To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

tosztotomasz - 28-11-2011, 22:32

SPIDER-ek, aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba by sprawdzić laboratoryjnieile po 8tys km zostało z pierwotnych parametrów i porównać to z zachowaniem silnika.
bluecard88 - 29-11-2011, 14:05

Witam forumowiczow. Mam małe pytanie odnosnie oleju. Kupilem niedawno Galanta ( moje wczesniejsze posty nt " kopci na cieplym i zimnym silniku" ) Dopiero nadszedl czas na male prace i oczewiscie wymiane oleju. Niebylo nigdzie karteczki jaki byl olej ,ani w ksiazce serwisowej tez nie napisali jaki. Zadzwonilem do wlasciciela no i powiedzial mi ze jezdzil na Fullsyntetic 5w40 , i tu moje pytanie. Czy nie jest za rzadki jak na auto z 200 tys przebiegu? moze dlatego mi kopci delikatnie bo olej spala? jesli tak to zmiana na 10w40 lub 10w50 pomoze co kolwiek? czy lac taki jaki byl? dzieki za odp. Niechcialem zakladac nowego tematu wiec sie podpinam.
m6riano - 29-11-2011, 14:34

Zalej valvo maxlife 5w40
arturj123 - 29-11-2011, 17:53

bluecard88 napisał/a:
Czy nie jest za rzadki jak na auto z 200 tys przebiegu? może dlatego mi kopci delikatnie bo olej spala? jesli tak to zmiana na 10w40 lub 10w50 pomoże co kolwiek? czy lać taki jaki był? dzięki za odp.

Ciekawa teoria... Jeżeli kopci to może być parę problemów do sprawdzenia m.in. uszczelka pod głowicą, ale na pewno nie jest to wina zbyt rzadkiego oleju.

Polecam płukankę Engine Flush i zalanie np.Valvoline MaxLife 5w40 - ok.160 zł 5L.

Zolar - 29-11-2011, 19:05

Kilka obserwacji po zmianie oleju z Mobil'a Super 2000 10w40 na Motul'a X-cess 8100 5w40. Zmianę oleju poprzedziłem płukanką Carlube Engine Flush. Założony filtr to Mann W610/3.

Operacja przeprowadzona przy przebiegu 93 tys. Wcześniej był lany tylko 10w40. Na nowym oleju przejechałem co prawda dopiero ok. 50 km., ale pilnie badałem silnik.

Zasadniczo jakiejś kolosalnej różnicy nie odczułem. Na pewno łatwiej wchodzi na wyższe obroty i utrzymuje się na nich z większą lekkością. Przy poprzednim oleju odnosiłem wrażenie jakby silnik bardziej hałasował i drżał w zakresie powyżej 4 tys. Trudno mi jednak zawyrokować czy różnica wynika z tego, że jest to świeży olej czy z różnicy ich klas.

Na jałowych obrotach w zasadzie pracuje z podobną głośnością, jedynie na kierownicy czuć trochę lżejsze drżenie. Poranne odpalanie poszło prawie jak na rozgrzanym silniku. Przy poprzednim oleju po zimnej nocy trochę nim telepało. Na gaz przełączył się po przejechaniu takiego samego dystansu jak przy 10w40. Na razie nie słyszę aby pojawiły się jakieś dodatkowe dźwięki i cykania. Z resztą wcześniej też nie narzekałem na jakieś popychacze itp.

Samochód jest rzeczywiście odrobinę żwawszy i mam wrażenie jakby skrzynia (automat Invecs II) szybciej redukował biegi lub podwyższał obroty. Na przykład przy wyprzedzaniu, które zawsze wykonuję w podobny sposób, redukuje mi o bieg niżej, podczas gdy wcześniej podnosił obroty na bieżącym biegu.

Powtarzam jednak, że nie wiem czy powyższe obserwacje można uznać za miarodajne ponieważ poprzedni olej pracował przez 10 tys. km. i był już czarny jak smoła.

m6riano - 29-11-2011, 19:24

Zolar napisał/a:
Mann W610/3.

Kupiłem ten sam za 20zł..;-)

mlun - 30-11-2011, 00:35

bluecard88, przecież z kopceniem już się wyjaśniło? To po co dalej szukasz problemu którego nie ma?
A olej nie za rzadki. Przebieg nie ma tu znaczenia.

bluecard88 - 30-11-2011, 01:14

no w sumie sie wyjasnilo, ale chodzi mi to po glowie za duzo heh. Chyba szukam przyczyny na sile. Co do oleju to co myslicie o helix 5w40 full (shell) bo taki olej lal poprzedni wlasciciel. Ktos uzywa takiego ?
mlun - 30-11-2011, 11:32

Full to on nie jest:P Ma dobre właściwości czyszczące to na pewno.
bluecard88 - 03-12-2011, 12:52

Kupiłem i zalałem HELIX Ultra 5W40 , na butli pisze full syntetic :) Mam nadzieje ze bedzie okej. Troche drogi ale niech mu służy :P
mlun - 03-12-2011, 18:52

Pisze full ale tak nie jest.
bluecard88 - 04-12-2011, 16:57

to mówisz ,ze nabijaja ludzi w "butelke"? heh. no nic narazie jezdzi ok.
mlun - 04-12-2011, 19:01

Nie mówię tylko tak jest. Poczytaj wcześniejsze wpisy.
tosztotomasz - 11-12-2011, 13:41

Kilku osobom obiecałem wkleić wyniki z Blackstone, oto one:





Przypomnę, ze olej to Amsoil ASM 0w20 pracujący przez 13000 km w silniku Hondy K24A3.
Jak widać motor żyje, nie wykazuje ponadnormatywnych oznak zużycia (mimo pracy na "tłustej wodzie" :wink: ). Sam olej również jest w dobrej kondycji i mógłby być eksploatowany dłużej, mimo dość znacznej degradacji wartości TBN w stosunku do początkowego poziomu, co jest godne podkreślenia nadal utrzymuje się w bdb proporcji do TAN.

bluecard88 - 11-12-2011, 17:27

Witam . Kurcze jakis 700 km temu wymieniłem miedzy innymi olej na Shell Ultra ( poprzednio wlasciciel tez lal ten sam) No i pojawily mi sie delikatne wycieki , moze sączenie bo na parkingu nic nie kapie z filtra,ale wydaje mi sie ze spod pokrywy rozrzadu delikatnie jest mokro? Wczesniej ktos pisal ze ma wlasciwosci czyszczace ten Shell. z kad moze buyc ten wyciek ze z pod pokrywy rozrzadu widac mokrawo. Dodam ze na bagnecie nie widac nic zeby cos ubylo.
Kurcze teraz załuje ,ze kupilem tego shella. Na wiosne ( bo juz przelece okolo 10 tys) zmienie na valvoline maxlife. Szkoda, ze teraz go nie zalalem :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group