To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx

arturj123 - 17-02-2014, 22:33

Pawlacz napisał/a:
2. Czy wymieniać wszystkie uszczelniacze przy okazji, nawet jeśli nie ciekną?

A tutaj decyzja należy do Ciebie. Jeśli zacznie cieknąć to rozrząd do zrzucenia, jeśli założysz nowe i okażą się wadliwe (a zdarzają się) też zaczną cieknąć.
Jeśli zdecydujesz się na wymianę, to polecane m.in. NOK/Corteco, Elring, Reinz.

Odnośnie wymiany rozrządu polecam instrukcję od robertdg
http://forum.mitsumaniaki...3c2f57f#1243709

Witek vel Mysza - 18-02-2014, 06:33

Jeśli nie wymieniasz uszczelniacza, to nie potrzebujesz odkręcać centralnej śruby, tylko 4 sztuki M8 trzymające koło pasowe. Z nimi nie ma problemu.
robertdg - 18-02-2014, 07:45

Witek vel Mysza napisał/a:
Jeśli nie wymieniasz uszczelniacza, to nie potrzebujesz odkręcać centralnej śruby, tylko 4 sztuki M8 trzymające koło pasowe. Z nimi nie ma problemu.
Żeby to jeszcze w V6 były te 4 śruby :? sięgając głebiej, w R4 taki zabieg wystarczy do wymiany paska głownego, a co z balansem :P
Pawlacz - 18-02-2014, 18:57

Hugo napisał/a:
Jakich otworów?

Chodzi o otwory w które normalnie wchodzi klucz do blokowania wału MB990767 i szpilki MD998719. Czymś muszę zablokować to koło, żeby odkręcić centralną śrubę. Z tego co wiem to muszę zdjąć koło pasowe, żeby zdjąć obudowę (dolną część) i dostać się do rozrządu.
Jeśli chodzi o kombinowanie to chcę zaoszczędzić 80zł na kluczu, którego użyję raz na x lat. Nie chcę robić nic na pałę, dlatego proszę o poradę na forum.
Mam klucz dynamometryczny, chodzi tylko w jaki sposób mam zablokować koło do odkręcenia śruby centralnej?

Hugo - 18-02-2014, 19:27

Pawlacz napisał/a:
Z tego co wiem to muszę zdjąć koło pasowe, żeby zdjąć obudowę (dolną część) i dostać się do rozrządu.
Zgadza się.
Pawlacz napisał/a:
w jaki sposób mam zablokować koło do odkręcenia śruby centralnej?
Jak ja to zrobiłem napisałem w poprzednim poście, poszło gładko, a śruba mocująca koło pasowe wału była wkręcona na klej do gwintów.
krzysztof.kj5 - 18-02-2014, 19:43

Cytat:
Jeśli chodzi o kombinowanie to chcę zaoszczędzić 80zł na kluczu, którego użyję raz na x lat. Nie chcę robić nic na pałę, dlatego proszę o poradę na forum.
Mam klucz dynamometryczny, chodzi tylko w jaki sposób mam zablokować koło do odkręcenia śruby centralnej?


Uwierz z kluczem za 80zl nie masz nawet po co podchodzić do tej śruby...

gawron - 19-02-2014, 10:24

Pawlacz napisał/a:
Hugo napisał/a:
Jakich otworów?

Chodzi o otwory w które normalnie wchodzi klucz do blokowania wału MB990767 i szpilki MD998719. Czymś muszę zablokować to koło, żeby odkręcić centralną śrubę. Z tego co wiem to muszę zdjąć koło pasowe, żeby zdjąć obudowę (dolną część) i dostać się do rozrządu.
Jeśli chodzi o kombinowanie to chcę zaoszczędzić 80zł na kluczu, którego użyję raz na x lat. Nie chcę robić nic na pałę, dlatego proszę o poradę na forum.
Mam klucz dynamometryczny, chodzi tylko w jaki sposób mam zablokować koło do odkręcenia śruby centralnej?


Ja wyjąłem rozrusznik i zblokowałem koło zamachowe śrubokrętem i śrube kluczem pneumatycznym/elektrycznym poszło gładko.

Pawlacz - 19-02-2014, 18:17

Dzięki za porady. O to chodziło.
Marcino - 07-03-2014, 14:27

Czy cena 450zł za:
Pasek COnti
rolki skf
uszczelniacze ??
Pompę wody (termotec) z ICarsu


napinacz hydraluliczny ruville - 270zł jak by co

to dobra cena?

Hugo - 07-03-2014, 16:39

Marcino napisał/a:
to dobra cena?
Dobra.
Witek vel Mysza - 07-03-2014, 20:53

robertdg napisał/a:
w R4 taki zabieg wystarczy do wymiany paska głownego, a co z balansem
Balans zakładałem BEZ zdejmowania koła paska zębatego. Odkręcałem tylko CPW. Musiałem obrócić płaskim kluczem za wał o jakieś 90 stopni by blacha od czujnika zrobiła mi miejsce, potem wykonałem jakby manewr "wkręcenia" paska balansowego. Oczywiście udaje się odpowiednim ruchem zrobić to bez haratania paska, wszystko wchodzi na styk i jest idealnie wymierzone.
marcin 1990 - 09-03-2014, 13:07

a powiedzcie mi kolledzy cos natemat tlumika drgan przy rozrządzie wymienialiscie to przy wymianie rozrządu?
czapelka - 09-03-2014, 14:32

Wymień dla świętego spokoju. Wydatek 270 zł to nie dużo na 60-80 tys km ?
marcin 1990 - 09-03-2014, 22:55

niby tak a jak on jest umiejscowiony jak z wymianom by puzniejsza ewentualną bylo?

[ Dodano: 09-03-2014, 23:05 ]
i jakie sa objawy wypracowanego tego jagze tlumika czy da sie z tym jezdzic bez szkud?

Marcino - 10-03-2014, 14:05

marcin 1990 napisał/a:
niby tak a jak on jest umiejscowiony jak z wymianom by puzniejsza ewentualną bylo?

[ Dodano: 09-03-2014, 23:05 ]
i jakie sa objawy wypracowanego tego jagze tlumika czy da sie z tym jezdzic bez szkud?


Napisz bez błędów facet....
Ze szkód to takie że zły naciąg paska i może przeskoczyć. Ze dwie strony wczeniej a może z pięc stron jest napisane jak go sprawdzać, jest to też w manualu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group