To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

Croom - 13-12-2011, 16:38

Cytat:
Często stosowany w skrzyniach biegów samochodów Mitsubishi Lancer Evo w specyfikacji US.


Piszą o tym oleju fajne rzeczy a i firma jest OK , ciekaw jestem jak to sie spisze w Twoim samochodzie.

Amsoil MTG 75W90 (wg. mnie najlepszy olej GL-4 75W90) tak sie spisuje w EVO z mocno podrasowanym silnikiem:

http://www.youtube.com/watch?v=M4jhbIEXC90

bluecard88 - 13-12-2011, 18:48

milo napisał/a:
To fakt cena tez niczego sobie ale jak dobry to warto http://www.topendpower.pl...line+mt-90.html

Właśnie na tej stronie/sklepie będzie dostępny dopiero w styczniu, a mi potrzebny w nastepnym tyg bo będę w Polsce.
Croom napisał/a:
Piszą o tym oleju fajne rzeczy a i firma jest OK , ciekaw jestem jak to sie spisze w Twoim samochodzie.

Mam nadzieję, że sie spisze , ktoś z forumowiczów pisał że zalał ten olej no i żee na PLUS. Jeśli dobrze pamiętam to w FAQ o Skrzyni manualnej i oleju jest wzmaianka nt tego Red Line. Jak zaleje to dam znać czy się coś poprawiło, bo na zimnym czasami trójeczka potrafi zachrząkać :D

Croom - 13-12-2011, 23:48

Daj znac RL to fajny brand.
pplmr012 - 15-12-2011, 10:22

Witam,
Wymieniałem olej na MT-90 w zeszłym roku, wymieniałem bo chciałem zachować skrzynię w niepogorszonym stanie . Najpierw wlałem dwie butelki czyli dwa "amerykańskie" litry i było O.K. Cały czas gryzło mnie jednak sumienie że to za mało i po pewnym czasie dokupiłem jeszcze butelkę i w sumie wlałem tak około 2.25.
Mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić że 1,9 litra to za mało i dopiero właściwa ilość pokazuje klasę tego oleju. Skrzynia chodzi tak jak powinna, lekko, precyzyjnie, tak że zmiana biegów to sama przyjemność .


Pozdrawiam,

bluecard88 - 15-12-2011, 14:00

pplmr012 napisał/a:
Witam,
Wymieniałem olej na MT-90 w zeszłym roku, wymieniałem bo chciałem zachować skrzynię w niepogorszonym stanie . Najpierw wlałem dwie butelki czyli dwa "amerykańskie" litry i było O.K. Cały czas gryzło mnie jednak sumienie że to za mało i po pewnym czasie dokupiłem jeszcze butelkę i w sumie wlałem tak około 2.25.
Mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić że 1,9 litra to za mało i dopiero właściwa ilość pokazuje klasę tego oleju. Skrzynia chodzi tak jak powinna, lekko, precyzyjnie, tak że zmiana biegów to sama przyjemność .


Pozdrawiam,

Po twoim poscie , domówiłem jednak też 3 butelke :D ( kurcze prawie 300 z przesyłką wyszło, ale czego sie nie robi dla misia) Miałeś wcześniej przed wymianą jakieś problemy ze skrzynią? W stylu zgrzyty czy ciężko wchodzące biegi?

pplmr012 - 16-12-2011, 12:02

Przed wymianą było dobrze biegi wchodziły precyzyjnie, po wymianie też, ale po dolaniu jest super, wrażenie takie jakby w mechanizmie zmiany biegów była "olejowa poduszka", a precyzja się nie pogorszyła.

Pozdrawiam,

malina_drizzt - 24-12-2011, 22:18

Stuknęło mi 6tys. trzeba rozglądać się za nową oliwką.
Podajcie jakieś propozycje 5w30 w banieczkach 5l.
Nie musi być super hiper full syntetyk, ważne żeby miał wysokie TBN, brak dopiska eco, energy, lite itp. no i niewielkie genetycznie uwarunkowane prawdopodobieństwo trafienia podróbki. :D
Cena powiedzmy do 180zł.

Hugo - 25-12-2011, 11:24

malina_drizzt napisał/a:
Stuknęło mi 6tys. trzeba rozglądać się za nową oliwką.
Co tak szybko?
malina_drizzt - 25-12-2011, 18:10

Hugo napisał/a:
malina_drizzt napisał/a:
Stuknęło mi 6tys. trzeba rozglądać się za nową oliwką.
Co tak szybko?

Takie moje małe zboczenie. :D
Tak na poważnie to jeszcze tysiąc pojeżdżę.
Popychacze postukują i trzeba zalać coś nowego, poza tym mój miś dostaje w palnik i należy mu się. :D
Chciałbym zalać jakiś średni cenowo 5w30, ale z tego co widzę liqui moly synthoil 5w40 ma temperaturę płynięcia niższą niż większość 5w30. :shock:

mlun - 25-12-2011, 18:20

Hugo napisał/a:
Co tak szybko?


Niektórzy lubią częściej wydawać pieniądze :)

Zolar - 27-12-2011, 03:11

Gdyby było mnie stać na wymianę oleju za 180zł co 6 tys. to nie tłukłbym się 10-letnim Galantem tylko np. 3-letnim Evo. :lol:

Jednak swoją drogą czy takie częste wymiany na coraz to inny olej są dla silnika korzystne? Rozumiem, że robi się to w obszarze podobnej lepkości, ale mimo wszystko każda zmiana wpływa chyba na podzespoły silnika. :idea:

plecho1 - 27-12-2011, 07:05

Zolar napisał/a:
ale mimo wszystko każda zmiana wpływa chyba na podzespoły silnika. :idea:

Czy mogę wiedzieć o jakim negatywnym wpływie piszesz?
Co tak na prawdę może się stać, panewki się rozpuszczą a może się poobracają.
Panowie nie żartujcie sobie.
Już nawet ktoś napisał, chyba nawet w tym temacie, że na oleju można jeździć coś około 40tys km bo w końcu z oleju powstaje grafit który pozytywnie wpływa na smarowanie.

mlun - 27-12-2011, 11:49

Na pewno nie są korzystne jeśli leje się coraz gorszy olej:)
A co do 40k km to nie wierze. Co z tego grafitu jak inne parametry lecą na łeb?

Croom - 10-01-2012, 17:33

Z czego ma być ten grafit ?
adm78 - 11-01-2012, 09:28

Witam

Nie sposób nie robiąc sobie mętliku w głowie prześledzić 98 stron w tym temacie :) po wielu próbach nie mam jednolitego wniosku odnośnie mojego przypuszczenia, zatem zapytam wprost: kiedy warto w 2,5v6 przejść z syntetyka (5W40) na półsyntetyk (10W40) i czy wogóle trzeba? poznałem dwie skrajne opinie - zostac i lac dalej 5W40 jak silnik pracuje cichutko lub kategorycznie zmienic na 10W40 bo powayzej 200tys przebiegu silnik nie jest juz taki szczelny i nie trzyma cisnienia oleju i inne bajki..... Leje od zawsze jak i poprzednik Motul XCESS 8100 5W40 a przebieg to 236 tys i nic nie stuka, silnik cichutki.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group