To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

paw3los - 27-01-2012, 16:56

matrixadam napisał/a:
Witam serdecznie
Jako że w niedzielę jadę "kupić" (jeśli okaże się, że wszystko jest OK) Galant`a 2.5 V6 z 2000 roku, zacząłem interesować się już instalacją LPG.
Dzwoniłem do warsztatu polecanego przez znajomych, i tam zaproponowano mi instalację LOVATO HP za 3500 zł z gwarancją 2 lata.
Co myślicie o tej instalacji i czy jest to dobra cena?
Z góry dzięki za odpowiedzi.


Jak nikt Ci tego nie poleci, to lepiej weź jakąś sprawdzoną konfigurację. Ja zakładałem prawie rok temu. Zapłaciłem 3500 zł za sterownik stag 300-6 plus, reduktor AC R01, wtryski Hana. Wszystko jak na razie w porządku. Gwarancja też 2 lata. Zestaw ten był polecany m.in. na forum lpg

matrixadam - 27-01-2012, 20:06

2pac,
Próbowałem znaleźć coś, na temat tego co ma a co nie ma w porównaniu do innych producentów, jednakże nic takiego nie znalazłem. Jeśli mógłbyś prosiłbym o linka będę wdzięczny.
Jeśli chodzi o instalatora, to mam takiego, który kilku moim znajomym zakładał sekwencję zarówno w starszych i nowszych samochodach i wszyscy są bardzo zadowoleni.
Nie wiem czy chodzi Ci o to, że mało jest warsztatów które zakładają te instalacje, czy że ogólnie tych instalacji jest mało. Nie wydaje mi się również, aby to, że mało warsztatów to zakłada, było powodem omijania tej instalacji z daleka.

pavel5000 - 27-01-2012, 20:15

Witam ,ja jutro montuje zestaw do swoje Gala: Listwa valtek 3ohm, reduktor Alaska, sterowk Diego G3, zobaczymy jak to będzie jeździło :mrgreen:
KaWu - 27-01-2012, 23:29

pavel5000 napisał/a:
zobaczymy jak to będzie jeździło


wg mnie nie za dobrze, tzn. do 3-4 tys obrotow max.
Widac ze komponenty instalacji najtansze z mozliwych. Zebys pozniej nie doplacal na poprawkach.

2pac - 28-01-2012, 10:41

matrixadam, chodzi mi o takie rzeczy jak np. punkt przełączania z Pb na LPG - w większości sterowników możesz wybrać temperaturę, obroty - w Lovato Smart tego nie ma
mam sklerozę, więc więcej konkretów z głowy nie podam :P

nie bazuje na porównaniu z jakiegoś artykułu, porostu szukałem informacji o tej instalacji, a wcześniej m. in. z tego forum lub gazeo czy lpg miałem o innych instalacjach jakieś tam informacje

z tego co mi się wydaje to Lovato na Śląsku (inne regiony mnie nie interesowały) montuje tylko dwóch instalatorów, dla przykładu Staga - są miejsca gdzie w promieniu kilku kilometrów masz więcej instalatorów ;)
weź pod uwagę, że ten instalator z różnych powodów może zniknąć, gdzie znajdziesz najbliższego co by Ci w instalacji pogrzebał?

matrixadam - 28-01-2012, 20:29

2pac, Jeśli chodzi o instalatora, zakłada on już gaz od 15 lat, więc nie wydaje mi się żeby sobie "zniknął" (chociaż różnie bywa). Podjadę do niego i zapytam się dokładnie co chce mi włożyć, bo przez telefon to taka rozmowa...
pavel5000 - 28-01-2012, 21:39

KaWu napisał/a:
pavel5000 napisał/a:
zobaczymy jak to będzie jeździło


wg mnie nie za dobrze, tzn. do 3-4 tys obrotow max.
Widac ze komponenty instalacji najtansze z mozliwych. Zebys pozniej nie doplacal na poprawkach.


Montuje mi to znajomy gaziarz, i powiedział że będzie to jeździło, z resztą miałem ten zam zestaw w ostatnim aucie civic z silnikiem po swapie z integy type-r i problemów nie było a kęciła się do 8-9 tys obr/min. A z resztą powiedział że jakby coś było nie tak to wymieni mi co trzeba będzie.

