To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Przeraźliwe stukanie z silnika - mechanicy bezradni :(

Krzyzak - 22-01-2017, 11:42

Zhan napisał/a:
Pomogło płukanie silnika i wymiana oleju.
To na początek - płukanka liquy moly a potem dobry olej np. Mobil 5W30ESP; jak nie pomoże to wymiana popychaczy
a panewkę słuchać mocno na wolnych obrotach bo wtedy silnik nie pracuje tak głośno a jednocześnie ciśnienie oleju na wale jest niższe

lutekwwl - 23-01-2017, 14:21

Czółko maniacy. Mnie również od pewnego czasu trapi pewien problem zwany stukotem z silnika. Za nim zdecydowałem się napisać starałem się obserwować problem. Oto wnioski:

Dźwięk taki jak by pociąg przejeżdżał przez łączenia szyn ( tylko nie aż tak głośno rzecz jasna) jak by mysz słuchała w jakimś kartonie, cykliczne dźwięki. Im wieksze obroty silnika tym coraz szybszy dźwięk.

Dobrze słychać ten stukot na zimnym silniku na luzie, potem.na rozgrzanym też tylko może nie aż tak głośno. Najbardziej słychać przy ruszaniu na jedynce tak do 2500 obr. I utrzymywania ich w okolicy 1.5-3 tys, może dlatego że potem jest coraz głośniej w aucie. Oczywiście na innych biegach dźwięk też występuje ale ze względu na coraz szybsza prędkość dźwięk.jest coraz.mnien słyszalny

Dźwięk ustaje ( odnoszę takie wrażenie przy odpuszczaniu gazu tzn przy hamowaniu silnikiem, tak jak by go nie było słychać. ) Ciężko mi opisać skąd dokładnie dźwięk pochodzi niestety ale napewno nie są to popychacze. Może pod kolektorem.dolotowtlym, ale.moge się.mylic ponieważ lepiej go słychać we wnętrzu auta niż na zewnątrz. I tak jak pisałem, przy hamowaniu silnikiem odnoszę wrażenie że dźwięk ustaje. Przy ruszaniu na jedynce słychać we wnętrzu go dobrze.

Jakieś propozycje?

[ Dodano: 23-01-2017, 15:15 ]
Mały Edith.

A więc sprawdziłem, na biegu jałowym kręcę do 2 tys obrotów i przy naciśnięciu sprzęgła dźwięki ustają.

jacek11 - 23-01-2017, 16:44

lutekwwl napisał/a:
A więc sprawdziłem, na biegu jałowym kręcę do 2 tys obrotów i przy naciśnięciu sprzęgła dźwięki ustają.

Czyli wina leży w skrzyni biegów.

lutekwwl - 23-01-2017, 18:57

No dobrze a coś więcej? Chrobotanie cichnie po naciśnięciu sprzęgła.
jacek11 - 23-01-2017, 20:24

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
tutaj znajdziesz wiadomości na temat usterek skrzyni.

arturj123 - 25-01-2017, 07:36

Do autora tematu:
https://www.youtube.com/watch?v=1ZJadkDJYjo
Czy to taki stukot?

V6Galant napisał/a:
Po chwili pojawiła się żółta kontrolka "alladyna"
V6Galant napisał/a:


no i wtryski na LPG dość głośno pracują


Wymień te wtryski (zapewne valteki), oddaj do regulacji instalację LPG.

[ Dodano: 25-01-2017, 07:38 ]
Krzyzak napisał/a:
To na początek - płukanka liquy moly a potem dobry olej np. Mobil 5W30ESP; jak nie pomoże to wymiana popychaczy
a panewkę słuchać mocno na wolnych obrotach bo wtedy silnik nie pracuje tak głośno a jednocześnie ciśnienie oleju na wale jest niższe


Na samym początku wypadałoby jeszcze sprawdzić ciśnienie oleju

Bartek - 25-01-2017, 10:29

Hugo napisał/a:
Silnik 2,5 V6 do Galanta jest w cenie złomu, bo jak ktoś nie jeździ bez oleju to jest nie do zarżnięcia. Jeśli to nie stukające popychacze a panewka itp. to wymieniaj silnik i spokój.


Dobra rada.

Te silniki są nie do zabicia - Agnieszka już 2 razy jeździła bez płynu chłodzącego doprowadzając do zatrzymania silnika z przegrzania (kobieta za kółkiem :D ) , a silnik po ponad 300 000 km nie bierze oleju ani płynu po wymianie węża a potem chłodnicy i jeździ normalnie

Krzyzak - 25-01-2017, 11:49

Bartek napisał/a:
silnik po ponad 300 000 km nie bierze oleju
a u mnie panewka tłucze już ponad 100 000 km i nic innego się nie dzieje...
adamek90 - 25-01-2017, 15:24

Krzyzak napisał/a:
Bartek napisał/a:
silnik po ponad 300 000 km nie bierze oleju
a u mnie panewka tłucze już ponad 100 000 km i nic innego się nie dzieje...


:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Chyba raczej nie panewka :rolleyes:

Bartek - 25-01-2017, 16:01

Na pewno nie panewka..... prędzej swożeń tłoka..... dopiero sekcja zwłok wykaże, ale z tym można długo jeździć, a panewka od zastukania do obrotu to max 1000 km.....
tresorex - 16-08-2018, 08:44

U mnie w sedanie V6 było słychać stukanie, które było coraz głośniejsze ze wzrostem obrotów. Na początku lekko stukało, później coraz mocniej i głośniej i po przejechaniu ok 3000km z dnia na dzień silnik stracił moc i zaczął chodzić jakby nie miał w ogóle oleju.

Tak wyglądała panewka tłoka na wale:

Krzyzak - 16-08-2018, 21:04

to jest ta środkowa na podporze wału czy korbowodowa? - bo wygląda jak panewka ustalająca :)
tresorex - 16-08-2018, 21:50

Korbowodowa, ta z lewej to pierwsza lepsza z brzegu żeby było dla porównania. Na korbie wyklepana prawie do zera.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group