To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

m6riano - 31-01-2012, 00:25

tomek84 napisał/a:
nieotwierający się elektrozawór,

nie wiem jaki masz reduktor ale u mnie to dość częste przy zabrudzonym "palcu" elektrozaworu(usyfiony smoła z gazu która przy bardzo niskich temp. kamienieje)

dawidoski13 - 31-01-2012, 08:00

m6riano, ma moim zdaniem racje. Do przeczyszczenia elektrozawór i powinno byc ok :!:
2pac - 31-01-2012, 08:32

od dwóch miesięcy mam o to zapytać, tylko mi się zawsze przypominało jak nie maiłem możliwości posta napisać :P

sterownik instalacji wpinany jest po między komputerem, a wtyczką do komputera - to oznacza, że trzeba odpiąć komputer od akumulatora
komputer bez napięcia traci ustawienia (nie wiem czy natychmiast, czy to kwestia jakiegoś czasu) - zanim na nowo się ustawi, to minie trochę km i w tym czasie spalanie jest wyższe - no a wtedy jest autokalibracja, itd.

Tomek - 31-01-2012, 11:23

podjechałem dzisiaj do serwisu
jak na złość na podjeździe do serwisu się przełączył na gaz
no, ale jak już przyjechałem to kazałem posprawdzać
wszystko jest jak należy, tylko, że gaz nie miał szansy się dogrzać na tym mrozie, nawet jak reduktor gorący to gaz na listwie zimny/chłodny
skrócili mi znowu wąż między listwą a reduktorem, więc gaz teraz będzie miał jeszcze mniejszą drogę, niecały miesiąc temu było to już skracane, ze względów estetycznych
wcześniej gaz krążył sobie na około pod maską
w poniedziałek się umówiłem z nimi na skrócenie jeszcze tych wężyków od listwy do wtrysków
póki co auto przełącza się non stop, nawet po godzinnym postoju
zobaczymy wieczorem

m6riano - 31-01-2012, 14:19

dawidoski13 napisał/a:
m6riano, ma moim zdaniem racje. Do przeczyszczenia elektrozawór i powinno byc ok :!:

Przy moich przebiegach to już po ok. miesiącu widze różnice przy przełączaniu...

Bury - 31-01-2012, 19:15

tomek84 napisał/a:
wszystko jest jak należy, tylko, że gaz nie miał szansy się dogrzać na tym mrozie, nawet jak reduktor gorący to gaz na listwie zimny/chłodny


Jeśli rzeczywiście to jest problemem,to ociepliłbym ten przewód od reduktora do listwy.

Tomek - 31-01-2012, 19:23

Bury napisał/a:

Jeśli rzeczywiście to jest problemem,to ociepliłbym ten przewód od reduktora do listwy.


tak zrobię
dodatkowo przewód jest skrócony o jakieś 1/3 do poprzedniego, a do pierwotnej wersji jakieś 2/3
co ciekawe w poprzednią zimę nie miałem większych problemów, raz mi się nie chciał przełączyć, ale zatrzymałem się na 15 sekund i szybko złapał temperaturę od silnika

tak czy inaczej, też po przerobieniu tych wężyków wymyślę jak osłonić wtryski albo je jakoś owinąć, bo mrozy dopiero się zaczynają


a w lecie to jak się wkurze to wogóle przerobie sobie elektrykę tej instalacji, bo jest spaszczona troche wizualnie

2pac - 02-02-2012, 08:30

2pac napisał/a:
od dwóch miesięcy mam o to zapytać, tylko mi się zawsze przypominało jak nie maiłem możliwości posta napisać :P

sterownik instalacji wpinany jest po między komputerem, a wtyczką do komputera - to oznacza, że trzeba odpiąć komputer od akumulatora
komputer bez napięcia traci ustawienia (nie wiem czy natychmiast, czy to kwestia jakiegoś czasu) - zanim na nowo się ustawi, to minie trochę km i w tym czasie spalanie jest wyższe - no a wtedy jest autokalibracja, itd.


to jest głupie pytanie, czy nikt nie zna odpowiedzi :(

Tomek - 02-02-2012, 08:52

2pac napisał/a:
2pac napisał/a:
od dwóch miesięcy mam o to zapytać, tylko mi się zawsze przypominało jak nie maiłem możliwości posta napisać :P

sterownik instalacji wpinany jest po między komputerem, a wtyczką do komputera - to oznacza, że trzeba odpiąć komputer od akumulatora
komputer bez napięcia traci ustawienia (nie wiem czy natychmiast, czy to kwestia jakiegoś czasu) - zanim na nowo się ustawi, to minie trochę km i w tym czasie spalanie jest wyższe - no a wtedy jest autokalibracja, itd.


to jest głupie pytanie, czy nikt nie zna odpowiedzi :(


nikt Ci nie odpowiedział, bo to jak sformowałeś posta, nie wskazuje na to, żebyś zadał jakieś pytanie

KaWu - 02-02-2012, 11:26

tomek84 napisał/a:
nikt Ci nie odpowiedział, bo to jak sformowałeś posta, nie wskazuje na to, żebyś zadał jakieś pytanie


Dokładnie o tym pomyślałem i poleciałem do innych postów.