KaWu - 28-01-2012, 22:19

pavel5000, honda mogla sie krecic do 9 tys obr. ale na Pb :) a nie Alasce.
Tomek - 30-01-2012, 17:40

jakie mogą być przyczyny tego, żę nie przełącza mi na gaz??

jak wracałem w sobote od Leszka, to zauważyłem, że dość długo nie przełącza się na gaz, ale pomyślałem, że zimno, to wtryski się chłodzą pędem powietrza i nie może złapać odpowiedniej temp.
ale za chwile się przełączył, więc ok

dzisiaj jadąć do pracy też się nie przełączał, więc przystanąłem na stacji benzynowej i czekałem aż się przełączy, niestety się nie przełączył
to samo wracając z pracy, podjechałem pod dom i poczekałem znów chwilę, auto było już mocno nagrzane, więc stojąc powinien się przełączyć w kilka sekund

gdzie szukać przyczyny??
niby jutro jestem umówiony w serwisie, ale może podrzucicie jakieś pomysły
diody świecą się jak powinny, zbiornik pełny

[ Dodano: 30-01-2012, 17:45 ]
tyle co wyczytałem w necie to może to być czujnik ciśnienia, który jest montowany w listwie wtrysków

[ Dodano: 30-01-2012, 17:46 ]
no i instalacja BRC p&d

matrixadam - 30-01-2012, 18:01

Panowie co powiecie na instalację tego typu:
-sterownik Stag 300
-reduktor Zavoli Zeta Super
-wtryski OMVL

Cena za tą imprezę 2400 zł.

Bury - 30-01-2012, 19:40

tomek84 napisał/a:
jakie mogą być przyczyny tego, żę nie przełącza mi na gaz??


Brak odpowiedniej temperatury lub ciśnienia gazu,bądź nieprawidłowo działający któryś czujnik.Może tez być nie otwierający się elektrozawór.

Tomek - 30-01-2012, 19:55

Bury napisał/a:
tomek84 napisał/a:
jakie mogą być przyczyny tego, żę nie przełącza mi na gaz??


Brak odpowiedniej temperatury lub ciśnienia gazu,bądź nieprawidłowo działający któryś czujnik.Może tez być nie otwierający się elektrozawór.


po lekturze internetu stawiam na to pierwsze
tylko nie wiem czy tam jest czujnik temp. i czujnik ciśnienia, czy jeden jakiś zintegrowany czujnik MAP czy jak on sie tam nazywa
brak temp wykluczam, bo miałem takie sytuacje tamtej zimy, przy większych mrozach, że nie przełączał się na gaz przy szybkiej jeździe, ale po zatrzymaniu na chwile, łapał szybko temp. od silnika

ciśnienia może rzeczywiście nie być, ale z jakiego powodu??

nieotwierający się elektrozawór, to znowu wtedy chyba dioda by się paliła na pomarańczowo, co by znaczyło, że jest gotowy pracować na gazie (odpowiednia temp. i ciśnienie), ale nie przełącza

niestety w polowych warunkach jedyne co jeszcze mogłem sprawdzić to bezpieczniki
nie mam warunków na więcej, póki co, jutro rano może coś popatrze, albo podjade do serwisu

matrixadam - 30-01-2012, 20:08

Panowie zależy mi na szybkiej odpowiedzi, gdyż muszę na szybkości założyć gaz.
Czy ta instalacja do 2.5 V6 automat 2000rok będzie ok?

-sterownik Stag 300
-reduktor Zavoli Zeta Super
-wtryski OMVL

Bury - 30-01-2012, 20:46

W poprzednim poście wymieniłem ogólne przyczyny braku przełączania.
Brak ciśnienia w układzie powinien być zasygnalizowany tak samo jak w przypadku kończącego się gazu.

tomek84 napisał/a:
brak temp wykluczam, bo miałem takie sytuacje tamtej zimy, przy większych mrozach, że nie przełączał się na gaz przy szybkiej jeździe, ale po zatrzymaniu na chwile, łapał szybko temp. od silnika


Jeśli instalacja chodzi w "stanie gotowości" a nie przełącza to obstawiam,że winny jest albo za zimny reduktor,albo czujnik temperatury reduktora.

Pierwsza podstawowa sprawa,to sprawdź stan płynu chłodzącego.Potem możesz przeczyścić wtyczkę czujnika w reduktorze.Możesz zmierzyć jego oporność i poszukać w necie jaka powinna być prawidłowa.Zakładam,że ten czujnik to zwykły termisor.

Tomek - 30-01-2012, 21:01

Bury napisał/a:

Pierwsza podstawowa sprawa,to sprawdź stan płynu chłodzącego


no właśnie to co zauważyłem to płynu jest więcej niż było
nie wiem, czy Leszek coś nie dolał jak był np. zimny, także jak jest gorący to jest lekko ponad maks
to nie powinno być problemem,



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group