*s
Lepkość Kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 92,8 mm2/s
Lepkość Kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 13,9 mm2/s
Wskaźnik lepkości DIN ISO 2909 153
Liczba zasadowa TBN ASTM D 2896 11 KOH/g
Temperatura zapłonu CoC DIN ISO 2592 222 oC
Temperatura płynięcia DIN ISO 3016 -39 oC
Odparowalność wg Noacka 250°C 1h ASTM D 5800 10-13 % wag.

Jeżdzę na nim juz hm...poł roku naprawdę zapomniałem otwierać klapy silnika , sprawdzałem przez pierwsze 2-3 miesiące i stan stoi mozna powiedzieć w miejscu.

Czego chcec więcej od oleju 10W40, TBN , temp. płynięcia, wskaźnik lepkosci wszystko na bardzo wysokim poziomie.
Rekomendacja na min. 20 000km :-)
Do tego badanie oleju gratis po jakimś interwiale .

m6riano - 22-11-2011, 03:15

A czym sie różni ten:
http://allegro.pl/fuchs-t...1909167290.html
od tego:
http://allegro.pl/fuchs-t...1921570231.html
różnica w cenie spora..

malina_drizzt - 22-11-2011, 10:29

Właśnie stuknęło 5tys. na liqui moly 5w40 synthoil.
Olej zmieniłem niedługo po założeniu gazu więc trudno ocenić co jest zasługą samego oleju, a co instalacji.
Przez pierwszy tysiąc na zimnym czy ciepłym, po długim czy krótkim postoju nic nie klepało.
Potem zauważyłem, że zaraz po odpaleniu rano klepie przez kilka sekund.
W okolicach 3 tys. przebiegu klepanie trochę się przedłużyło do 30s po odpaleniu i nawet dłużej w zależności od tego jak długo stało auto nie jeżdżone i jaka jest temperatura na zewnątrz.
Trochę mnie to zmartwiło. :)
Ale nie ma strachu, mój błąd nie pilnowałem poziomu oleju.
Okazało się, że trochę mi podbiera za racji tego, że na gazie jeździ się taniej zmieniłem styl jazdy, biegi zmieniam między 3-4tys. przy wyprzedzaniu na trasie często 5-6tys. spalanie wcale nie wzrosło (no może poza olejem :D ) ostatnio 9,7l/100km.
Na kresce trochę ubyło, ale po dolaniu do max nawet przy -3 i dłuższym postoju jest dobrze.
Mam wrażenie, że olej jest jaśniejszy niż wcześniej przy podobnym przebiegu (valvoline, mobil) nie śmierdzi benzyną i wydaje się bardziej gęsty, ale to zasługa raczej jazdy na lpg, które nie rozcieńcza oleju.
Może silnik chodzi ciszej, trudno powiedzieć ja nie zauważyłem, kolega który ma a4 1.8t mówi, że galant chodzi jak elektryczna kosiarka do trawy. :D
Jak będzie przy 10tys. nie powiem bo przy 7-8tys. zawsze zalewam nowy.
Z tego co do tej pory zauważyłem bez względu na markę to jest granica przy której coś niedobrego dzieje się z olejem bo popychacze odzywają się nawet po krótkim postoju i max poziomie na bagnecie.
Może to tylko w moim przypadku, ale jednak coś w tym jest.
Podsumowując polecam liqui moly, w cenie 180zł wychodzi banieczka 5l.
Następny może będzie amsoil 5w40 tylko nie wiem czy jest sens, niedługo chyba jeszcze bardziej skrócę okres między wymianami do 6tys. wtedy podejrzewam, że i tańsze oleje spokojnie sobie poradzą.

sampler - 22-11-2011, 11:08

na synthoilu powinien dluzej pojezdzic bez stukania poniewaz to olej syntetyczny PAO i jego degradacja nie nastepuje tak jak w oleju HC przy okolo 8 tys.
Croom - 22-11-2011, 11:24

m6riano napisał/a:
A czym sie różni ten:
http://allegro.pl/fuchs-t...1909167290.html
od tego:
http://allegro.pl/fuchs-t...1921570231.html
różnica w cenie spora..


Inne oleje, SYN MC to olej podobny jakościowo do Motula 10W40 Synergie + do 15 000km w samochodach osobowych, UNIC to olej juz naprawdę dopakowany, nieco inne aprobaty, dłuższe interwiały miedzy wymianowe, lepsze parametry , po prostu lepszy olej :-)

m6riano - 22-11-2011, 12:44

Spróbuje przy następnej wymianie..
Kamil_Ziomek - 28-11-2011, 11:39

A może kogoś powtórze bo nie przeczytałem każdej strony ale znalazłem ciekawy test olejów silnikowych http://www.royalpurple.wa...08/test-olejow/ i jestem ciekaw co wy na to? valvoline wypadł bardzo dobrze a reszty marek z lepszych wyników nie znam. Przeprowadzamy w warsztacie taki test ? :D
mlun - 28-11-2011, 12:25

Ten test to jest starszy niż węgiel:P
SPIDER-ek - 28-11-2011, 12:30

malina_drizzt napisał/a:
Właśnie stuknęło 5tys. na liqui moly 5w40 synthoil.
(...)
Jak będzie przy 10tys. nie powiem bo przy 7-8tys. zawsze zalewam nowy.
Z tego co do tej pory zauważyłem bez względu na markę to jest granica przy której coś niedobrego dzieje się z olejem bo popychacze odzywają się nawet po krótkim postoju i max poziomie na bagnecie.
Może to tylko w moim przypadku, ale jednak coś w tym jest.
Podsumowując polecam liqui moly, w cenie 180zł wychodzi banieczka 5l.
Następny może będzie amsoil 5w40 tylko nie wiem czy jest sens, niedługo chyba jeszcze bardziej skrócę okres między wymianami do 6tys. wtedy podejrzewam, że i tańsze oleje spokojnie sobie poradzą.


Coś jest w tym co piszesz. Gdyż wiele osób skraca interwał kilometrowy między wymianami oleju i to właśnie dlatego że zauważa klepanie.

Może trzeba upatrywać tego w czymś całkiem innym. Mianowicie np. w filtrze oleju?
Bo skoro po bezpośredniej wymianie oleju i wymianie filtra wszystko jest ok, to może po X km, dany filtr oleju traci swoje właściwości. Były informacje że filtry musza mieć zaworki zwrotne itd.

I teraz jest pytanie, czy naprawdę warto kombinować z różnymi olejami, tak jak napisałeś czy jest sens. Bo przykładowo inwestycja w droższy olej nie jest jednoznaczna z eliminacją klepania popychaczy. Może warto skrócić interwał kilometrowy albo np. spróbować kombinowania z różnymi filtrami oleju. Może one wypływają na te objawy.

sampler - 28-11-2011, 13:16

nie od wczoraj wiadomo ze oleje HC znacząco tracą swoje wlaściwosci przy okolo 8 tys. km. A ze 90 % "syntetykow" to oleje HC to masz odpowiedz skad to sie bierze :)
SPIDER-ek - 28-11-2011, 13:20

sampler, pytanie to skąd się bierze w tych 10% które nie są HC


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group