To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Polarny ninja

rosomak1983 - 26-02-2011, 14:29

swinks_UK napisał/a:
Lekkie koło zamachowe, aby spełniało swą funkcję w 100% wymaga sprzęgła o zwiekszonej "przyczepności"

moze w turbo, w NA o poj.1.8 to bylby chyba przerost formy nad trescia...
swinks_UK napisał/a:
Poza tym, zwykłe sprzegło dość szybko ci się skończy przy takim kole.

chodzi o skoki obrotów przy zmianie ? Mozna miedzygaz stosowac.
Musze to samemu skonfrontowac jak jest bo kazdy pisze inaczej, załoze i powiem.

swinks_UK - 26-02-2011, 18:19

Źle kombinujesz... :wink:
Przy lżejszym kole zamachowym moment "zaczepienia" (sorry, ale czasem mi brakuje polskich słów) sprzęgła powinien być agresywniejszy by zniwelować brak innercji. Częściej pompujesz gazem zamiast wykorzystywać inercje koła i zwykłe sprzęgło z czasem może cierpieć na uślizgi.

rosomak1983 - 27-02-2011, 12:22

swinks_UK, wytłumacz mi w takim razie jeszcze jedno, mianowicie dlaczego niby auto z lekkim kołem ma wiecej palic w miescie a mniej na trasie ?
Im ciezsze koło tym wieksza bezwładnosc układu. Gdy układ ma dużą bezwładność cięzej jest go wprowadzić w inny stan bezwładności. Dzięki temu mniej energii jest potrzebne na utrzymanie bezwładności (mniejsze spalanie przy utrzymymywaniu prędkości), ale cięższe jest wprowadzenie, lub wyprowadzenie z takiego stanu (większe zużycie paliwa przy rozpędzaniu = trzeba włożyć energię na rozpędzenie większej masy = mniejsze przyśpieszenie)
Wg mnie jest własnie odwrotnie niz piszesz zmiejszamy mase układu i bezwładnosc spada wiec mniej bedzemy spalac w miesci przy czestym rozpędzaniu natomiast w trasie na utrzymanie predkosci bedzie trzeba spalic wiecej.

rafq - 28-02-2011, 01:16

Wyobraź sobie, że cięższe koło zamachowe to tak jakby bufor energii. ;)

Najprostszym porównaniem będzie bufor dysku komputerowego lub pamięć ram w komputerze.

Dysk jest wolniejszy niż jego bufor, ale też wielokrotnie pojemniejszy. Dane odczytane z dysku są przekazywane do buforu i dostępne natychmiast, co niweluje przerwy w transferach spowodowane np. lataniem głowicy po całym talerzu dysku, szczególnie przy większej ilości danych.

To tak w dużym przybliżeniu. ;)

rosomak1983 - 28-02-2011, 08:52

rafq, ja przedstawiłem swoja wersje poparta prawami fizyki, czekam na odpowiedz, chetnie posłucham argumentów które mi pokaza ze jestem w błedzie. Natomiast Twoj wywód Rafale nie wnosi zbyt wiele, bo to akurat o czym piszesz ma niewiele wspólnego z bezwładnoscia masa itp :wink:
idas - 28-02-2011, 09:49

rosomak1983 napisał/a:
bo to akurat o czym piszesz ma niewiele wspólnego z bezwładnoscia masa itp

może i nie, ale dość sensownie to sobie wytłumaczył:-) Ja to widzę tak, energia wirującego koła jest ściśle zależna od jego masy, jeśli masz ciężkie koło to podczas gdy ono wiruje ma więcej energii i mniejsza moc silnika jest potrzebna do podtrzymania tego wirowania, ale jednocześnie większa do jego rozruszania-dlatego lekkie koło chętniej wchodzi na obroty;-) no ale to jest chyba to o czym Ty pisałeś:]

rosomak1983 - 28-02-2011, 11:57

idas napisał/a:
może i nie, ale dość sensownie to sobie wytłumaczył:-)

Pomijam fakt tłumaczenia rzeczy bardziej zrozumiałej , mniej zrozumiała... :wink:
Ale jak w takim razie odniesc jedno do drugiego? Skoro popjemnosc RAM ,,jest'' kołem zamachowym to jest to zły przykład. Bo gdy koło jest lżejsze to łatwiej (szybciej) wkreca sie na obroty, natomiast gdy RAM jest mniejszy to komputer jest wolniejszy wiec ten przykład wydaje mi sie srednio trafiony. :wink: Po fture jak tłumaczy to spalanie przy róznej masie koła :P

viader - 28-02-2011, 12:15

Kto ma zamontowane lżejsze kółko to wie jak ono działa w praktyce. Natomiast to co tu piszą "teoretycy" to w większości stek bzdur. Najśmieszniejsza jest teoria o zmniejszeniu się prędkości osiąganej przez pojazd na poszczególnych biegach :lol:

Ja naprawdę polecam tę modyfikację bo małym kosztem można mieć fajne efekty. Kto nie chce niech jej nie dokonuje ale niech przynajmniej nie wypisuje bzdur na ten temat. Dzięki takim dyskusjom jest tak mało cennych informacji na temat lekkich kół w internecie, gdyż toną one w bezmiarze dezinformacji.

