To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

Tomek - 07-04-2012, 13:48

na LPG, w normalnych warunkach, auto nagrzane itp 1,1-1,3 l/h
w zimie mi pokazywał 1,4-1,6, ale: 1. była zima, 2. UKP miałem gorzej skalibrowane

2pac - 08-04-2012, 18:25

zaraz po odpaleniu przez kilka sekund mam 1.200obr/min - potem dopiero spada do 700obr/min
w zimie to trwa znacznie dłużej - to i tak różnica 0,3l/h prawie żadna

nasuwa się kolejne pytanie, różnica przy włączonej i wyłączonej klimie - oczywiście na biegu jałowym

Sedinix - 08-04-2012, 18:53
Temat postu: Witam
Witam mam 2 pytanka:

Jest jakiś rabacik dla forumowiczów ?
Czy ktoś z dolnegośląska byłby w stanie pomóc podłączyć ten komputer ? (Okolice zgorzelca)

mar111cin - 08-04-2012, 22:06

zimą zaraz po odpaleniu (teraz w sumie też z rana).
to ja mam chwilowe spalanie około 4-4,5l/h :lol:

jAZZMAN - 09-04-2012, 00:24

2pac napisał/a:
nasuwa się kolejne pytanie, różnica przy włączonej i wyłączonej klimie - oczywiście na biegu jałowym


Robiłem u siebie taki test:
1. Uruchomiłem silnik bez włączonych dodatkowych odbiorników. Spalanie 1,3 l/h
2. Włączyłem klimę i światła drogowe. Obroty spadły do i spalanie spadło do 1,0 l/h. Po kilku chwilach powróciło do 1,3 l/h (razem z powrotem obrotów).
3. Wyłączyłem klimę i światła obroty wzrosły tak samo jak spalanie i po chwili wróciło do 1,3 l/h.

Jestem po dokładnej kalibracji VSS (100km z drogomierzem)i zgrubnej kalibracji Czasu Wtrysku.

Minął tydzień odkąd mam UKP - wciąż cieszę się nim jak szczerbaty z paczki sucharów :) ))) W przyszły weekend dokonam dokładnej kalibracji spalania

Owczar - 09-04-2012, 23:44

A ja od 2 miesięcy mam odłączony. Muszę zrobić upgrade, bo po dłuższych postojach rozrusznik wyraźnie wolniej kręcił mimo rocznego aku 64Ah.

Bez UKP po 3 tyg kręcił bez zająknięcia. W wolnej chwili muszę podrzucić na upgrade i będzie miał odłączone stałe zasilanie.

jAZZMAN - 10-04-2012, 09:26

Owczar, ja mam nową wersję UKP, jednak zabezpieczając akumulator przed tym problemem rozwiązałem to (po części) zakładając przełącznik na zasilaniu UKP, który przełącza zasilanie pomiędzy plusem stałym a plusem po stacyjce.
Owczar - 10-04-2012, 15:40

Ale po co ten przełącznik? Wystarczy plus stąły i po stacyjce podpiąć pod stacyjkę. Wtedy tracisz tylko ustawienia godziny. W przypadku starej wersji tracisz więcej ustawień.
milo - 10-04-2012, 15:51

Sprawdzał ktoś pobór prądu w stanie czuwania ?
Sprawdzałem i było u mnie 0,24 A

jAZZMAN - 10-04-2012, 17:05

Owczar, przełącznik abym mógł decydować kiedy wyłączam UKP całkowicie a kiedy nie. Dlaczego? nie umiem jeździć bez zegarka w aucie i jeśli jeżdżę codziennie to nie odłączam UKP od zasilania.

A swoją drogą nie można by zamontować w UKP jakiejś małej bateryjki podtrzymującej jedynie układ zliczający czas zegara?

Owczar - 10-04-2012, 17:07

Teraz rozumiem :)
tws - 10-04-2012, 18:18

milo napisał/a:
Sprawdzał ktoś pobór prądu w stanie czuwania ?
Sprawdzałem i było u mnie 0,24 A


UKP w stanie czuwania nie bierze więcej niż 0,025-0,035A (zależy czy mamy np. włączony czy wyłączony LCD w stanie czuwania)

jAZZMAN napisał/a:
A swoją drogą nie można by zamontować w UKP jakiejś małej bateryjki podtrzymującej jedynie układ zliczający czas zegara?

w obecnym hardware nie jest to możliwe. Dało się to zrobić lepiej, ale nie do końca wtedy przemyślałem sprawe i bije się w pierś ;)

Swoją drogą, 25mA to naprawde niewiele.. (jak na realia samochodowe). Owczar a może alternator już masz na ukończeniu i nie doładowywuje Ci aku tak jak trzeba? (w sensie za duża pojemność akumulatora do zbyt niskiego prądu ładowania). W efekcie co Ci się rozładuje bardziej to alternator nie jest w stanie go doładować do tych 63Ah

sveno - 10-04-2012, 20:03

jAZZMAN napisał/a:
nie umiem jeździć bez zegarka
ja rozwiązałem to inaczej :) mam UKP i oryginalny zegarek, stały + UKp podpięty na ten po stacyjce i zero problemów nawet na leciwym akumulatorze :)
milo - 10-04-2012, 22:58

tws napisał/a:
UKP w stanie czuwania nie bierze więcej niż 0,025-0,035A (zależy czy mamy np. włączony czy wyłączony LCD w stanie czuwania)

Tak ....dochodzi jeszcze radio alarm i nie wiadomo jeszcze co i wychodzi 0,24 A

SPIDER-ek - 11-04-2012, 00:25

Owczar napisał/a:
W wolnej chwili muszę podrzucić na upgrade i będzie miał odłączone stałe zasilanie.


Daj znać, kiedy będziesz wybierał się na upgrade, to przyłączę się :)

U mnie zdiagnozowałem problem kiedy rozładował się akumulator:) i podejrzewałem że to UKP.

Okazało się że przewoziłem kiedyś coś w bagażniku i miałem klapnięte siedzenie, i dziwnym trafem świeciło się światło w bagażniku. Ale olałem to i jechałem dalej, po czym zaparkowałem samochód i patrze a tu pomimo wyłączonego samochodu i zamkniętego dalej świeci:) Dało mi to do myślenia, i po naprawieniu tego defektu WD-40, już nie świeci wtedy kiedy nie musi. A działał różnie, raz świeciło a raz nie, zależy jak bagażnik się zamknęło, a to najprawdopodobniej rozładowało mi akumulator a myślałem że UKP. Oczywiście wymieniałem nawet akumulator na nowy bo myślałem też że to wina starego, ale w innym samochodzie stary działa jak szalony.
Obecnie wszystko jest ok.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group