[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy
Tomek - 07-04-2012, 13:48
na LPG, w normalnych warunkach, auto nagrzane itp 1,1-1,3 l/h
w zimie mi pokazywał 1,4-1,6, ale: 1. była zima, 2. UKP miałem gorzej skalibrowane
2pac - 08-04-2012, 18:25
zaraz po odpaleniu przez kilka sekund mam 1.200obr/min - potem dopiero spada do 700obr/min
w zimie to trwa znacznie dłużej - to i tak różnica 0,3l/h prawie żadna
nasuwa się kolejne pytanie, różnica przy włączonej i wyłączonej klimie - oczywiście na biegu jałowym
Sedinix - 08-04-2012, 18:53 Temat postu: Witam Witam mam 2 pytanka:
Jest jakiś rabacik dla forumowiczów ?
Czy ktoś z dolnegośląska byłby w stanie pomóc podłączyć ten komputer ? (Okolice zgorzelca)
mar111cin - 08-04-2012, 22:06
zimą zaraz po odpaleniu (teraz w sumie też z rana).
to ja mam chwilowe spalanie około 4-4,5l/h
jAZZMAN - 09-04-2012, 00:24
2pac napisał/a: | nasuwa się kolejne pytanie, różnica przy włączonej i wyłączonej klimie - oczywiście na biegu jałowym |
Robiłem u siebie taki test:
1. Uruchomiłem silnik bez włączonych dodatkowych odbiorników. Spalanie 1,3 l/h
2. Włączyłem klimę i światła drogowe. Obroty spadły do i spalanie spadło do 1,0 l/h. Po kilku chwilach powróciło do 1,3 l/h (razem z powrotem obrotów).
3. Wyłączyłem klimę i światła obroty wzrosły tak samo jak spalanie i po chwili wróciło do 1,3 l/h.
Jestem po dokładnej kalibracji VSS (100km z drogomierzem)i zgrubnej kalibracji Czasu Wtrysku.
Minął tydzień odkąd mam UKP - wciąż cieszę się nim jak szczerbaty z paczki sucharów ))) W przyszły weekend dokonam dokładnej kalibracji spalania
Owczar - 09-04-2012, 23:44
A ja od 2 miesięcy mam odłączony. Muszę zrobić upgrade, bo po dłuższych postojach rozrusznik wyraźnie wolniej kręcił mimo rocznego aku 64Ah.
Bez UKP po 3 tyg kręcił bez zająknięcia. W wolnej chwili muszę podrzucić na upgrade i będzie miał odłączone stałe zasilanie.
jAZZMAN - 10-04-2012, 09:26
Owczar, ja mam nową wersję UKP, jednak zabezpieczając akumulator przed tym problemem rozwiązałem to (po części) zakładając przełącznik na zasilaniu UKP, który przełącza zasilanie pomiędzy plusem stałym a plusem po stacyjce.
Owczar - 10-04-2012, 15:40
Ale po co ten przełącznik? Wystarczy plus stąły i po stacyjce podpiąć pod stacyjkę. Wtedy tracisz tylko ustawienia godziny. W przypadku starej wersji tracisz więcej ustawień.
milo - 10-04-2012, 15:51
Sprawdzał ktoś pobór prądu w stanie czuwania ?
Sprawdzałem i było u mnie 0,24 A
jAZZMAN - 10-04-2012, 17:05
Owczar, przełącznik abym mógł decydować kiedy wyłączam UKP całkowicie a kiedy nie. Dlaczego? nie umiem jeździć bez zegarka w aucie i jeśli jeżdżę codziennie to nie odłączam UKP od zasilania.
A swoją drogą nie można by zamontować w UKP jakiejś małej bateryjki podtrzymującej jedynie układ zliczający czas zegara?
Owczar - 10-04-2012, 17:07
Teraz rozumiem
tws - 10-04-2012, 18:18
milo napisał/a: | Sprawdzał ktoś pobór prądu w stanie czuwania ?
Sprawdzałem i było u mnie 0,24 A |
UKP w stanie czuwania nie bierze więcej niż 0,025-0,035A (zależy czy mamy np. włączony czy wyłączony LCD w stanie czuwania)
jAZZMAN napisał/a: | A swoją drogą nie można by zamontować w UKP jakiejś małej bateryjki podtrzymującej jedynie układ zliczający czas zegara? |
w obecnym hardware nie jest to możliwe. Dało się to zrobić lepiej, ale nie do końca wtedy przemyślałem sprawe i bije się w pierś
Swoją drogą, 25mA to naprawde niewiele.. (jak na realia samochodowe). Owczar a może alternator już masz na ukończeniu i nie doładowywuje Ci aku tak jak trzeba? (w sensie za duża pojemność akumulatora do zbyt niskiego prądu ładowania). W efekcie co Ci się rozładuje bardziej to alternator nie jest w stanie go doładować do tych 63Ah
sveno - 10-04-2012, 20:03
jAZZMAN napisał/a: | nie umiem jeździć bez zegarka | ja rozwiązałem to inaczej mam UKP i oryginalny zegarek, stały + UKp podpięty na ten po stacyjce i zero problemów nawet na leciwym akumulatorze
milo - 10-04-2012, 22:58
tws napisał/a: | UKP w stanie czuwania nie bierze więcej niż 0,025-0,035A (zależy czy mamy np. włączony czy wyłączony LCD w stanie czuwania)
|
Tak ....dochodzi jeszcze radio alarm i nie wiadomo jeszcze co i wychodzi 0,24 A
SPIDER-ek - 11-04-2012, 00:25
Owczar napisał/a: | W wolnej chwili muszę podrzucić na upgrade i będzie miał odłączone stałe zasilanie. |
Daj znać, kiedy będziesz wybierał się na upgrade, to przyłączę się
U mnie zdiagnozowałem problem kiedy rozładował się akumulator:) i podejrzewałem że to UKP.
Okazało się że przewoziłem kiedyś coś w bagażniku i miałem klapnięte siedzenie, i dziwnym trafem świeciło się światło w bagażniku. Ale olałem to i jechałem dalej, po czym zaparkowałem samochód i patrze a tu pomimo wyłączonego samochodu i zamkniętego dalej świeci:) Dało mi to do myślenia, i po naprawieniu tego defektu WD-40, już nie świeci wtedy kiedy nie musi. A działał różnie, raz świeciło a raz nie, zależy jak bagażnik się zamknęło, a to najprawdopodobniej rozładowało mi akumulator a myślałem że UKP. Oczywiście wymieniałem nawet akumulator na nowy bo myślałem też że to wina starego, ale w innym samochodzie stary działa jak szalony.
Obecnie wszystko jest ok.
|
|
|