No ale jeżeli to było pytanie, to
2pac napisał/a:
sterownik instalacji wpinany jest po między komputerem, a wtyczką do komputera - to oznacza, że trzeba odpiąć komputer od akumulatora
komputer bez napięcia traci ustawienia (nie wiem czy natychmiast, czy to kwestia jakiegoś czasu) - zanim na nowo się ustawi, to minie trochę km i w tym czasie spalanie jest wyższe - no a wtedy jest autokalibracja, itd.


o jakie nastawy chodzi, o uczenie kompa na Pb :?: czy na lpg :?:

2pac - 02-02-2012, 12:00

:oops: zaoszczędziłem na :?:

komputer - komputer spalania Pb
sterownik - instalacja LPG

uczenie kompa na Pb, tak jest chyba w każdym samochodzie z wtryskiem, że po rozłączeniu akumulatora przez jakiś czas trochę więcej pali, zanim sobie wszystko tam poustawia - tylko nie wiem jak jest Galancie przy 2.5 V6, czy jakikolwiek zanik napięcia (a nawet zbyt niskie napięcie na akumulatorze) i zresetowane ustawienia, czy to tak kilka sekund/minut potrzeba

przy podłączaniu sterownika LPG, trzeba wyciągnąć wtyczkę z komputera? bo jak rozumiem, sterownik jest pomiędzy komputerem, a oryginalną wtyczką?

autokalibracja jest przeprowadzana na samym początku montażu, jeżeli jest tak jak pisze i przez jakiś X km spalanie po wcześniejszym zaniku napięcia na komputerze jest wyższe, to ta autokalibracja najlepiej jak by była przeprowadzana po tym jak już komputer się nastawił

Tomek - 02-02-2012, 12:06

2pac napisał/a:

uczenie kompa na Pb, tak jest chyba w każdym samochodzie z wtryskiem, że po rozłączeniu akumulatora przez jakiś czas trochę więcej pali, zanim sobie wszystko tam poustawia - tylko nie wiem jak jest Galancie przy 2.5 V6, czy jakikolwiek zanik napięcia (a nawet zbyt niskie napięcie na akumulatorze) i zresetowane ustawienia, czy to tak kilka sekund/minut potrzeba


tak jest i w Galancie
rozłączenie na kilka sekund nie zaszkodzi

jak rozłączysz na dłużej (podejrzewam, że nikt nie wie dokładnie na ile)
to resetuje Ci się ECU
wolne obroty mogą potem lekko wariować

w celu ustawienia na nowo wolnych obrotów (nauka wolnych obrotów) - odpalasz auto (najlepiej na benzynie) i zostawiasz tak na jakies 15-20 minut, niektórzy Ci powiedzą, że np. 3 razy po 10 minut, albo raz odpalić na pół godziny

KaWu - 02-02-2012, 15:53

2pac napisał/a:
uczenie kompa na Pb, tak jest chyba w każdym samochodzie z wtryskiem, że po rozłączeniu akumulatora przez jakiś czas trochę więcej pali, zanim sobie wszystko tam poustawia - tylko nie wiem jak jest Galancie przy 2.5 V6, czy jakikolwiek zanik napięcia (a nawet zbyt niskie napięcie na akumulatorze) i zresetowane ustawienia, czy to tak kilka sekund/minut potrzeba


Nie jest tak w każdym z wtrsykiem. Ale bywa, że jest to konieczne (uczenie obrotów).

2pac napisał/a:
przy podłączaniu sterownika LPG, trzeba wyciągnąć wtyczkę z komputera? bo jak rozumiem, sterownik jest pomiędzy komputerem, a oryginalną wtyczką?


Można wypinać, można się wpinać w przewody.

2pac napisał/a:
autokalibracja jest przeprowadzana na samym początku montażu, jeżeli jest tak jak pisze i przez jakiś X km spalanie po wcześniejszym zaniku napięcia na komputerze jest wyższe, to ta autokalibracja najlepiej jak by była przeprowadzana po tym jak już komputer się nastawił


Autokalibrcja to tak jakby ustawienie wstępne. Po niej trzeba najlepiej dostroic juz samemu manualnie.
Reasumujac: jak wyciagasz wtyczke od kompa lpg lub odlaczasz akumulator to sterownik lpg nie powinien gubis poprzednich nastawow.

nevercry - 03-02-2012, 17:44

Witam. Dziś odebrałem samochód od gazowników. Gaz zakładałem w księżynie:
http://www.europegas.pl/pl.html
z ważniejszych podzespołów:
Reduktor SILVER FZ6 204KM, KME
komputer OSCAR-N PLUS
Wtryskiwacze H2000

Reduktor jest do 204km z zaznaczeniem, że jak będą jakiekolwiek z nim problemy to z miejsca wymienią za darmo na większy.

cena instalacji + hamownia: 3500zł

Charakterystyki z hamowni:
http://img69.imageshack.u...20203164314.jpg

Wstępnie po jeździe testowej wszystko działa jak powinno. Brak jakichkolwiek zastrzeżeń. Instalacje można dowolnie kalibrować pod własne upodobania (kabelek USB i darmowe oprogramowanie). Aktualnie jak wynika z wykresów jest skalibrowana, że wyciąga parę koni mniej niż w przypadku benzyny. Osobiście jednak nie wyczuwam tego pod pedałem. Spalanie nie jest dla mnie znane. Zanoszę się z zamiarem kupna i montażu UKP:
http://www.telwis.pl/uniw...-ukp-p-119.html
Więc jak zamontuje i pomierzę to napisze jak wygląda spalanie. Jak będę miał chwilkę to porobię fotki instalacji i zamieszczę na forum. Wstępnie mogę polecić firmę która się zajęła instalacją a co będzie dalej to zobaczymy ;]




pokrywę trzeba będzie przyciąć od boków w miejscu przewodów.

m6riano - 03-02-2012, 18:02

nevercry napisał/a:
Zanoszę się z zamiarem kupna i montażu UKP:

Kupując pamiętaj żeby sie przypomnieć że jesteś MitsuManiakiem (będziesz mieć rabat;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group