To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Polarny ninja

mkm - 12-02-2011, 00:28

viader, czytaj ze zrozumieniem i bardziej uważnie. :wink:
Wszystko co napisałeś podlinkował robertdg przed Tobą, więc wszystko powinno być jasne... nie było.
rosomak1983 dopytał, a ja przetłumaczyłem niezrozumiały dla niego fragment :wink:
Ty niestety wyrwałeś moją wypowiedź z kontekstu i w luźną wymianę postów wmontowałeś "swoje" wypracowanie, z dodatkiem osobistych odczuć z dwulitrówki dodając, że Vmax (bo chyba ta kwestia tak Cię zirytowała) nie sprawdzany...
Co z tego wynika? Teoretyzujesz, powiększając grono "teoretyków" przez których Ci się "odechciewa" :mrgreen: .
viader ja pisałem o jego silniku czyli 1.6.
Momentu ten silnik zbyt wiele nie ma. Jak dodatkowo zgubi kilka niutonów w górnym zakresie obrotów plus dojdzie opór powietrza, to v-max musi spaść - nie ma innej opcji (z pominięciem oporów pełna zgoda).

viader napisał/a:
ja nie zauważam minusów a same plusy

I wszystko jasne :wink:

Kleju - 12-02-2011, 14:42

mkm napisał/a:
Momentu ten silnik zbyt wiele nie ma. Jak dodatkowo zgubi kilka niutonów w górnym zakresie obrotów plus dojdzie opór powietrza, to v-max musi spaść - nie ma innej opcji


Nie do końca ;) Tyle ile mamy koni mechanicznym pod maską, to nam pozwala osiągnąć prędkość maksymalną. A to ile mamy Nm wpływa na to w jakim czasie osiągniemy tą prędkość maksymalną.
Czyli krótko mówiąc:
KM - odpowiedzialne za max prędkość, Nm - czas w jakim osiągniemy Vmax, czyli przyspieszenie.

Więc jeśli silnik straci kilka niutków, to minus będzie taki, że czas potrzebny do osiągnięcia Vmax się wydłuży, ale w żadnym wypadku prędkość max nie będzie niższa.

Puentując ;) Jak to powiedział Carol Shelby: Duża ilość koni mechanicznym pomaga sprzedać auto, a wysoka wartość Nm pomaga wygrać wyścig ;)

rosomak1983 - 16-02-2011, 13:54

Dobra Panowie, historyczny moment 8)

ZROBILEM TO;


hybryda 4g92 DOHC jest złozona, potrzebny krótszy pasek tj 153 zeby (złozylem na dluzszym 1.8 Gti ale z dodatkowym patentowym napinaczem, reszta plug and play)


Przekreciłem pare cyklów pracy silnika, i nie ma kolizji, wczesniej na tłoki została przyklejona plastelina.


Jednak ze apetyt rosnie w miare jedzenia.... Zreszta dowiecie sie wkrótce jak wypali...

harpagan - 16-02-2011, 14:14

rosomak1983 napisał/a:
hybryda 4g92 DOHC jest złozona

Elegancko :)
Jak z dostępnością paska ?
Czekam na ruch kluczyka w stacyjce


Przy okazji tej składki ciekawi mnie jakie są tak naprawdę różnicę pomiędzy tłokami od SOHC/DOHC/DOHC Mivec i jak ma się to do stopnia sprężania

mkm - 16-02-2011, 14:22

Na którym komputerze próbujesz odpalać?
rosomak1983 - 16-02-2011, 15:25

harpagan napisał/a:
Jak z dostępnością paska ?

to nie problem, jest pasek 153 zęby tutaj w Polsce, Mateusz All-parts mi znalazł.
harpagan napisał/a:
Przy okazji tej składki ciekawi mnie jakie są tak naprawdę różnicę pomiędzy tłokami od SOHC/DOHC/DOHC Mivec i jak ma się to do stopnia sprężania

wiesz wystarczyloby zmierzyc pojemnosc komory spalania głowicy MIVEC i zwykłej DOHC (a potem poj. cylindra) i policzyc sprezanie to nie problem, dałoby sie tez wywnioskować (po poprzednio wyliczonych sprezaniach) czy tłoki 1.6 SOHC i 1.6 MIVEC sa takie same czy inne. :wink:

Macku a który komp (chodzi Ci czy z LRS-a czy z GTika? ) to mniejsza o to oba sa niemal identyczne natomiast podejrzewam ze na kompie z GTi bedzie mi w końcu działał obrotomierz...

