To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

Hugo - 01-09-2015, 09:36

Seba75 napisał/a:
A czy mozliwe że wjezdzjac na kraweznik na skreconych w lewo kołach stukniecie może powodować luz na krzyżaku kolumny kierowniczej?pytam,bo tak cos podejrzewam
Możliwe. Zdarza się to w tych autach.
Seba75 - 01-09-2015, 10:16

Hugo,i co robić?Wymeiniać na ori używke czy jeździć?moze sie krzyzak "rozpiąć" i zablokowac kiere?
radek79 - 01-09-2015, 11:01

to nie stuka krzyżak tylko jest wyrobiony wieloklin co ma za zadanie złożyć kierę w razie wypadku,łatwo to zdiagnozować
Hugo - 01-09-2015, 12:28

Seba75 napisał/a:
moze sie krzyzak "rozpiąć" i zablokowac kiere?
Nie.
radek79 napisał/a:
to nie stuka krzyżak tylko jest wyrobiony wieloklin co ma za zadanie złożyć kierę w razie wypadku
Fakt, to może być również to. Na forum jest opis jak to łatwo samemu naprawić.
Seba75 - 01-09-2015, 12:51

Hugo,a czy mozesz podeslac mi link do tego watku o wieloklinie?bede wdzieczny.dzieki
Hugo - 01-09-2015, 13:41

http://forum.mitsumaniaki...olumny&start=75

Miejsce, które widać na filmiku należy ścisnąć poprzez montaż opaski do rur, takiej: http://allegro.pl/uchwyt-...5019178628.html (oczywiście śrubę trzeba odkręcić).

Seba75 - 01-09-2015, 21:07

Dzięki Hugo.Ta część na filmie to jest to połączenie ,które jest najblizej pedałow/ściany grodziowej?tzn najnizej tak?A jak sprawdzić czy tam faktycznie jest luz?jest jakiś domowy sposób?Ta obejma co podałes w linku allegro wystarczy ewentualnie?Ją trzeba zalożyć tak żeby obejmowała te 2 cześci tak?Da się to zrobić "na samochodzie"?
Hugo - 02-09-2015, 07:05

Tak, to to miejsce. Jedną ręką szarpiesz kierownicę, a drugą trzymasz za to miejsce. Jak będzie luz to wyczujesz. Taka obejma wystarczy, ale zmierz sobie jaką średnicę potrzebujesz, ja wkleiłem pierwszy lepszy link. Musi obejmować obie części, więc trzeba coś podłożyć na wieloklin. Spokojnie da się to zrobić na aucie.
Seba75 - 02-09-2015, 07:20

Hugo.Co to znaczy'Podłożyć coś na wieloklin?Czy chodzi o to żeby"wyrównać "wzgledem siebie te 2 rurki?Ktory to jest wieloklin?Czy ta grubsza rurka ,w ktora wchodzi ta cieńsza?Czy odwrotnie?
Hugo - 02-09-2015, 07:42

Seba75 napisał/a:
Czy chodzi o to żeby"wyrównać "wzgledem siebie te 2 rurki?
Tak dokładnie.
Seba75 - 02-09-2015, 09:10

Hugo,a więc sprawdziłem i faktycznie da się wyczuć luz pod palcami.Takie jakby "przeskakiwanie" ,jakby obie te rurki nie chodzily jednocześnie.A wiec bede dzialać.Co najlepiej nałożyc na te cieńszą rurkę,żeby wyrownać do tej grubszej?
Hugo - 02-09-2015, 10:46

Seba75 napisał/a:
Co najlepiej nałożyc na te cieńszą rurkę,żeby wyrownać do tej grubszej?
Ja w poprzednim Galu użyłem plastikowej złączki-redukcji do tych zgrzewanych rurek od wody.
Seba75 - 02-09-2015, 11:14

Hugo,gdybś jeszce mi podał namiary/link na taką złączkę to byłbym wdzięczny,bo całkowicie nie wiem jak to ma wyglądać.I taki plastik nalożony na te ciensza metalową rurkę zdał egzamin?Czyli tak:nagladamy ten plastik na cieńszą rurkę a potem sciskamy obie częsci razem i bedzie działać?
Hugo - 02-09-2015, 12:46

http://allegro.pl/mufa-re...5601475113.html tylko do jej montażu musisz rozłączyć wieloklin. Zaciskasz wyżej pokazaną opaską na mniejszej średnicy tej mufy.
Seba75 - 02-09-2015, 13:39

Hugo a jak rozłaczyć ten wielolkin?jest jakaś instrukcja obrazkowa lub coś takiego?jakich narzedzi potzreba?ile to czasu moze zajać mechanikowi?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group