To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

QwiateQ - 09-02-2012, 18:36

matrixadam napisał/a:
Wczoraj jadąc A1 zauważyłem, że co jakiś czas mruga lampka od gazu. Przy przyspieszaniu na jedynce, dwójce i trójce do ok 3 tys. obrotów tego nie było. Dopiero na czwórce powyżej 2.500 obrotów kontrolka migała około czterech lub sześciu razy po czym normalnie paliła się na zielono.

Masz spadki ciśnienia na reduktorze (poprawka). Gazownik zapewne nie ustawił auta na trasie.
ISA 2 w nowe odsłonie firmware powinna pomóc w małej korekcie, ale jak to "rasowe" druciarstwo to większa dłubanina.
matrixadam napisał/a:
Zdrowo pobiera również benzynę jadąc "na gazie". Przed Toruniem zatankowałem za 50 zł Pb i w Gdańsku już była prawie rezerwa.

Zdrowo lub niezdrowo. IMHO to drugie. Chwilowo jest zalewany ponad potrzeby i cała masa materiału do wyłożenia w tej materii.
matrixadam napisał/a:
Czy to kwestia ustawienia?

j/w
matrixadam napisał/a:
Jeśli tak, czy może mi ktoś polecić jakiś warsztat w Trójmieście i okolicach co by mi to sensownie ustawił?

Szukaj obeznanego Mitsumaniaka. Chociaż koło Torunia jest gość co czary wyprawia w Galantach z LPG.

2pac - 09-02-2012, 19:37

tomek84 napisał/a:
2pac napisał/a:
jak trzeba przy wyprzedzaniu (duży ruch) to się wbija 2 nawet przy 70km/h i ciągnie do 7.200obr/min;


tylko po co, jak maks moment masz w okolicy 4500, a potem już nic


dzięki czemu mam kopa od startu, a nie zmieniając biegu nie tracę czasu na zmianę (a w misiu szkoda mi sprzęgła i skrzyni na wbijanie biegu na pełnym bucie)

matrixadam - 09-02-2012, 20:12

QwiateQ,
To że gaz nie jest prawidłowo ustawiony jest pewne. Właśnie szukałem na forum kogoś z Galantem z LPG z Trójmiasta i średnio mi to wyszło. Nie wiem gdzie pojechać ustawić ten gaz...

QwiateQ - 09-02-2012, 22:04

matrixadam napisał/a:
szukałem na forum kogoś z Galantem z LPG z Trójmiasta i średnio mi to wyszło

Popytaj na podforach tematycznych/regionalnych.
Jest jeszcze Assistance Mitsumaniakowy, ale chyba pomysł niedokończony umarł. Obym się mylił.

matrixadam - 09-02-2012, 22:37

Na forach tematycznych ani regionalnych tym bardziej nie ma nikogo kto zakładał gaz do Galanta w Trójmieście. Poszukam jeszcze...
KaWu - 09-02-2012, 22:51

matrixadam napisał/a:
Stag 300-6

QwiateQ napisał/a:
ISA 2 w nowe odsłonie firmware powinna pomóc w małej korekcie

Stag 300-6 nie ma ISA.

QwiateQ - 10-02-2012, 00:10

KaWu napisał/a:
Stag 300-6 nie ma ISA.

Ok. Pośpieszyłem się, choć na dziś dzień to znikoma różnica pomiędzy 300 ISA2 a zwykłą 300.
Wcześniej kontrolowałem i obserwowałem poczynania korekty, po akt softu jest coraz lepiej, zablokuje i zmatuje obszar który ustawi, mapy się zgrywają.
Poniżej początki po aktualizacji.


Pytanie do wszystkich: Jakie macie procenty podziału i udziału PB/LPG w Informacji o sterowniku STAG'a?
u mnie jak widać 18%Pb do 82% LPG.

Pozdrowienia
Q

mar111cin - 10-02-2012, 23:32

2pac napisał/a:
jak trzeba przy wyprzedzaniu (duży ruch) to się wbija 2 nawet przy 70km/h i ciągnie do 7.200obr/min; ale przy ruszaniu na światłach po co przekraczać 3.000obr/min na 1, 4 i 5 biegu? Na jedynce opony piszczą, a na 4 to już jest 100km/h, nie mówiąc o 5 biegu...



właśnie bardziej to miałem na myśli.

tym bardziej że jak dla mnie 3500obrotów na 1biegu to jakieś 40km/h w mieście jest jakby nie patrzeć ograniczenie do 50sięciu..

2pac - 11-02-2012, 16:27

wczoraj w drodze do pracy ścigałem się od świateł z Audi A8 D3 3.0 TDI* (w automacie na 95%) - na pierwszych światłach odszedł mi bo nie byłem przygotowany :oops:
na drugich, znam sygnalizację 8) i ruszyłem nieco szybciej, ale delikatnie i wrzuciłem 2. bieg już przy 3.000obr/min (było ślisko) od 30km/h-110km/h szliśmy równo, potem ja musiałem zmienić bieg - on nie... :butthead:

*) tylko, że A8 waży conajmniej 1700kg :(

jestem leniem i dlatego mam 2.5 V6 - bo można w pewnych zakresach prędkości jeździć jak automatem

fermencik - 11-02-2012, 16:30

Jak u was ze spalaniem gazu w zimie, jazda mieszana???
m6riano - 11-02-2012, 16:59

U mnie wczoraj/przedwczoraj ok.13,4l
polaff - 11-02-2012, 18:55

mam problem na dużym mrozie. Podczas gwałtownego przyspieszania jest efekt jak by silnik nie mógł rozwinąć dużej mocy i srasznie drży, a po chwili przełącza się na benzynę tak jak by się kończył gaz mimo np. pełnego zbiornika.
czyżby zamarzał mi parownik?

Podobne objawy miałem do tej pory tylko rano na zimnym silniku z tym, że nie przełączał się na benzynę i po kilku km problem ustępował (wraz ze wzrostem temp.).
Jakieś sygestie?

mar111cin - 11-02-2012, 19:47

dobrze, raczej spalanie jest mieszane - 15l gazu i ok 3l benzyny na każde 100km w mieście.
komarsnk - 11-02-2012, 19:50

polaff napisał/a:

Podobne objawy miałem do tej pory tylko rano na zimnym silniku z tym, że nie przełączał się na benzynę i po kilku km problem ustępował (wraz ze wzrostem temp.).
Jakieś sygestie?

Dokładnie tak samo miałem ostatnio aż w końcu zaczęło mnie to mocniej wkurzać.
Kupiłem w Norauto (bo nigdzie indziej nie było :doubt: ) taki specyfik do czyszczenia wtrysków gazowych. Aplikujesz to przez zawór LPG PRZED TANKOWANIEM i jeśli ma być gruntowne czyszczenie to tankujesz tylko 10 litrów i jeździsz. U mnie jak na razie pomogło, mam nadzieję, że jutro nie będzie szarpania :)
Podobno raz na 2 tysiące kilometrów trzeba tak profilaktycznie zaaplikować taki specyfik na całą butlę ale w Twoim przypadku to oznaczałoby co dwa dni :mrgreen: :mrgreen:

2pac - 11-02-2012, 20:49

ile taki specyfik kosztuje?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group