To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Biały Avance kombi EA5W 2001r. w manualu aka "Biały Miś

MKV - 24-05-2024, 13:08

Owczar napisał/a:
Taki tatusiowóz z charakterem i też biały :D


Taki był plan bo taki sleeperek wyszedł, choć bardzo żałuję, że po liftingu nie było już pięknie brzmiącego pięciocylindrowego 2.5T od Volvo - ależ to brzmi! :D
Chociaż mój wydech jak na 4 cylindry też nieźle brzmi ;)
A kiedyś następny pewnie będzie Chrysler Pacifica z Pentastarem 3.6 V6 i LPG bo też super fura :D

Owczar - 24-05-2024, 13:58

Jeszcze do tego plug in do wozenia dzieciakow do szkoly i jest malinka ;)
MKV - 25-05-2024, 07:08

Owczar napisał/a:
Jeszcze do tego plug in do wozenia dzieciakow do szkoly i jest malinka ;)

O nie nie - właśnie nie chcę hybrydy - tyko benzyna+LPG! W hybrydzie z powodu akumualtorów nie masz Stow&Go (chowanych foteli w podłogę) a tym samym nie masz miejsca na zbiorniki LPG - trzeba by takowy włożyć do bagażnika a wtedy nie złożysz foteli ostatniego rzędu).

Owczar - 25-05-2024, 07:59

O tym nie widziałem.

z drugiej strony przy imporcie nie masz akcyzy, za którą mozna kupić niezly zapas paliwa. Mnie lpg przez lata zmęczyło... Teraz bedzie jeszcze nakaz posiadania naklejki na aucie z LPG...

MKV - 25-05-2024, 08:27

Owczar napisał/a:
O tym nie widziałem.

z drugiej strony przy imporcie nie masz akcyzy, za którą mozna kupić niezly zapas paliwa. Mnie lpg przez lata zmęczyło... Teraz bedzie jeszcze nakaz posiadania naklejki na aucie z LPG...


Naklejki kto instalował która ma być umieszczona np. przy naklejce z ciśnieniami opon - ja nie widzę problemu. Na LPG jeżdżę od 19 lat i nie mam zamiaru tego zmieniać (ew. hybryda z LPG też może być).

Owczar - 25-05-2024, 13:57

Planowałem Durango Hemi o tez planowałem LPG. Gorzej, ze większość aut juz nie nadaje sie do LPG... Zostaje głównie usa i to też już niedługo.
MKV - 25-05-2024, 21:28

Owczar napisał/a:
Planowałem Durango Hemi o tez planowałem LPG. Gorzej, ze większość aut juz nie nadaje sie do LPG... Zostaje głównie usa i to też już niedługo.


eee tam nie nadaje się - ja tu też mam wtrysk bezpośredni i niby EcoBoost tak trudny do zagazowania as proszę - daje się bez problemu i dobrze działa z LPG :)

Owczar - 25-05-2024, 22:06

Kwestia czysto ekonomiczna. Zależy od spalania, planowanego przebiegu, oszacowania ryzyka, a na koniec czy dyskomfort związany z LPG jest tego wart. W przypadku paliwożernych silników praktycznie zawsze się opłaca.
MKV - 25-05-2024, 22:48

Owczar napisał/a:
Kwestia czysto ekonomiczna. Zależy od spalania, planowanego przebiegu, oszacowania ryzyka, a na koniec czy dyskomfort związany z LPG jest tego wart. W przypadku paliwożernych silników praktycznie zawsze się opłaca.


Nie mam pojęcia o jakim dyskomforcie mówisz :P
A instalacje zwracają się przeważnie w ciągu kilku miesięcy do półtora roku jeśli ktoś bardzo mało jeździ ;)

Owczar - 26-05-2024, 09:19

Wrzuciłem dane do kalkulatora. W moim przypadku instalacja zwróciłaby sie po 51 miesiącach :)
MKV - 26-05-2024, 10:28

Owczar napisał/a:
Wrzuciłem dane do kalkulatora. W moim przypadku instalacja zwróciłaby sie po 51 miesiącach :)


No to u mnie w EcoBooście (czyli wtrysku bezpośrednim) wystrojonym na benzynę 98 oktanową instalacja za 7000zł zwraca mi się po 11 miesiącach a w ciągu 10 lat oszczędzam prawie 62tys. zł. ;)

Owczar - 26-05-2024, 10:51

To samo miałem w lexie, przez 10 lat zaoszczędziłem tyle ile za ile go kupiłem ;)
robertdg - 26-05-2024, 19:30

Owczar napisał/a:
nakaz posiadania naklejki na aucie z LPG
Zeby pokazać kto tu sknera i biedak, aby czuł sie zgardzony przez spoleczenstwo :lol:
Owczar napisał/a:
Zależy od spalania, planowanego przebiegu, oszacowania ryzyka, a na koniec czy dyskomfort związany z LPG jest tego wart.
MKV napisał/a:
7000zł zwraca mi się po 11 miesiącach a w ciągu 10 lat oszczędzam prawie 62tys. zł.
Owczar napisał/a:
w lexie, przez 10 lat zaoszczędziłem tyle ile za ile go kupiłem

Fuck contempt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Bzyk_R1 - 26-05-2024, 20:17

Cytat:
Zeby pokazać kto tu sknera i biedak, aby czuł sie zgardzony przez spoleczenstwo


Specjalnie z premedytacją największa i najbardziej widoczna na mojej tylnej szybie w centralnym miejscu jest naklejka stylizowana na logo toyoty/lexusa dumnie oznajmiająca "Stop Hybrid Go LPG"

Owczar - 26-05-2024, 20:50

Cytat:

Fuck contempt


Jedno nie wyklucza drugiego :) w galancie i lexie miałem LPG. Ale tamte auta paliły mi srednio po 18 litrów LPG. Instalacje miałem po kosztach i jeździłem więcej, wiec w lexie instalacja zwróciła sie prawie po jednej objazdowce po Włoszech.

Teraz auto pali mi niecałe 9l PB. Będę robił może 5-8kkm rocznie, instalacja kosztowałaby kolo 10k - a ryzyko awarii skomplikowanego silnika rośnie diametralnie.

W lexie mimo dbania o instalacje miałem dodatkową pracę z zaworami. Wtryskiwacze sie rozkalibrowaly - Hana 2000. Sumarycznie korekty były niby ok, ale wydatek wtryskiwaczy sie zmienił. Regulacja zaworów w tym silniku do przyjemnych nie należy. Dodatkowo bagażnik z dojazdowka i wieczne upychanie bagażu.

Gdybym kupił Durango Hemi jak planowałem to pierwsze co, wpadloby LPG. Ale juz np nie kupiłbym chargera pod LPG bo weszłaby tam bardzo mała butla, a bagażnik i bez kola jest mały. Wszystko kwestia ekonomiczna. Jak biznes case sie spina, to można przeżyć mniej miejsca, dodstkowy serwis czy mniejszy zasięg.
Jestem też ciekaw co bedzie z rynkiem LPG gdy wprowadzą pelne embargo na import z Rosji.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group