To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy

Bzyk_R1 - 05-12-2021, 15:23

Dzisiaj postanowiłem zajrzeć do transferu i wymienić w nim olej. Po raz pierwszy sam bo do tej pory 2x robił to mechanik. Zlałem z niego około 150ml oleju :roll: Teraz jest groteskowo, bo z jednej strony to nic fajnego bo brakuje bardzo dużo do 550ml a z drugiej strony to by tłumaczyło zachowanie transferu po zagrzaniu.

Ciekawi mnie gdzie się podział ten olej i czy w ogóle było to robione zgodnie ze sztuką. Dostęp jest słaby i procedura wymaga dużo cierpliwości.

Tak czy inaczej gorzej już nie będzie a może jakimś cudem będzie lepiej. Wkrótce testy w trasie, zobaczę czy po dogrzaniu oleju będzie wracał ten objaw. Jeżeli tak to bierzemy inny z dawcy.

Postanowiłem tym razem postawić na produkty MITASU. Póki co wymieniłem tylko w transferze ale docelowo będzie wymiana też w dyfrze tylnym i skrzyni biegów. Trzymajcie kciuki żeby transferek działał.


Marcino - 06-12-2021, 11:08

GL-5 można lać ?
Bzyk_R1 - 06-12-2021, 17:09

Marcino, nie można tam wlać nic innego niż GL5.
tościk - 06-12-2021, 21:27

Bzyk_R1 napisał/a:
Ciekawi mnie gdzie się podział ten olej

Też dzisiaj odstawiłem auto na wymianę olejów i mechanik mi powiedział, że jak będę u niego w przyszłym tygodniu, to żeby jeszcze oleje do napędów ze sobą przywieźć, bo oni sprawdzą, czy nie ubyło. Wyjaśnił, że jak mieli warsztatowe evo, to po wymianie i przejechaniu paruset kilometrów potrafiło go trochę ubyć, dlatego wolą się upewnić. Ale gdzie to znika, to nie wiadomo.

Marcino - 07-12-2021, 10:30

Dajecie tak ostro po garach ze sie gotuje i paruje ten olej :)
eldorado - 07-12-2021, 15:00

Obleciałem wszystkie strony w Twoim temacie i powiem jedno, szacun za wkład pracy i skrupulatny opis przeprowadzanych prac. Wielka skarbnica wiedzy :) (PS: zachara też oglądałem)
Bzyk_R1 - 07-12-2021, 20:19

Marcino, potwierdzam, konie są używane systematycznie

eldorado, bardzo dziękuję za wpis, ja swoją historię piszę w głowie a temat auta jest dla Was! :wink:

Bzyk_R1 - 19-12-2021, 23:16

Niestety nowy olej w odpowiedniej ilości nie zlikwidował objawów. Poczyniłem więc kolejne kroki:
-zakupiłem inny transfer od dawcy
-poszukałem firmy która naprawi mój.

Zanim część trafi do mojego auta zrobię rewizję i...zmianę koloru. Pora trochę namieszać pod spodem.

Bzyk_R1 - 03-01-2022, 16:48

Dzisiaj kolejna wizyta w GazParts. Drugi raz padł mi mapsensor od LPG. Ten element wytrzymuje u mnie równo 50.000km. Część wymieniona, strojenie z AFR wykonane, temperatura przełączania na lpg ustawiona na 25 stopni, drobne korekty wskazań poziomu lpg w zbiorniku. Ogólnie wszystko w porządku, jeździć obserwować.


Testujemy nową hamownię więc i ja wrzucę swoje kreski:


Transfer w fazie czyszczenia. Czekam na termin wymiany w warsztacie.

Marcino - 03-01-2022, 17:54

Bzyk_R1 napisał/a:
Testujemy nową hamownię więc i ja wrzucę swoje kreski:

Weź w podpisie zmień bo sie KM i Nm nie zgadza

Bzyk_R1 - 08-01-2022, 18:04



Na 17 stycznia umówiony termin zmiany transferu. Wybrałem najlepszy moim zdaniem kolor. Szczotkowane aluminium czyli jego naturalny wygląd :wink: zastosuję do niego i do skrzyni biegów olej MITASU. Zamówiłem również kolejną porcję PMO 5w40 Extreme.

Marcino, pomiar nie do końca mnie zadowala bo był robiony w niesprzyjających warunkach. Myślę że auto narysuje nieco lepiej górę i wtedy zobaczymy.

Bzyk_R1 - 26-01-2022, 12:55

Po tygodniowym postoju na warsztacie wreszcie odebrałem LSRG po wymianie transferu. Przy okazji wpadły wszystkie nowe uszczelniacze, oleje Mitasu oraz końcówka drążka kierowniczego. Zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów i objaw znikł więc bawimy się dalej.

Jeżeli macie kogoś godnego polecenia od regeneracji transferów a konkretnie wiskozy to bardzo proszę o informację. Chciałbym naprawić mój i mieć w zapasie lub puścić w obieg.

Bzyk_R1 - 27-01-2022, 16:49



Dzisiaj wyrzuciłem fabryczny zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego. Odkąd mam FMIC na rurkach z Lancera EVO, nie było na niego miejsca. Wisiał podwieszony na trytytce i opierał się od dołu na plastikowej osłonie pod silnikiem. W jego miejsce wpadł zbiornik wyrównawczy z Hyundaia Atosa. Pasuje w to miejsce idealnie, trzeba tylko dokupić dłuższy wężyk do chłodnicy.

Bzyk_R1 - 05-02-2022, 12:26

W tygodniu odwiedziłem kolejny raz Jacka i polataliśmy trochę Outlanderem w carbonie. Krótka relacja z opisem jego auta na moim YT. Przy okazji zmieniliśmy tylny dyfer. Przez kilka tysięcy latałem na dyfrze Jacka i teraz wróciłem do mojego. Tym samym pozbyłem się wszystkich problemów i niechcianych dźwięków z napędu. Dyfer zalany oczywiście olejem Mitasu.


Bzyk_R1 - 11-02-2022, 19:44

Aż 5,5 roku zwlekałem z montażem nowych ograniczników drzwi tylnych. Trafiła się okazja na oryginalne więc zamówiłem. Operacja wymaga zdjęcia boczków ale dla wprawnych rąk nie zajmie dłużej niż pół godziny. Od dawna mi tego brakowało bo wkładanie dzieciaków do fotelików było męczące zwłaszcza gdy auto stało przechylone lub przy wietrze. Teraz drzwi zamykają się z oporem i skokowo.




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group