Ros, jak już wszystko zmontujesz do kupy napisz poprostu recenzję, choć w Twoim przypadku trudno będzie Ci się odnieść ze względu na wielość jednoczesnych modyfikacji.

Ja_good - 28-02-2011, 12:21

co do spalania ja to rozumiem tak:
idas napisał/a:
energia wirującego koła jest ściśle zależna od jego masy, jeśli masz ciężkie koło to podczas gdy ono wiruje ma więcej energii i mniejsza moc silnika jest potrzebna do podtrzymania tego wirowania, ale jednocześnie większa do jego rozruszania-dlatego lekkie koło chętniej wchodzi na obroty

ale skoro ciezkie kolo ma tendencje do wolniejszej utraty predkosci obrotowej to w czasie jazdy mozemy sobie pozwolic na "puszczanie gazu" i auto przez pewna chwile jedzie niezmienna predkoscia a my "oszczedzamy PB".Natomiast lekkie kolo szybciej bedzie "zwalniac" i bedziemy zmuszeni ciagle muskac gaz w celu utrzymania danej predkosci przez co wzrosnie namnieco spalanie.To tak w duzym uproszczeniu.
Jesli zle rozumuje to mnie poprawcie ;)

idas - 28-02-2011, 12:57

rosomak1983 napisał/a:
Pomijam fakt tłumaczenia rzeczy bardziej zrozumiałej , mniej zrozumiała...

Szczerze powiedziawszy napisałem tego posta przed przeczytaniem Twojego wywodu:] hehe no i wyszło jak wyszło;] ale przynajmniej się zgadzamy. A rafq nie chodziło o takie aspekty jak pojemnośc ramu tylko o rodzaj dostępu do owej pamięci (choć dużo lepiej sprawdza się w porównaniu bufor dysku niż ram:-)) i to porównanie nawet nawet ma sens, ale zapewne łatwiej je zrozumieć po kilku głębszych:-)

wash - 28-02-2011, 19:13

rosomak1983 napisał/a:
Im ciezsze koło tym wieksza bezwładnosc układu.


Nie do końca. Owszem masa ma wpływ. Ale przy produkcji kół stosuje się taką technikę, żeby większość masy koła zgromadzić na jego wieńcu, przez co jest większa bezwładność przy minimalnej masie.

No a co do lżejszego koła. To lżejsze jest robione tak, by fragment koła, który odpowiada za nierównomierność pracy silnika miał tą samą bezwładność, a resztę robi się lżejszą, by nie potrzeba było tyle energii by rozkręcić to koło. Przez co silnik szybciej wchodzi na obroty i szybciej też je traci.

Cytat:
ale skoro ciezkie kolo ma tendencje do wolniejszej utraty predkosci obrotowej to w czasie jazdy mozemy sobie pozwolic na "puszczanie gazu" i auto przez pewna chwile jedzie niezmienna predkoscia a my "oszczedzamy PB".Natomiast lekkie kolo szybciej bedzie "zwalniac" i bedziemy zmuszeni ciagle muskac gaz w celu utrzymania danej predkosci przez co wzrosnie namnieco spalanie.To tak w duzym uproszczeniu.

też mi się tak wydaje. ;)

Saqu - 28-02-2011, 20:51

nie żeby coś ale tak każdy wtrąca swoje 3 grosze to i ja wtrącę ... ;)

te "misie wydaje" itp zostawmy na razie w spokoju i zaczekajmy aż rosomak1983, poskłada wszystko do kupy i zda relacje jak to się tam w miarę trzyma.

viader napisał/a:
Natomiast to co tu piszą "teoretycy" to w większości stek bzdur.


popieram,
jedynie sensowniejszej odpowiedzi doczytałem się od viader, jak mniemam do silnika wolnossącego oraz swinks_UK, do silnika z turbo. Reszta to czyste dywagacje nie koniecznie będące poprawne... choć nie wykluczam, że tak też może być...
Nie róbmy śmietnika już większego, że to będzie tak a nie inaczej i zaczekajmy na opinię... ;)

rosomak1983 - 28-02-2011, 21:24

Saqu napisał/a:
jedynie sensowniejszej odpowiedzi doczytałem się od viader, jak mniemam do silnika wolnossącego oraz swinks_UK, do silnika z turbo. Reszta to czyste dywagacje nie koniecznie będące poprawne... choć nie wykluczam, że tak też może być...

Nie zgadzam sie, uzywajac wiedzy i logicznego myslenia mozna duzo wywnioskowac, Sa przeciez zasady dynamiki Newtona. :wink:

Co do mojego koła to jednak jest jeszcze lzejsze :P
Wazy dokladnie 4.5 kg

Skrzynia i głowica ząlożona,

jacek11 - 28-02-2011, 22:56

rosomak1983 napisał/a:
Skrzynia i głowica ząlożona,

Nareszcie jakieś konkrety :) a co do koła,to zastanawiam się,jak porównasz spalanie,skoro nie jeździłeś na tym silniku z normalnym kołem :roll:
W każdym bądź razie,czekam na wrażenia z jazdy,i co by nowy silnior działał jak należy :)

rosomak1983 - 28-02-2011, 23:15

jacek11 napisał/a:
,to zastanawiam się,jak porównasz spalanie

nie porównam, silnik bedzie dodatkowo zmodzony, wiec nawet róznicy w przyspieszeniu nie porównam do końca.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group