To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach

major - 07-06-2012, 14:26

MixhaL napisał/a:
czy 15" felgi stalowe podejdą do galanta 2002r avance


podejdą

MixhaL - 07-06-2012, 21:34

Na pewno podejdą :?: Bo do galantów z przed liftu wejdą na pewno a po lifcie sam nie jestem pewien bo były chyba jakieś modyfikacje na większe hamulce.
Wolę się zapytać dwa razy niż kupić raz źle :P

Hugo - 08-06-2012, 08:09

Zmiana hamulców była dużo wcześniej, bo już w 1998 r. 15 calowe felgi założysz bez przeszkód.
Krzyzak - 16-06-2012, 21:57

Moja kolej - ZIMÓWKI. Co wybrać w rozmiarze 195/60/15?
Cena obojętna, priorytet to jakość prowadzenia w zimie.
Moje typy - podoba mi się bieżnik:

- Michelin Primacy Alpin Pa3
http://www.ceneo.pl/650940

- Nokian W+
http://www.ceneo.pl/3552143

- Michelin Alpin A3
http://www.ceneo.pl/10807340

- Yokohama W.Drive V902
http://www.ceneo.pl/710803

- KLEBER Krisalp HP
http://www.ceneo.pl/112618

- Bridgestone Blizzak LM30
http://www.ceneo.pl/2502710

- Toyo SNOWPROX S942
http://www.ceneo.pl/1831783

- Uniroyal Ms Plus 66
http://www.ceneo.pl/698936
(ostatecznie).

Szukam info od jeżdżących na tych oponach. W necie opinie są skrajne - np. o LM30 czy W+ piszą że ideał ale też że tragedia, jak jeżdżenie na letnich...

madź - 17-06-2012, 01:33

LM30 to świetna opona, typowa zimówka pracująca dobrze jedynie w niskich temperaturach. Powyżej 10 stopni nie da się na niej jeździć (nieobliczalna podczas hamowania - gorsza niż Twoje ex letnie Triangle Talony na mokrym). W warunkach zimowych na błocie pośniegowym nawet na łuku z dużą prędkością nie tracą przyczepności - jedziesz jak magnesem po metalu, w czystym śniegu spisują się dobrze (choć w na tej płaszczyźnie znajdą się lepsze opony). Na mokrej nawierzchni w temperaturze mniej więcej 3-7 stopni ciągle trzymają bardzo wysoki poziom. Przede wszystkim wielki plus za to, że są wybitnie ciche (cichsze od wielu opon letnich), czego na przykład nie można powiedzieć o WRG2 Nokiana. Pamiętam zdziwienie Marcina, że w kabinie po założeniu letnich Bridgestone nagle w kabinie zrobiło się głośniej. Jedyne zastrzeżenie jakie można mieć do Blizzak LM30 to fakt, że duży moment obrotowy Galanta już na dole powoduje lekkie "boksowanie" się kół przy starcie na śniegu, które ustępuje przy ok. 20km/h. Na plus zdecydowanie idealne zachowanie w warunkach zimowych typowych dla miasta (dużo wody i błota pośniegowego).

Michelin Alpin A3 przypadkiem "wpadły" nam w rozmiarze 205/55R16 przy kupnie alufelg 16'' i jedyne co mogę powiedzieć to to, że zdecydowanie bardziej zachowują się jak wielosezonówki - niestabilne przy niskich temperaturach - dobrze zachowują się wiosną na suchej nawierzchni. Przy 10-15 stopniach jak letnie. Jak się sprawują w śniegu? Nie wiem. Co ciekawe przy -2st nowe letnie Barum Bravuris 2 lepiej trzymały niż trzyletnie "zimówki" Alpin 3 z 6mm bieżnika. Na wielu zagranicznych stronach nie widnieją jako zimówki a właśnie jako wielosezonówki.

Anonymous - 17-06-2012, 02:29

z czystym sumieniem polecam Uniroyal, na błoto pośniegowe i całą tą chlapę którą mamy najczęściej w naszym klimacie spisują się idealnie, na żadnej oponie nie czułem się tak pewnie (a pewnie wiesz że moje wymagania są wysokie) w zimę jak na nich, sądzę że jak spróbujesz to przekonasz się do marki, tak jak udało mi się już przekonać Rafała, czy wielu znajomych którzy polecają teraz dalej, na innych serwisach niż ceneo na pewno znajdziesz je taniej, albo proponuje zmianę profilu na wyższy, lepszy i tańszy czyli 65, do tego auto wyżej stoi co ma pewnie dla Ciebie znaczenie.

ew Kleber HP2 którego używa Tata w volvo, z tym że wg mnie są ciut gorsze na śniegu niż uniroyale i dużo bardziej podatne na pływanie na wodzie.

