[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Rozpórka - Lancer CYxA
krzychu - 05-06-2009, 11:00
Ale nadwozie każdego samochodu powoli traci swoje właściwości sztywności pojawiają się mikro pęknięcia. Rozpórka pewnie ma jakieś pozytywne efekty pod tym względem. Nie mówię że w Lancerze ale w niektórych samochodach były przypadki pękania przedniej szyby przy ostrzejszej jeździe po zamontowaniu rozpórki już się nie zdarzały.
Luk - 05-06-2009, 11:09
To się zgadzam, jak kupiłem poprzedni samochód (5-cio letni) to wszyscy mówili "O kurczę! jaki sztywny!" A później kapeć się zrobił No ale to po ładnych paru latach dopiero.
Uwex - 05-06-2009, 11:12
krzychu napisał/a: | były przypadki pękania przedniej szyby |
np. Skoda Favorit - sam po taką rozpórkę do Czech jechałem
A co do Lancerów ( tych nowych modeli ) , to przecież karoseria jest o wiele sztywniejsza od poprzedniego modelu , a nie słyszałem żeby w nim coś się działo . Więc tak jak pisze Luk - po co ?
krzychu - 05-06-2009, 11:14
Jeśli w bogatszych wersjach wyposażenie jest taka i w każdym dieslu to chyba producent w dobie oszczędności nie zamontował jej bezpodstawnie?
Uwex - Frytka stare dobre czasy? Ja tam dobrze wspominam ten samochód.
Uwex - 05-06-2009, 11:17
krzychu - ja też na nią nie narzekałem
A w temacie rozpórek każdy robi jak chce , nie ?
mobista - 05-06-2009, 12:04
@Uwex też mam rozpórkę w Favo gdzie można taką rozpórkę dostać za rozsądne pieniądze ?
poziomka - 05-06-2009, 12:57
Uwaga na rozpórki - nie montowane seryjnie( tzn takich których nie wymaga homologacja dla danego modelu).
Parę lat temu miałem Skodę Felicje i zamontowałem sobie rozpórkę - ale te samochody tak mają, że warto zainwestować .
ale do sedna - był przypadek stłuczki( nie u mnie na forum czytałem) i likwidacji szkody z AC - ubezpieczyciel dopatrzył się zmian w konstrukcji samochodu - jak jest rozpórka i odmówił wypłaty odszkodowania.
nie wiem jak to wygląda obecnie - może warto sprawdzić u ubezpieczyciela przed montażem
Uwex - 05-06-2009, 13:35
mobista - nie wiem jak teraz , to było daaawno
Wiedziałem , że gdzieś widziałem i ...jest . To są ceny , co ? Może będzie pasować ( po małej przeróbce ) z którejś Skody ?
krzychu - 05-06-2009, 14:56
Ile akcesorii do frytki... Normalnie po za tym że silnik typowo niskoobrotowy to można by się pobawić niskim kosztem
Bojar - 05-06-2009, 20:59
Ja dokładałem do swojego CS0 1.6 rozpórkę oryginalną z 2.0
Udało mi się zakupić na alledrogo za cenę 2 flaszek
Montaż banalny bo pasowała idealnie (dzięki AdamColt)
Różnica jest spora mimo, że mój misiek ma tylko 21kkm przejechane
Zdecydowanie ucichł przód i lepiej wybiera dziury i zakręty.
Mi się podoba
mobista - 06-06-2009, 11:53
Wie ktoś może ile w ASO kosztuje taka rozpórka?
mazin - 06-06-2009, 20:04
mobista napisał/a: | Wie ktoś może ile w ASO kosztuje taka rozpórka? |
O ile mnie pamięć nie myli, to ok. 700-800 zł. To znaczy tak mi mówili przy zakupie, kiedy pytałem o różne dodatkowe rzeczy, na które mógłbym jeszcze wydać fortunę już po zakupie Ale nie dam sobie ręki uciąć, że to była właśnie taka kwota.
iszkur - 06-06-2009, 21:58
Z dostepnych w Polsce to znalazlem jeszcze cos takiego:
http://www.ultraracing.com.my/Bars.asp?ID=2779
http://www.rpmotorsport.p...ont-p-9120.html
-jakies 450zl.
Jesli do drozszych wersji Lancera montuja standardowo to cos w tym musi byc.
mobista - 07-06-2009, 08:56
Przy takiej cenie oszczędność w porównaniu do ceny w ASO będzie pewnie duża - ale czy po samodzielnym zamontowaniu takiej rozpórki nikt się w ASO nie przyczepi?
Luk - 07-06-2009, 19:18
No dobra, ponieważ mój Lancer dostał wczoraj porządnie w kość na lotnisku w Modlinie (całodniowa szkoła rajdowej jazdy), to mogę coś powiedzieć o jego prowadzeniu się w stosunku do Audi A3 (starszego). Tym razem było to jeżdżenie na 100% i pierwsze słowa instruktora na siedzeniu pasażera, po 2 zakrętach były: "Oho, już czuję że prowadzi się świetnie...!" Jeżdziłem swoim i Audi kumpla i nie ma porównania, jeżeli chodzi o sztywność. Więc moim zdaniem nie byłoby żadnej różnicy z rozpórką czy bez - oczywiście przy moim poziomie zaawansowania. A jazda była na granicy przyczepności (albo z jej przekroczeniem), naprawdę na maksa (obroty cały czas 4000-7000 do odcięcia)...
|
|
|