[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx
Pawlacz - 24-01-2014, 17:59
Hugo napisał/a: | Co 60 000 km.
pawik napisał/a:
myślę że do 80 spokojnie pociągnie
Ryzyk-fizyk. |
Skąd ta informacja? Nie neguję, ale to jest twoje zdanie czy instrukcja tak mówi? Pytam bo są różne opinie, od 60 000 do 90 000.
P.S. Ja obecnie mam 76 000 km i myślałem też o 80 000 km ale w sumie nigdzie nie spotkałem się z zaleceniami producenta.
pawik - 24-01-2014, 18:02
a na jakim pasku śmigasz ja mam gatsa
robertdg - 24-01-2014, 18:04
Taka reguła dla częsci zamiennych 60tyś km lub 4 lata w zalezności od tego co nastepuje pierwsze
Pawlacz - 24-01-2014, 18:05
Cytat: |
a na jakim pasku śmigasz ja mam gatsa |
Szczerze nie pamiętam. Chyba jutro będę grzebał przy samochodzie, zajrzę na pasek. Jak jeszcze można odczytać producenta to napiszę.
Witek vel Mysza - 24-01-2014, 18:22
60 tys dla bezpieczeństwa, wszystko zależy od warunków eksploatacji, czasu leżakowania paska na magazynie, stanu kół zębatych. Ot tak żeby nie było zdziwienia że do 90000 mógł jeździć a na 89999 pękł W 2.0 16v jest dość potężny szeroki pasek i koła są bardzo dobrze oplatane, co jest na plus.
robertdg - 24-01-2014, 18:32
Witek vel Mysza napisał/a: | W 2.0 16v jest dość potężny szeroki pasek i koła są bardzo dobrze oplatane, co jest na plus. | A obok jest malutki wąziutki pasek balansowy
Witek vel Mysza - 24-01-2014, 19:11
robertdg napisał/a: | A obok jest malutki wąziutki pasek balansowy | A on jest po to żeby unieruchomić silnik zanim padnie ten główny
Hugo - 24-01-2014, 20:00
robertdg napisał/a: | A obok jest malutki wąziutki pasek balansowy | Dokładnie. Przyznać trzeba, że za cienki. Miałem w 2,0 zamontowane paski rozrządu i balansowy Mitsuboshi, zmieniałem je po 60 000 km i balansowy trzymał się na ostatnim włosku W ogóle dość często się słyszy o ich pęknięciu w 4G63.
deejay - 24-01-2014, 20:10
Hugo napisał/a: | W ogóle dość często się słyszy o ich pęknięciu w 4G63. |
A to dlatego że jest poddawany większym siłom i obraca sie dwa razy szybciej od wałka rozrządu np.
Moje zalecenia sa takie co do wymiany w 2.0 czy V6 . Paski dobrej jakości typu Sun (V6) , lub Mitsuboshi (2.0) . Zalecana wymiana w zależności od użytkowania jazda w 80% miejska wymian ok 70-75 tyś km producent (90 tkm) . Każde stanie w korku itp to motogodzina która śr. przekłada sie na ok 40-45 km normalnej jazdy . Stąd zalecam wymianę w każdym motorze , który śmiga więcej po mieście wcześniejsza wymianę ok 6-8 tyś wcześniej niz podaje producent .
jarek80 - 25-01-2014, 20:26
Witam. Posiadam gala 2.0 kombi w AT z 97 r. Przymierzam się do wymiany rozrządu wg naklejki serwisowej miałem wymieniany rozrząd w 2010 r przy przebiegu 195 kkm teraz licznik zbliża się do 250 kkm ,teraz napewno mam pasek conti założony w niemczech. Przed zakupem wszystkich części: paski , rolki, uszczelniacze. Chciałbym określić stan pompy i napinacza hydraulicznego . Czy były wymieniane ostatnio i w jakim są stanie. Czy idzie np pompę po jakiś nr fabrycznych sprawdzić datę produkcji ? Jakieś rady po zdjęciu obudowy rozrządu? Jeśli odpadłby koszt tych części to wymiana okazałaby się groszowa
[ Dodano: 25-01-2014, 20:41 ]
Czytając cały temat mam nadzieje że licząc pierwszą wymianę przy 90 kkm ( czyli wszystko: pompę , napinacz itd.) drugą przy powiedzmy 140 paru kkm tylko paski i ostatnią przy 195 kkm komplet: paski plus pompa i napinacz. To teraz wypadałaby wymiana samych pasków i rolek
marcinzam - 25-01-2014, 23:01
a masz pewność że ostatnio wymienili pompę i napinacz ?
goofy_LLE - 25-01-2014, 23:08
jarek80 napisał/a: | Jeśli odpadłby koszt tych części to wymiana okazałaby się groszowa
[ Dodano: 25-01-2014, 20:41 ]To teraz wypadałaby wymiana samych pasków i rolek |
Ja powiem tak: Jak masz zamiar pojeździć tym samochodem to dla świętego spokoju wymień wszystko. Nie zaoszczędzisz na tym. Nie jeden już taki był co pompy nie wymienił, a za jakiś czas padała i znów cały rozrząd wymieniał.
Pawlacz - 17-02-2014, 21:33
Witam. Mam dwa pytanka przed zabraniem się za wymianę rozrządu:
1. Czym zablokować koło pasowe wału korbowego żeby odkręcić nakrętkę? Specjalnego klucza nie mam. Pomyślałem, że w jeden z dwóch otworów włożę wiertło i ustawię cegłę lub dwie, żeby to wiertło się o nie zablokowało. Ktoś może się wypowiedzieć czy taki patent zda egzamin? Może macie jakieś inne sposoby?
2. Czy wymieniać wszystkie uszczelniacze przy okazji, nawet jeśli nie ciekną?
Hugo - 17-02-2014, 21:45
Pawlacz napisał/a: | Czym zablokować koło pasowe wału korbowego żeby odkręcić nakrętkę? | Ja odkręciłem lachę na dole na łączeniu skrzyni biegów z silnikiem i wsadziłem śrubokręt w wieniec rozrusznika na kole zamachowym. Poszło bez problemu. Pawlacz napisał/a: | Pomyślałem, że w jeden z dwóch otworów włożę wiertło | Jakich otworów?
deejay - 17-02-2014, 22:17
Pawlacz napisał/a: | Pomyślałem, że w jeden z dwóch otworów włożę wiertło i ustawię cegłę lub dwie, żeby to wiertło się o nie zablokowało. |
To na dzień dobry zamów sobie nowe koło pasowe wału korbowego . Jesli już będziesz robił taką partyzantkę to przemyśl to Radze zaopatrzyć sie z porządny klucz pneumatyczny z dobrym momentem obr. Każde koło pasowe jest inaczej przykręcone i zdarza sie że niektóre śruby wału są wkręcone na klej do gwintów i będzie spory problem z ich odkręceniem.
|
|
|