[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Amortyzatory.
fj_mike - 02-02-2013, 23:20
malina_drizzt, łączniki stabilizatora sprawdziłeś?
deejay - 02-02-2013, 23:33
malina_drizzt napisał/a: | Przyzwyczaiłem się i uznałem, że ten typ tak ma. |
Jakos ten "typ" tak u mnie nie stuka
Hugo - 03-02-2013, 11:50
malina_drizzt napisał/a: | Najgorzej na poprzecznych nierównościach słychać głośne głuche dudnienie | Dokładnie, ale przejeżdżając wolno jest OK, prawda?
deejay - 03-02-2013, 12:52
Hugo napisał/a: | malina_drizzt napisał/a: Najgorzej na poprzecznych nierównościach słychać głośne głuche dudnienie Dokładnie, ale przejeżdżając wolno jest OK, prawda? |
Łaczniki bardzo łatwo spr. jedna osoba buja autem za relingi (nie za mocno ) , a druga osoba kładzie sie pod auto i łapie ręką za łącznik (przegub/kulka łącznika ) i następnie za drążek stab. i wtedy wyczuwamy gdzie dokładnie pojawia sie luz .
fj_mike sie o tym przekonał jak na zlocie szybko został zdiagnozowany łącznik
marcinzam - 03-02-2013, 12:55
deejay napisał/a: | Hugo napisał/a: | malina_drizzt napisał/a: Najgorzej na poprzecznych nierównościach słychać głośne głuche dudnienie Dokładnie, ale przejeżdżając wolno jest OK, prawda? |
Łaczniki bardzo łatwo spr. jedna osoba buja autem za relingi (nie za mocno ) , a druga osoba kładzie sie pod auto i łapie ręką za łącznik (przegub/kulka łącznika ) i następnie za drążek stab. i wtedy wyczuwamy gdzie dokładnie pojawia sie luz .
fj_mike sie o tym przekonał jak na zlocie szybko został zdiagnozowany łącznik |
ja mam u siebie nowe łączniki CTR więc to nie to ,zostają amorki lub te odboje
deejay - 03-02-2013, 13:04
Cytat: | ja mam u siebie nowe łączniki CTR więc to nie to ,zostają amorki lub te odboje |
Raczej na 90% amortyzator , kupowałes nowe , czy sa przed wymianą ?
Hugo - 03-02-2013, 13:22
deejay napisał/a: | Łaczniki bardzo łatwo spr. jedna osoba buja autem za relingi | A jak mam sedana to ta metoda nie zadziała? Taki żarcik. Łączniki są nowe CTR, zresztą raz zmienione zupełnie niepotrzebnie, bo myślałem tak jak napisałeś wyżej. deejay napisał/a: | Raczej na 90% amortyzator | U mnie są nowe Kayaby Excel-G. Przed wymianą amorków oraz 2 tygodnie po wymianie nie było tego dudnienia.
komarsnk - 03-02-2013, 13:51
Hugo napisał/a: | U mnie są nowe Kayaby Excel-G. Przed wymianą amorków oraz 2 tygodnie po wymianie nie było tego dudnienia. |
To może były wadliwe i się rozsypały? Z dzisiejszymi towarami wszystko jest możliwe...
marcinzam - 03-02-2013, 14:05
Mam kyb made in jp przejechane okolo 30 tys
deejay - 03-02-2013, 14:08
komarsnk napisał/a: | Hugo napisał/a: U mnie są nowe Kayaby Excel-G. Przed wymianą amorków oraz 2 tygodnie po wymianie nie było tego dudnienia.
To może były wadliwe i się rozsypały? Z dzisiejszymi towarami wszystko jest możliwe... |
Dokładnie , nie tylko w tej marce takie numery Zapraszam w wolnej chwili na kilka dnie na serwis to zobaczycie jakie cuda z nowymi czesciami doświadczamy .
