To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

Golotheman - 12-07-2016, 13:34

to ja już nic z tego nie rozumiem manitou, myślałem, że jak zrobi się to rzetelnie to będzie git a tu taka wtopa ? A nie pałujesz autka za bardzo ? Albo na zbyt niskich obrotach nie jeździsz ?
manitou - 12-07-2016, 22:52

No ja raczej nie pałuję auta, ono samo jeździ bo to automatoł CVT :mrgreen: Ja wiem czy wtopa? raczej się tego spodziewałem, nie ma chyba na forum osoby ze ZWYKŁĄ głowicą i LPG, która po kontroli miałaby luzu w normie. Co jest odmienne od aut na Pb- tu nawet po 150-200 tys. luzu potrafią być w normie bez żadnych regulacji wg. ASO. Z tego co zgłębiłem temat luz zaworowy w większości aut na LPG kasuje się szybciej, pozostaje tylko kwestia jego regulacji co w przypadku lancera jest po prostu drogie. W hondach np. też trzeba to robić nawet co 20-30 tys km tylko tam się to robi śrubką a nie szklanką za 50 pln :lol: ten sam temat dotyczy też chyba VVTi Toyoty a co mają powiedzieć właściciele Subaru H6 gdzie do regulacji luzu trzeba wyjąć cały silnik :mrgreen: ? Jak się chce tanio na LPG to trzeba 1.6 MPI od VW szukać :badgrin:
Ja uważam, że instalacja była na bogato, nawet z dotryskami Pb do 15%, gazu zawsze ok 20% więcej palił niż Pb, więc niestety wbrew opinii Gazmenów nawet dobrze zestrojona instalacja w takich silnikach daje o sobie znać. Ale oszczędności i tak biorą gorę.

Golotheman - 13-07-2016, 06:58

Mnie się to tylko nie mieści w głowie po prostu, jak może coś się dziać z głowicą, skoro ktoś, kto rzetelnie nastroi instalkę jak benzynę, jest takie samo dawkowanie i dochodzi do takich degradacji ? Przecież głowice nie są z modeliny, gaz sam w sobie jest paliwem coraz bardziej pozbawionym siarki w dzisiejszych czasach... nie wiem.. o różnicy temperatury już nie wspomnę - poruszałem to kilka postów wcześniej. Panowie od BRC tłumaczyli mi, że gaz sam w sobie po prostu dłużej się spala i to też przyspiesza degradację - no ale ile?? 0,0005 sekundy dłużej ? Cykl tłoka jest taki sam, czas na spalenie mieszanki też. Jedyne co, to jakby miał się tak dłużej palić, to możemy mówić o gorszym dolocie... no cóż.

może tankowałeś kiszkowy gaz 8) ? Najbardziej mnie zastanowiło to, że masz większą degradację na dolocie a nie wydechu... hmmm...

[ Dodano: 13-07-2016, 07:03 ]
manitou, podaj jeszcze informacje o swoim przebiegu, wieku auta, jak szybko doszło do tego wypalenia w takim zakresie ?

manitou - 13-07-2016, 09:10

Hm... Auto ma 7 lat, na blacie 100 tys. km, w tym ok 33 tys na lpg. Gaz zawsze na Shellu lub Łukoilu. Szczerze myślę, że przy jeździe na benzynie, która jest podawana w fazie ciekłej przecież zachodzi jeszcze proces fizyczny związany z jej odparowaniem (czyli pochłaniający energię) ze ścian komory spalania czego nie oferuje gaz podawany w fazie lotnej. I myślę, że nie tyle różnice w temp. spalania jednego i drugiego co właśnie brak schładzania ścianek przez odparowanie jest problemem. Podsumowując:
-przejechałem na LPG ok 33,000 km
-Licząc średnio 11,5l/100km i cenę za 1 litr lpg ok 1,8zł to kosztowało to: 6,831 pln.
-Licząc średnio 9l/100km Pb i cenę średnią 1 litr Pb 4,5zł to kosztowałoby to: 13,365 pln

Różnica Pb-LPG = 6534 na plusie. - 1400 pln owa regulacja to dalej ok 5 tys na plusie.
W/w statystyki są, myślę, i tak na niekorzyść lpg, więc zysk może być jeszcze większy.
I tak najbardziej odczuwa się to pod... dystrybutorem :lol:

