To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx

Wiktor - 08-10-2013, 18:45

komarsnk napisał/a:
Wiktor napisał/a:

Pasek SUN

Gdzie można dostać? :)


praktycznie wszędzie u japaneze tez, w sklepie polecanym kilka str. wcześniej tez.

[ Dodano: 09-10-2013, 11:32 ]
czy pompw wody GMB jest cos warta?

pozdrawiam

arturj123 - 09-10-2013, 17:37

GMB i Aisin - obie polecane
Sego - 16-10-2013, 21:05
Temat postu: KOLO PASOWE DOLNEGO WALU
Witam.
mam problem. Mam galanta Ea5a silnik 6a13. Czy galacie są dwa rodzaje koła pasowego dolnego walu? chodzi o koło które napędza wspomaganie i klimatyzacje, ale pewnie wiecie o które chodzi :D . zaczęło mi trzeć o obudowe z pod spodu, mechanik powiedział ze się rozwulkanizowało.... wiecie o co może chodzić? ta guma która odpowiada za redukcje drgań sie mogła zepsuć.
Wie ktoś coś na ten temat?

Dodam tylko ze jestem przed wymianą rozrzadu i wogole ale moje auto stało sie unieruchomione i nie wiem teraz co robic

Krzyzak - 16-10-2013, 21:36

O ile w 2.0 się zdarza często, to w V6 pierwszy raz słyszę o takim rozwulkanizowaniu.
Ale jeśli mechanik tak mówi, to chodzi właśnie o tą gumę, która spaja oba koła pasowe.
No i wg mnie jest tylko jeden rodzaj.

Hugo - 16-10-2013, 22:16

Krzyzak napisał/a:
O ile w 2.0 się zdarza często, to w V6 pierwszy raz słyszę o takim rozwulkanizowaniu
Darku, w EA5A 2,5, które rozkręcałem było całkowicie rozwulkanizowane. Na tyle, że wytarło dolna obudowę rozrządu naokoło kompletnie i miejscami stopiła się. Po demontażu koło pasowe od strony silnika można było zdjąć z gumy w rękach...
deejay - 16-10-2013, 22:27

Hugo napisał/a:
Krzyzak napisał/a: O ile w 2.0 się zdarza często, to w V6 pierwszy raz słyszę o takim rozwulkanizowaniu Darku, w EA5A 2,5, które rozkręcałem było całkowicie rozwulkanizowane. Na tyle, że wytarło dolna obudowę rozrządu naokoło kompletnie i miejscami stopiła się. Po demontażu koło pasowe od strony silnika można było zdjąć z gumy w rękach...


Potwierdzam , tez miałem juz dwa takie przypadki . Przebieg i wiek robią swoje , normalne zjawisko .

Sego - 16-10-2013, 22:30

a orientujesz się Hugo czy czasem są jakieś dwa rodzaje tego koła pasowego do tych silników
?

deejay - 16-10-2013, 22:34

Do silnika 2,5 jest jeden typ koła pasowego .

http://archiwum.allegro.p...3166948054.html

Hugo - 16-10-2013, 22:54

Sego napisał/a:
a orientujesz się Hugo czy czasem są jakieś dwa rodzaje tego koła pasowego do tych silników
Nie wiem.
Sego - 17-10-2013, 00:08

Dziękuję za pomoc. Mam nadzieje że bedę miał wszystko ok.



EDIT 17.10.13
znalazłem koło pasowe używane. Jutro będę je montował. Czy powinienem o czymś pamiętać? na coś zwrócić uwagę szczególnie? czy przy jego wykręcaniu mogę coś uszkodzić?
Proszę o jakieś porady :) trochę jestem w tym laik...

m6riano - 22-10-2013, 03:28

Sego, od 2,4 gdi masz tylko 5pk/5pk ale to nie robi różnicy..ja na takim jeździłem...
ps.ile dałeś za używke?

czapelka - 03-11-2013, 16:38

Panowie na zdjęciu poniżej widzę 3 rolki ? Które z nich się wymienia wszystkie 3 czy tylko 2, w każdym zestawie na allegro występują tylko 2.

http://img13.imageshack.us/img13/2112/foto1132.jpg

deejay - 03-11-2013, 16:52

czapelka napisał/a:
Panowie na zdjęciu poniżej widzę 3 rolki ? Które z nich się wymienia wszystkie 3 czy tylko 2, w każdym zestawie na allegro występują tylko 2.


Fotka mojego autorstwa :wink:

Przy wymianie kpl paska rozrządu wymienia sie kpl rolek i dwa paski w przypadku silnika 4G63
Rolka "czarna" to rolka napinająca pasek napędu wałka balansowego , obowiązkowo do wymiany kpl czyli pasek plus rolka (napinacz) . Bardzo wazny pasek po pasku głownym rozrzadu w tym silniku, bo własnie od jego uszkodzenia/zerwania następuje najpierw uszkodzenie czujnika położenia wału , a zarazem w najgorszym przypadku reszki paska wpadają pod pasek rozrządu i dochodzi do kolizji w silniku.

Michal123 - 03-11-2013, 17:44

Witam, czy do wymiany pompy wody w silniku 2.0 4G63, potrzebny jest demontaż rozrządu. Mechanik twierdzi, że pompa napędzana jest poprzez pasek wieloklinowy, a w manualu wspominają o rozrządzie. Dzięki za odzew.
robertdg - 03-11-2013, 18:03

Trzeba demontować rozrząd, bo bez demontażu łapy napinającej głowny pasek zębaty nie podejdzie się do srub od pompy wody


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group