Pieraś - 17-06-2012, 20:43

Polecam semperit z koncernu continentala. Kiedyś miałem zimówki i byłem zadowolony, teraz mam nówki letnie i też są bardzo dobre.
Krzyzak - 17-06-2012, 21:16

madź napisał/a:
LM30 to świetna opona
no właśnie czytałem skrajne opinie :) - że to najgorsze, co można kupić na zimę, chociaż to w końcu japoński sprzęt, więc powinien być super

Derpin napisał/a:
proponuje zmianę profilu na wyższy, lepszy i tańszy czyli 65
niestety mam już jedne zimówki w rozmiarze, jak podałem i kupiłem do nich łańcuchy droższe od opon z felgami :) , więc i ten rozmiar będę ciągnął...
uniroyal wizualnie są z nich najmniej ciekawe :)

Pieraś napisał/a:
Polecam semperit
wiem - tylko, że są dużo droższe... chociaż nie cena jest tu wyznacznikiem; jednak jeśli mogę kupić coś równie dobrego w niższej cenie, to sam rozumiesz :)

czekam na dalsze info
pirelli czy goodyear albo continental niestety mi się nie podobają

jacobian - 17-06-2012, 22:01

Krzyzak napisał/a:
LM30 to świetna opona

ja kupiłem na poprzedni sezon i jednak nie jestem w 100% zadowolony. Wcześniej miałem Pirelli sotozero i trzymanie rewelacja.

sampler - 18-06-2012, 08:20

Mam u siebie zimowki Uniroyala MS+66 i powiem ze to sa swietne oponki. W naszym klimacie chyba sprawdzaja sie idealnie
Hugo - 03-07-2012, 00:25

Gdzieś czytałem, że opony Toyo Proxes T1R mają wadę w postaci zużywania się bieżnika od zewnętrznej strony. Prawda to czy mi się coś pokiełbasiło?
fredfm - 03-07-2012, 08:53

w poprzednim aucie założyłem właśnie te toyo, nówki kupione na oponeo. Wytrzymały tylko 20tys przy czym zużyły się idealnie równo.. Jednak zbyt szybko. Sama opona super, idealnie trzymająca się na mokrym i suchym.. Autko jak przyklejone do drogi. Gdyby wytrzymała 10tys więcej:)
p_bladek - 04-07-2012, 22:56

No niestety. Coś za coś T1R jest miekką oponą przez co Bardziej ścieralną. Na mojej byłej Primerce Maja nalatane już 20 Tys i chyba to ich ostatni sezon.
Hugo - 04-07-2012, 23:05

No dobra, ale co z tym zużyciem od strony zewnętrznej? Zbieżność i geometrię mam ustawioną (wartości jak najbardziej w normie), żadnych luzów w zawieszeniu, auto bezwypadkowe, jedzie jak po szynach, a te poprzeczne nacięcia na brzegu od zewnętrznej strony znikają dość szybko, co ciekawe na lewej oponie szybciej (może koleiny są powodem-mam nawyk trzymania się środka jezdni, czyli wjeżdżania lewą stroną na brzeg koleiny). Rozmiar opon to 215/45 R17. Coś jest na rzeczy... Nie zauważyłem tego na innych oponach w tym samym i innym rozmiarze też.
szuwar - 05-07-2012, 09:25

Krzyzak napisał/a:
Derpin napisał/a:
proponuje zmianę profilu na wyższy, lepszy i tańszy czyli 65
niestety mam już jedne zimówki w rozmiarze, jak podałem i kupiłem do nich łańcuchy droższe od opon z felgami :) , więc i ten rozmiar będę ciągnął...
uniroyal wizualnie są z nich najmniej ciekawe :)


Nie oceniałbym po wyglądzie tylko po właściwościach jezdnych. UNIROYAL w carismie miałem letnie i zimowe - rewelacja, letnie rainexpert ideał, podczas burzy jechałem dość żwawo a czułem jakby suchy asfalt był ...... Zimówki też klasa rewelacyjnie odprowadzają śnieg i błoto. Ponadto w ocenach stoją bardzo wysoko, jedynie przegrywają ze stereotypem i niezbyt wyrobioną marką.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group