[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi
Hugo - 02-09-2015, 13:45
Z tego co pamiętam to trzeba wtedy wyjąć kolumnę kierowniczą z auta, bo się nie zmieścisz. Potrzeba wkrętak krzyżakowy i płaski oraz nasadkę 12 z przedłuzką i pokrętło do niej
Seba75 - 03-09-2015, 07:05
Hugo,to raczej samemu ciezko bedzie.takie wyjecie całej kolumny i złożenie to ile czasu moze zająć mechanikowi?Pytam,bo nie wiem czy za duzo nie zaplace za taki patent a samemu boje sie troche robic.
Hugo - 03-09-2015, 07:31
Zrób sam.
Seba75 - 03-09-2015, 08:43
To trzeba wszystko wyjmować razem z kierownica?czy tylko od kierownicy do pedałow?
Hugo - 03-09-2015, 17:34
Wszystko trzeba wyjąć.
Seba75 - 04-09-2015, 09:25
Hugo,mam pytanie:sprobuje najpierw opisac te cześć.Jak sie konczy kolumna kierwonicza przy pedałach to wchodzi do saciany grodziowej.Ta kocowka tej kolumny jest otoczona taka gumą,a ta guma jest otoczona taka metalowa częścia przykręcana na 4 śruby M10.Wczoraj zauważylem,że te śruby miałem bardzo lekko przykrecone.A więc je dokreciłem.I tak jakby troszke mniej stukało zawieszenie.Co to jest ta częśc metalowa?A może nie powinienem był ich dokręcać?
Hugo - 04-09-2015, 14:03
Mogłeś je dokręcić, one często są luźne, bo mocują dolną gumę osłonową krzyżaka kolumny. Niemożliwe, że po ich dokręceniu przestało stukać, pewnie Ci się wydaje
Ewcia80 - 21-10-2015, 14:47
Hejka.Jestem tu nowa więc proszę o wyrozumiałość.Ostatnio zauwazyłam dziwną sprawę.Przy jeździe na wprost słyszę pracujące zawieszenie,ale jest wszystko ładnie tłumione.Auto jedzie i przyśpiesza prosto bez trzymania kierownicy tak samo przy hamowaniu.Przejazd przez torowisko bez trzymanej kierownicy i nic.Kierownica praktycznie sie nie rusza.Czyli wydaje sie być wszystko ok.A jednak słychac stuki w jednej konkretnej sytuacji.A jest to wtedy gdy mam skrecone kola w lewo pod wiekszym katem i jade po nierownisciach lub wjezdzam na delikatny kraweznik.Co to moze być?
Hugo - 21-10-2015, 18:01
Ewcia80, z której strony dochodzą wtedy stuki?
Ewcia80 - 21-10-2015, 18:08
Hugo,wydaje mi sie ze z prawej.Tak na 90%.
Sunderland86 - 21-10-2015, 19:18
U mnie przy skreconych w prawo kołach pukało z lewej strony, okazało się że to sworzeń górnego wahacza. Aby to sprawdzić, należy podnieść auto z tej strony, z której dochodzi hałas, następnie złapać koło i poruszać góra-dół, jeśli jest luz to na pewno będzie widać.
Hugo - 21-10-2015, 20:01
Ewcia80, no to sworzeń prawego górnego wahacza jest wybity.
Ewcia80 - 21-10-2015, 20:43
Rozumiem.i co teraz?wymieniać sam sworzen?Jak tak to jaki teraz najlepszy?555.CTR a moze Rouville?A moze cały wahacz np.TRW za 170 zl?
[ Dodano: 21-10-2015, 21:44 ]
Czy mozna z tym sworzeniem popsutym jeszce z 1000km pojeździc?On sie moze wysunać z mocowan?
milo - 21-10-2015, 21:13
| Ewcia80 napisał/a: | | i co teraz?wymieniać sam sworzen? |
Najpierw upewnij sie że to sworzeń nie ma co w ciemno wymieniać bo moze być co innego do wymiany
Hugo - 21-10-2015, 21:45
Sworzeń najlepiej CTR jeśli jest dostępny. | Cytat: | | On sie moze wysunać z mocowan? | Jak mocno się wytłucze to tak.
|
|
|