[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe
robertdg - 18-09-2011, 11:23
jAZZMAN napisał/a: | Po1. Nie mam śrubki, którą się przykręca tarczę do piasty | Nie musi być jAZZMAN napisał/a: | Po2. Mam dwu tłoczkowe zaciski. | Były takie w Sportach i nie tylko
jAZZMAN napisał/a: | Po3. Tarcze mają troszkę większe otwory na śruby (szpilki). (luz jest na tyle spory, że tarcza ma pewien skok względem piasty). | Po dociśnięciu też warga osadzająca jest płytka i luz kasuje sie po docisnieciu tarczy do piasty, tak bynajmniej powinno byc. Zaprezentuj foto
jAZZMAN napisał/a: | W związku z powyższym znajomy, który pracuje w warsztacie nastraszył mnie, ze jak będę gwałtownie hamował przy dużej prędkości to może mi ściąć śruby i odpaść koło. | :D jeszcze większej bzdury nie słyszałem, pogratuluje wyobrażni znajomemu, za dużo filmów SF.
Dla Twojej wiadomości, albo nie inaczej, pomyśl logicznie i się zastanów, co jest liniowo bardziej wytrzymałe, jedna śrubka M8 dokręcona momentem 20Nm, czy cztery śrubki M12 dokręcone momentem 4x110Nm
jAZZMAN - 18-09-2011, 11:45
robertdg Dziękuję za odpowiedź, fotki zrobię dziś jeśli przestanie padać.
Ze śrubami masz rację (logicznie rozumując) jednak nie jestem specem i jeśli ktoś, kto przy czymś pracuje to zakładam, że ma o tym większe pojęcie niż ja.
Krzyzak - 18-09-2011, 12:50
robertdg napisał/a: | jeszcze większej bzdury nie słyszałem |
ooo - to jeszcze mało słyszałeś he he - ostatnio słyszałem, że rozrządu się nie wymienia, tylko sprawdza pasek
facet się twardo upierał, bo... skończył studia i to politechniczne
jAZZMAN - 18-09-2011, 13:15
Krzyzak, więc mam się tym przejmować czy nie? Dziś pogoda do kitu więc fotki nie zrobię.
Krzyzak - 18-09-2011, 13:39
jest dokładnie, jak pisze Robertdg
tam nie ma śrubki przykręcającej tarczę - gwint jest tylko po to, by ją móc od piasty "odspawać", jak przyrdzewieje po latach
nie masz się czym przejmować - większość tarcz ma milimetrowy luz
jAZZMAN - 18-09-2011, 13:41
Dziękuję bardzo. Uspokoiliście mnie
pipi_ja - 18-09-2011, 19:41
Krzyzak napisał/a: | ......gwint jest tylko po to, by ją móc od piasty "odspawać", jak przyrdzewieje po latach...........
|
Tylko czy faktycznie zdąży tak przyrdzewieć jak trzeba je wymieniać razem z wymianą oleju
A tak na poważnie wczoraj wymieniłem lewą przednią piastę i muszę przyznać, że wibracje są zdecydowanie mniejsze. Teraz pora na prawą bo może to faktycznie dobry trop......?
Oby !!!!
sampler - 18-09-2011, 20:44
Zacznijmy od tego ze tarcza jest trzymana przez centralny otwor na piascie a nie na otworach pod szpilki. Nakretki + felga + szpilki dociagaja calosc tak ze nie plywa kątowo i to wszystko w tym temacie.
Hugo - 18-09-2011, 21:20
pipi_ja napisał/a: | Tylko czy faktycznie zdąży tak przyrdzewieć jak trzeba je wymieniać razem z wymianą oleju | Właśnie.
deejay - 18-09-2011, 21:32
pipi_ja napisał/a: | A tak na poważnie wczoraj wymieniłem lewą przednią piastę i muszę przyznać, że wibracje są zdecydowanie mniejsze. Teraz pora na prawą bo może to faktycznie dobry trop......?
Oby !!!! |
czujnik zegarowy w ręce i sprawdzić , max bicie jakie jest dopuszczalne to 0,04 mm samych tarcz , piasta powinna byc bez bicia . Bez sensu montowac nowe tarcze na krzywe piasty bo i tak po kilkuset kilometrach bedą biły .
Krzyzak - 18-09-2011, 21:51
mamy z Kibloo dobrego tokarza, który z jego piasty zdjął minimalną ilość materiału i ją wyrównał - bicie niemal zerowe się zrobiło, a było już wyczuwalne podczas jazdy
jednak to operacja jednorazowa - przy kolejnym skrzywieniu już tylko nowa piasta
KamilR10 - 26-09-2011, 19:37
znalazlem w atrakcyjnej cenie komplet ATE, http://allegro.pl/tarcze-...1792207631.html
W inter cars jedna za 304 zl
http://sklep.intercars.co...notitle=1&wsk=O
numer katalogowy 24.0126-0131.1
Warto?:)
radek79 - 26-09-2011, 19:48
cena bardzo dobra nie ma się co zastanawiać
ALEX-77 - 27-09-2011, 00:14
Sam właśnie takie zakupiłem plus klocki TRW i jak narazie ,rewelacja ,na tył też mam ATE ale jeszcze nie założyłem
Anonymous - 27-09-2011, 20:34
jAZZMAN napisał/a: | mam się tym przejmować czy nie? |
byle jaki papier ścierny, i szlifowanko całej rdzy która jest na piaście. (Z głową). Jak się dobierzesz do oryginalnego metalu, to ani bicia, ani luzu nie będzie.
Nikt tego nie robi, a to jest tak samo ważne jak planowanie głowicy przy wymianie uszczelki.....
Trzeba to zrobić a nie każdy robi.
Polecam naszego polskiego producenta.
ATM Mikoda
Mam na pisatach te tarcze...
0 bicia - jeszcze
a zrobilem dopiero 260km.
|
|
|