To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

robertdg - 12-12-2011, 12:07

No tak, znajomej w Hondzie TypeS (najczęsciej jako zamienny olej stosowany jest shell) z katalogu wyszedł zalecany olej Shell HX7, ciekawe czy Honda Genuine OIL to to samo co Shell :?
tosztotomasz - 12-12-2011, 12:28

W ASO stosują to co im się opłaca, z kim podpiszą umowę, to leją. Shell nie jest tu jakimś wyjątkiem.

Z którego roku ta Honda? To Civic, czy Accord (TypeS to pakiet nadwoziowy)?

robertdg - 12-12-2011, 12:51

Civic 1.8 140KM pakiet stylizacyjny TypeS 2008/9 serwis po telefonicznej konsultacji stwierdził że zalewa do tego silnika Helix Ultra 5W40 bo na stanie nie maja tego niby oryginała Hondy, tylko shell i castrol
tosztotomasz - 12-12-2011, 13:17

robertdg napisał/a:
bo na stanie nie maja tego niby oryginała Hondy, tylko shell i castrol


:lol: sam widzisz, bo od hondowskiego nie mają bonusów za sprzedaż. Karygodne jest natomiast traktowanie tego silnika olejem klasy 5W40. Ponieważ nie o Hondach jest to forum podeślij znajomej do poczytania http://www.infineum.com/s...da%20042109.pdf I niech zapyta w swoim ASO kiedy ostatnio byli na jakimś szkoleniu.

robertdg - 12-12-2011, 13:47

Dzięki za zainteresowanie, w okolicy jest dostępna Mazdowska Dexelia, więc trzeba będzie wypróbować ;-)
tosztotomasz - 12-12-2011, 13:53

A to zdaje się nie jest jakieś cudo, bo chyba zwykły HC 5W30 o ile się nie mylę. Poszukajcie jakiegoś GF-4 albo 5
robertdg - 12-12-2011, 14:15

Mazda Dexelia SUPRA 0W-20 API: SM, ILSAC: GF-4
tosztotomasz - 12-12-2011, 14:31

To zmienia postać rzeczy
waldi-1 - 12-12-2011, 15:28

ostatnio dowiedziałem sie ze do silnikow wysokoobrotowych i o duzych mocach zaleca sie oleje o wartosci 10w 50, ponoc sa te silniki podatne na przegrzanie na wysokich obrotach, ale ile w tym prawdy to juz niewiem, kazdy gada co innego zeby tylko sprzedac swoj olej
milo - 12-12-2011, 15:51

waldi-1 napisał/a:
ostatnio dowiedziałem sie ze do silnikow wysokoobrotowych i o duzych mocach zaleca sie oleje o wartosci 10w 50, ponoc sa te silniki podatne na przegrzanie na wysokich obrotach, ale ile w tym prawdy to juz niewiem, kazdy gada co innego zeby tylko sprzedac swoj olej


Zgadza się ja w swojej yamaha FZ 750 mam zalany 10/50 wysokoobrotowy nawet w serwisie tak zalecili mi i pewnie tak w autach jest

waldi-1 - 12-12-2011, 15:57

myslałem nad zalaniem swojego gala olejem mobil 10w40 ale chyba zmienie zdanie i zaleje go jakims 10w50

z tego co sie orientuje to w galu niema osłon pod silnikiem poniewaz sie wtedy grzał, wiec taki olej na 50 bedzie chyba dobry

Owczar - 12-12-2011, 15:58

Tylko galant nie ma silników o dużej mocy poza VR-4 :)

Ja po swapie zalałem do swojego Valvoline VR1 Racing 5W - 50. Zrobiłem niecałe 8kkm. Oleju co prawda nie ubyło ale dość mocno zmienił kolor. A jeszcze niedawno miał ładny bursztynowy kolor...

waldi-1 - 12-12-2011, 16:15

silnik 2,5v6 w galancie ma 163 konie, choc spokojnie mozna to zwiekszyc, silnik nie jest wyzyłowany a co z tym idzie jest bardziej zywotniejszy, zalewajac go olejem lepszej jakosci jeszcze zywotnosc powiekszymy, tak ze 10w50 byłby chyba idealny
mlun - 12-12-2011, 16:51

A po czym wnosisz że lepkość 10w50 jest lepkością lepszą? I w stosunku do czego lepszą przede wszystkim?
waldi-1 - 12-12-2011, 16:56

chodzi tez o odprowadzenie ciepła chyba, o trwałosc oleju, zabardzo sie na olejach nieznam wnioskuje tylko z tego co inni pisza, to jest tylko moje zdanie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group