Hugo - 03-02-2013, 14:40
komarsnk napisał/a: | To może były wadliwe i się rozsypały? | Wcześniej miałem Daichi, też były wadliwe i reklamowałem, teraz KYB też kupiłem wadliwe? No z moim szczęściem to całkiem prawdopodobne... A na poważnie nie wierzę, auto jest sztywne, jedzie OK, tylko dudni z tyłu (z drugiej strony ten dźwięk jest identyczny jak przy wyeksploatowanych na maksa amorach).
marcinzam - 03-02-2013, 16:28
Hugo napisał/a: | komarsnk napisał/a: | To może były wadliwe i się rozsypały? | Wcześniej miałem Daichi, też były wadliwe i reklamowałem, teraz KYB też kupiłem wadliwe? No z moim szczęściem to całkiem prawdopodobne... A na poważnie nie wierzę, auto jest sztywne, jedzie OK, tylko dudni z tyłu (z drugiej strony ten dźwięk jest identyczny jak przy wyeksploatowanych na maksa amorach). |
czyli zostaje wymontować amory i będzie wiadomo czy to ich wina.
malina_drizzt - 03-02-2013, 17:22
U mnie po wymianie łączników z tyłu na oyodo, amorków na sachsy z kompletem mocowań osłon i odbojów nic się nie zmieniło dudni tak samo.
Wszystkie tulejki z tyłu sprawdzone dokładnie, lekko zmęczone, ale trzymają, auto nie ucieka na dziurach zbieżność ustawiona, jedzie jak po sznurku.
Jedynie pozostaje dudnienie i ogólnie głośna praca zawieszenia.
Jeździłem kilkoma autami z tego okresu astra, vectra, golf, bmw e39, a4, a6 i mam wrażenie, że galant jest najsztywniejszy i najmniej komfortowy z tej grupy.
Ponadto słychać i czuć najmniejszy nawet kamyczek na drodze. Jeszcze do tego przy większych nierównościach kołysze się jak ponton i przenosi wszystkie dźwięki z kół i zawieszenia.
Ostatnio przejechałem się a6 z 2007 roku i nie mogłem uwierzyć, że auto stoi na kapciach 245 18 cali z zawieszeniem s-line i jest tak cicho i wygodnie.
Z tego co wszyscy piszą na forum galant jest komfortowy, ale chyba nie mój.
Czy możliwe jest nieprawidłowe zamontowanie amortyzatorów lub sprężyn, które mogłoby wpływać na pracę zawieszenia?
deejay - 03-02-2013, 17:51
malina_drizzt napisał/a: | U mnie po wymianie łączników z tyłu na oyodo, amorków na sachsy z kompletem mocowań osłon i odbojów nic się nie zmieniło dudni tak samo.
Wszystkie tulejki z tyłu sprawdzone dokładnie, lekko zmęczone, ale trzymają, auto nie ucieka na dziurach zbieżność ustawiona, jedzie jak po sznurku.
Jedynie pozostaje dudnienie i ogólnie głośna praca zawieszenia.
Jeździłem kilkoma autami z tego okresu astra, vectra, golf, bmw e39, a4, a6 i mam wrażenie, że galant jest najsztywniejszy i najmniej komfortowy z tej grupy.
Ponadto słychać i czuć najmniejszy nawet kamyczek na drodze. Jeszcze do tego przy większych nierównościach kołysze się jak ponton i przenosi wszystkie dźwięki z kół i zawieszenia.
Ostatnio przejechałem się a6 z 2007 roku i nie mogłem uwierzyć, że auto stoi na kapciach 245 18 cali z zawieszeniem s-line i jest tak cicho i wygodnie.
Z tego co wszyscy piszą na forum galant jest komfortowy, ale chyba nie mój.
Czy możliwe jest nieprawidłowe zamontowanie amortyzatorów lub sprężyn, które mogłoby wpływać na pracę zawieszenia? |
Jakie masz opony i cisnienie ?
malina_drizzt - 03-02-2013, 18:09
deejay napisał/a: |
Jakie masz opony i cisnienie ? |
Obecnie zawieszenie standardowe, amorki przód kayaba ,sprężyny fabryczne, amorki tył sachs, sprężyny nowe dedykowane kayaba.
Opony lato yokohama ac02 205/60/15 ciśnienie 2.2-2.3 przód 2.0-2.1 tył.
Zima 195/60/15 ug7+ ciśnienie podobnie jak lato teraz na mrozie niższe.
Jeździłem w lecie na ciśnieniu 2.1 przód 2.0 tył, było trochę lepiej, ale w zakręt wchodziło się jak wozem z węglem.
|
|
|