To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

Seba75 - 22-08-2015, 09:13

A więc wypiąłem sworzenie górnym przednich wahaczy i je zbadałem.W ruchach góra-dół nie ma luzu.Jednak lużno się ruszają dookoła.Czy one powinny być sztywniejsze?Czy najważniejszy jest luz góra-dół?Mechanik mówi że jest wszystko ok.
Hugo - 22-08-2015, 15:29

Oryginały lubią się luźno obracać, najważniejszy jest luz góra-dół.
Marcino - 24-08-2015, 09:02

muscle_car napisał/a:
Nie powinno się wymieniać wszystkich wahaczy na raz? Przecież jeżeli wszystkie 3 są stare i wymienimy 2 to wiadome jest, że ostatni nie wytrzyma sztywności pozostałych. Oczywiście mam na myśli wymianę obu stron.

Można ale po.... co? Skoro np wybija się tylko sworzeń na prostym albo bananie a reszta jest ok?

muscle_car - 24-08-2015, 10:48

Marcino napisał/a:
muscle_car napisał/a:
Nie powinno się wymieniać wszystkich wahaczy na raz? Przecież jeżeli wszystkie 3 są stare i wymienimy 2 to wiadome jest, że ostatni nie wytrzyma sztywności pozostałych. Oczywiście mam na myśli wymianę obu stron.

Można ale po.... co? Skoro np wybija się tylko sworzeń na prostym albo bananie a reszta jest ok?


To zadam inne pytanie czy można wymienić sam sworzeń wahacza jeżeli nie jest osobna częścią jak w innych samochodach?

Hugo - 24-08-2015, 12:10

Sworznie są wymienne tylko w wahaczu przednim górnym i tylnym wahaczu mimośrodowym. Jak tuleje są OK to wymienia się same sworznie.
muscle_car - 24-08-2015, 12:33

Czyli nie można tego zrobić w dolnych wahaczach czyli wymiana samych gum jest nieopłacalna. Górne wahacze lubią gnić (w tylnym górnym miałem taki wżer że jeszcze chwila i by się złamał).
Hugo czy ty czasem nie jesteś z Nowych Tłoków?

Hugo - 24-08-2015, 14:15

muscle_car, tak to ja :D
muscle_car - 24-08-2015, 14:52

Jaki ten świat mały:)
Seba75 - 31-08-2015, 20:23

Mam pytanko.Czy możliwe że te tuleje w górnych wahaczach przednich wybiją się wcześniej niż sworzeń?Sworzeń sprawdzałem i jest ok.Czy można jakoś sprawdzić tulejki bez wyjmowania wahacza?Jakie byłyby objawy wybitych?
Hugo - 31-08-2015, 21:30

Seba75 napisał/a:
Czy możliwe że te tuleje w górnych wahaczach przednich wybiją się wcześniej niż sworzeń?
Szansa jak 1:1 000 000 :D
Seba75 - 31-08-2015, 22:52

To ja już nie wiem skad dochodzą stuki.Chyba że galanty nie maja bardzo cichego zawieszenia.Dzisiaj nawet przejezdzalem przez tory i puscilem kierownice.Ani drgnela.To chyba dobrze.Mam praktycznie wszystko wymenione z przodu.Sam nie wiem juz
Shockwave - 31-08-2015, 23:12

Jedyna opcja wybicia tych tuleji to zly montaz, tzn skrecenie na sztywno w pozycji nie do jazdy. Jak Ci stuka a jestes pewien zawieszenia to przejedz przez nierownosc lub mala dziure z lekko wcisnietym pedalem hamulca. Ja tak mialem u siebie, zacisk gonil na prowadnicach. A szukalem przez pare miesiescy. Moze masz podobnie :biggrin:
Seba75 - 31-08-2015, 23:23

shockwave czyli jak przejade jak mowisz to jesli cos mam zle z prowadnicami to powinienem je slyszeć czy nie.Jak to obczaic?
Hugo - 01-09-2015, 07:53

Seba75 napisał/a:
Chyba że galanty nie maja bardzo cichego zawieszenia
Jak nie jest wybite to nawet na 18 calowych kołach zawieszenie w Galancie nie wydaje żadnych dźwięków. Jest bardzo ciche.
Seba75 napisał/a:
Jak to obczaic?
Jedziesz po takiej nawierzchni żeby było słychać stuki i naciskasz delikatnie pedał hamulca podczas jazdy oczywiście. Jak stuki znikną to znaczy, że masz luzy na zaciskach.
Seba75 - 01-09-2015, 10:08

Hugo tam sprawdze.dzieki.A czy mozliwe że wjezdzjac na kraweznik na skreconych w lewo kołach stukniecie może powodować luz na krzyżaku kolumny kierowniczej?pytam,bo tak cos podejrzewam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group