Anonymous - 16-02-2011, 15:31

czy to jest ten dodatkowy "patentowy" napinacz?



na czym to polega ?

rosomak1983 - 16-02-2011, 15:52

Derpin napisał/a:
czy to jest ten dodatkowy "patentowy" napinacz?

tak :D to jest sruba z tulejka, a raczej nasadka do klucza
Cytat:
na czym to polega ?

to jest pomysłowosc zeby nie kupowąc paska na samo sprawdzenie :wink:
Bez tego pasek (za dlugi bo z 1.8 DOHC) nawet przy napinaniu rakami przesakiwał w chwili zadziałania popychacza, wiec wkrecilismy srube (na szczescie w bloku akurat był tam gwint z tulejka piewsze co było pod reka nasadka od klucza )
która pozwoliła napiac pasek, i przy predkosci obrotowej 5 obr/ min zdało to egzamin. :D :D Pomysł mojego kolegi Fasolki :D
Derpin, chyba nie myslałes ze ktos tak to chciał zamontowac do komory czy odpalac na tym silnik
:lol: :lol: :lol:
Przy pasku 153 zeby wszytko jest plug and play fabryka !!!

harpagan - 16-02-2011, 15:52

rosomak1983 napisał/a:
to nie problem, jest pasek 153 zęby tutaj w Polsce, Mateusz All-parts mi znalazł.

Mój człowiek :)

rosomak1983 napisał/a:
wiesz wystarczyloby zmierzyc pojemnosc komory spalania głowicy MIVEC i zwykłej DOHC (a potem poj. cylindra) i policzyc sprezanie to nie problem, dałoby sie tez wywnioskować (po poprzednio wyliczonych sprezaniach) czy tłoki 1.6 SOHC i 1.6 MIVEC sa takie same czy inne. :wink:

Mierzyłeś komory w głowicach SOHC/DOHC ?

rosomak1983 - 16-02-2011, 15:57

harpagan napisał/a:
rosomak1983 napisał/a:
wiesz wystarczyloby zmierzyc pojemnosc komory spalania głowicy MIVEC i zwykłej DOHC (a potem poj. cylindra) i policzyc sprezanie to nie problem, dałoby sie tez wywnioskować (po poprzednio wyliczonych sprezaniach) czy tłoki 1.6 SOHC i 1.6 MIVEC sa takie same czy inne. :wink:

Mierzyłeś komory w głowicach SOHC/DOHC ?

Harp bede rozkminiał temat,

macieekg - 16-02-2011, 16:05

no to trzymam kciuki za projekta, jestem ciekaw co się z tego wykluje :D
ciekawe co z kompem, czy GTi ogarnie to czy będzie trzeba stroić?

Anonymous - 16-02-2011, 18:02

rosomak1983 napisał/a:
, chyba nie myslałes ze ktos tak to chciał zamontowac do komory czy odpalac na tym silnik


wolałem zapytać ;) bo też słabo widziałem start z tym.

rosomak1983 napisał/a:
Przy pasku 153 zeby wszytko jest plug and play fabryka !!!


czekamy na pierwsze odpalenie :)

BeNeK - 16-02-2011, 19:05

Ross , teraz można powiedzieć że jesteś Hard Corem haha :D Naprawdę gratuluje pomysłu i jego wykonania , zobaczymy czy zda egzamin :]
rosomak1983 - 18-02-2011, 09:08

BeNeK napisał/a:
Ross , teraz można powiedzieć że jesteś Hard Corem haha Naprawdę gratuluje pomysłu i jego wykonania , zobaczymy czy zda egzamin :]

czy ja wiem to juz dawno powinno byc zrobione, ale fajna satysfakcje byc pionierem 8) przy okazji okryłem pare rzeczy, poznałem róznice budowy obu silników, takze wpadło mi do głowy pare moich własnych pomysłów co mozna zrobic :) bo w zasadzie pojekt 4g92 DOHC chciało zrobic juz pare osób, ja wpadłem na cos jeszcze innego i jak sie uda to sie pochwale.

czarnuch23 - 18-02-2011, 18:39

W temacie pomyslu o ktorym gadalismy : odezwij sie bo robilismy troche rozeznania w temacie moze ci sie przydac troche info :D a co do silnika :

skladaj odpalaj i ciesz sie :D bo nic tak nie cieszy jak zrobienie czegos co jest pozniej manualem dla innych :D mam ten fun z moimi heblami ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group