Oczywiście jeździłem trochę po Europie i wiem, że mało gdzie stosunek LPG:Pb jest tak korzystny jak w Polsce, np. w Austrii prawie nikt nie zakłada LPG bo... nie musi. Przeciętna pensja pokrywa wydatki na paliwo dużo lepiej niż w Polsce.

becu - 16-07-2016, 13:24

Ja mam trochę inne pytanie związane z LPG, a mianowicie czy po zmianie filtra powietrza możliwe jest, że zmieniła się mieszanka lub mapa i trzeba ją wyregulować na nowo?
plecho1 - 17-07-2016, 09:16

Jeśli ostatnia regulacja była przeprowadzana na zatkanym filtrze to lepiej było by wyregulować ponownie.
Golotheman - 22-07-2016, 06:50

manitou napisał/a:
Szczerze myślę, że przy jeździe na benzynie, która jest podawana w fazie ciekłej przecież zachodzi jeszcze proces fizyczny związany z jej odparowaniem (czyli pochłaniający energię) ze ścian komory spalania czego nie oferuje gaz podawany w fazie lotnej


sugestia warta rozważenia, ale w silnikach z wtryskiem bezpośrednim. Przy pośrednim wtrysku te granice się zacierają.

RalfPi - 24-07-2016, 18:11

Tak wygląda moja instalacja (zakład montujący zapisał parę zdjęc na stronie).
http://www.spauto.pl/inde...5&p=32&jezyk=pl

Do tej pory 125kkm (3 razy wskoczył mi check i przy 100kkm wymieniłem reduktor).
Auto śmiga jak się patrzy.

bartblazec - 26-07-2016, 11:50
Temat postu: LPG regulacje itp
Witam,

Byc moze bede cos powielal, ale mam instalacje w swoim 2.0 MIVEC(amerykanski model) i regulowalem zawory jakis czas temu, ogolnie gaz+ ten samochod to "zabawa" ale doszedlem do momentu gdzie na PB jest idealnie, natomiast na gazie szczegolnie w zakresie obotow 1500 - 2000 samochod albo szrpie przy zrzucaniu biegow lub przlaczaniu na wyzszy podczas delikatnej jazdy (skrzynia CVT) albo troche muli przy bardziej agresywnym dodaniu gazu. Czy ktos tak mial? Troche sie sam zamulilem poniewaz gazownik brnie w zaparte ze LPG jest ok... poprosze o jakis komentaz do tego moze jest to zwiazane z dzialaniem ktorejs z sond...? wole zapobidz niz naprawiac.. :roll:

plecho1 - 27-07-2016, 06:58

Jeśli na benzynie jest dobrze oraz jeśli układ zapłonowy jest sprawny to ewidentna wina instalacji LPG lub samej regulacji. Napisz jakie masz podzespoły gazowe czyli jaki sterownik, wtryskiwacze oraz reduktor oraz pokaż fotkę jak wygląda instalacja pod maską.
manitou - 27-07-2016, 10:54

Ja tak miałem. Przy "kick downie" na LPG trochę go "szarpało", i trzeba było stopniowo dodwać gazu, na Pb było ok. Pojechłem do gazmena pokazałemo co chodzi, coś tam zmienił w parametrach komputera gazu i teraz jest wszystko ok! Oczywiscie CVT 1.8
lancer2009 - 07-08-2016, 12:07

Witam co może być przyczyną jechałem na gazie wszystko ok nagle zaczął pikać przełącznik gaz/ben i nie może się przełączyć ma gaz,
RalfPi - 09-08-2016, 19:34

U mnie w instalacji BRC jest tak, że muszę potwierdzić brak gazu (przełączając na benzynę przyciskiem zamontowanym niedaleko radia), a potem przełączyć na gaz.

Jak przełącza się sam na benzynę, to albo jest zbyt małe ciśnienie w instalacji, bo instalacja jest źle wyregulowana, albo jest zbyt mało gazu.

Czasami sama instalacja przełącza zasilanie na benzynę jak pociągnę obroty pod 6-6.5krpm.

bartes - 09-08-2016, 20:04

przyczyną może być brak masy albo plusa zasilającego instalację gazową - trzeba sprawdzić jak jest podłączone lubi się luzować
plecho1 - 09-08-2016, 21:55

Najlepiej podpiąć się pod sterownik LPG bo przyczyn może być kilka a po podłączeniu od razu będzie widać który warunek odpowiedzialny za przełączanie nie jest spełniony.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group