[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx
Wiktor - 08-10-2013, 18:45
komarsnk napisał/a: | Wiktor napisał/a: |
Pasek SUN |
Gdzie można dostać? |
praktycznie wszędzie u japaneze tez, w sklepie polecanym kilka str. wcześniej tez.
[ Dodano: 09-10-2013, 11:32 ]
czy pompw wody GMB jest cos warta?
pozdrawiam
arturj123 - 09-10-2013, 17:37
GMB i Aisin - obie polecane
Sego - 16-10-2013, 21:05 Temat postu: KOLO PASOWE DOLNEGO WALU Witam.
mam problem. Mam galanta Ea5a silnik 6a13. Czy galacie są dwa rodzaje koła pasowego dolnego walu? chodzi o koło które napędza wspomaganie i klimatyzacje, ale pewnie wiecie o które chodzi . zaczęło mi trzeć o obudowe z pod spodu, mechanik powiedział ze się rozwulkanizowało.... wiecie o co może chodzić? ta guma która odpowiada za redukcje drgań sie mogła zepsuć.
Wie ktoś coś na ten temat?
Dodam tylko ze jestem przed wymianą rozrzadu i wogole ale moje auto stało sie unieruchomione i nie wiem teraz co robic
Krzyzak - 16-10-2013, 21:36
O ile w 2.0 się zdarza często, to w V6 pierwszy raz słyszę o takim rozwulkanizowaniu.
Ale jeśli mechanik tak mówi, to chodzi właśnie o tą gumę, która spaja oba koła pasowe.
No i wg mnie jest tylko jeden rodzaj.
Hugo - 16-10-2013, 22:16
Krzyzak napisał/a: | O ile w 2.0 się zdarza często, to w V6 pierwszy raz słyszę o takim rozwulkanizowaniu | Darku, w EA5A 2,5, które rozkręcałem było całkowicie rozwulkanizowane. Na tyle, że wytarło dolna obudowę rozrządu naokoło kompletnie i miejscami stopiła się. Po demontażu koło pasowe od strony silnika można było zdjąć z gumy w rękach...
deejay - 16-10-2013, 22:27
Hugo napisał/a: | Krzyzak napisał/a: O ile w 2.0 się zdarza często, to w V6 pierwszy raz słyszę o takim rozwulkanizowaniu Darku, w EA5A 2,5, które rozkręcałem było całkowicie rozwulkanizowane. Na tyle, że wytarło dolna obudowę rozrządu naokoło kompletnie i miejscami stopiła się. Po demontażu koło pasowe od strony silnika można było zdjąć z gumy w rękach... |
Potwierdzam , tez miałem juz dwa takie przypadki . Przebieg i wiek robią swoje , normalne zjawisko .
Sego - 16-10-2013, 22:30
a orientujesz się Hugo czy czasem są jakieś dwa rodzaje tego koła pasowego do tych silników
?
deejay - 16-10-2013, 22:34
Do silnika 2,5 jest jeden typ koła pasowego .
http://archiwum.allegro.p...3166948054.html
Hugo - 16-10-2013, 22:54
Sego napisał/a: | a orientujesz się Hugo czy czasem są jakieś dwa rodzaje tego koła pasowego do tych silników | Nie wiem.
Sego - 17-10-2013, 00:08
Dziękuję za pomoc. Mam nadzieje że bedę miał wszystko ok.
EDIT 17.10.13
znalazłem koło pasowe używane. Jutro będę je montował. Czy powinienem o czymś pamiętać? na coś zwrócić uwagę szczególnie? czy przy jego wykręcaniu mogę coś uszkodzić?
Proszę o jakieś porady trochę jestem w tym laik...
m6riano - 22-10-2013, 03:28
Sego, od 2,4 gdi masz tylko 5pk/5pk ale to nie robi różnicy..ja na takim jeździłem...
ps.ile dałeś za używke?
czapelka - 03-11-2013, 16:38
Panowie na zdjęciu poniżej widzę 3 rolki ? Które z nich się wymienia wszystkie 3 czy tylko 2, w każdym zestawie na allegro występują tylko 2.
http://img13.imageshack.us/img13/2112/foto1132.jpg
deejay - 03-11-2013, 16:52
czapelka napisał/a: | Panowie na zdjęciu poniżej widzę 3 rolki ? Które z nich się wymienia wszystkie 3 czy tylko 2, w każdym zestawie na allegro występują tylko 2. |
Fotka mojego autorstwa
Przy wymianie kpl paska rozrządu wymienia sie kpl rolek i dwa paski w przypadku silnika 4G63
Rolka "czarna" to rolka napinająca pasek napędu wałka balansowego , obowiązkowo do wymiany kpl czyli pasek plus rolka (napinacz) . Bardzo wazny pasek po pasku głownym rozrzadu w tym silniku, bo własnie od jego uszkodzenia/zerwania następuje najpierw uszkodzenie czujnika położenia wału , a zarazem w najgorszym przypadku reszki paska wpadają pod pasek rozrządu i dochodzi do kolizji w silniku.
Michal123 - 03-11-2013, 17:44
Witam, czy do wymiany pompy wody w silniku 2.0 4G63, potrzebny jest demontaż rozrządu. Mechanik twierdzi, że pompa napędzana jest poprzez pasek wieloklinowy, a w manualu wspominają o rozrządzie. Dzięki za odzew.
robertdg - 03-11-2013, 18:03
Trzeba demontować rozrząd, bo bez demontażu łapy napinającej głowny pasek zębaty nie podejdzie się do srub od pompy wody
|
|
|