Outlander III GEN Techniczne - Tarcze i klocki
kubabrzesko - 02-03-2017, 17:41
Rzeczywiscie na trwalosc klockow , a takze innych podzespolow ma wplyw styl jazdy , a nawet rodzaj skrzyni biegow.Wiadomo ze automat szybciej zuzywa tarcze i klocki.Nie mam rozeznania ile na nich mozna zrobic bo we wczesniejszym outlanderze ( II tez w 3 litrowej benzynie) zrobilem na nich okolo 10 tys km i sprzedalem auto.Jesli ktos ma ciezką noge to polecam te grubsze tarcze (od outlandera na rynek amerykanski) , zwlaszcza ze przerobilem juz wzmacniane mocno naweglane tarcze + ceramiczne klocki i poddaly sie gdzies po 7 000 km.poddaly to znaczy na zimnych tarczach bylo ok ,a po zagrzaniu biły przy wiekszych predkosciach ( do 100 km/h) ponizej setki bylo ok ,ale przy dzisiejszych drogach gdzie coraz wiecej autostrad ciezko jest jezdzic ponizej 100km/h
Fragu - 02-03-2017, 17:50
Z ciekawości jakie to były te lepsze tarcze?
Tak patrzę po sklepach i wszędzie są tarcze 24mm do outka, a 26mm do asxa.
Masz namiary na sklep internetowy gdzie jest faktyczny wybór tych grubszych tarcz?
kubabrzesko - 02-03-2017, 18:08
Moim zdaniem hamują bardzo dobrze.Nie wiem czy ma na stronie , ale proponuje zadzwonic do http://bozarto.pl/
RedAxe - 04-03-2017, 19:16
Na przeglądzie w AutoKrak-u po 20 tys. wyczyścili i sprawdzili klocki hamulcowe. Pozostało 50% okładziny z przodu i 60% z tyłu. Jeżdżę raczej w większości sam i poradzono mi, aby właśnie od czasu do czasu mocno przyhamować, ma to rozruszać tylne zaciski. Związane jest z regulatorem rozłożenia siły hamowania (tył - przód). Przy lekkim samochodzie raczej tylne hamulce są nieużywane.
SK666 - 05-03-2017, 13:32
RedAxe napisał/a: | /.../po 20 tys. wyczyścili i sprawdzili klocki hamulcowe. Pozostało 50% okładziny z przodu i 60% z tyłu/.../ |
powtórzę, że to całkiem przyzwoity wynik jak na 2 tony blachy.
sebowy - 05-03-2017, 21:30
SK666 napisał/a: | 2 tony blachy | ???
kolego SK666, to czym ty go dociążyłeś ??? mój waży 1595 kg , czy modele od 2016 wychodzą prawie pół tony cięższe
rezon - 06-03-2017, 08:48
SK666 napisał/a: | RedAxe napisał/a: | /.../po 20 tys. wyczyścili i sprawdzili klocki hamulcowe. Pozostało 50% okładziny z przodu i 60% z tyłu/.../ |
powtórzę, że to całkiem przyzwoity wynik jak na 2 tony blachy. |
Normalny dla Outka. Bardzo słaby dla innych - obecnie mam założony dopiero drugi komplet klocków, przejechane 160kkm, a Superb też ma masę własną 1549kg czyli praktycznie tyle co Outek. Jeżdżę tak samo jak Outkiem, może nieco szybciej. Czyli trwałość klocków jest lekko licząc 2x większa.
sla - 06-03-2017, 09:57
rezon napisał/a: |
Normalny dla Outka. Bardzo słaby dla innych |
Niektórzy cieszą się ze wszystkiego, wszystko zależy od punktu odniesienia, lub stopnia krytycyzmu. Zjechać po 20 tys. połowę okładziny , aż mi się wierzyć nie chce.
rajan - 06-03-2017, 11:26
sla napisał/a: | Zjechać po 20 tys. połowę okładziny , aż mi się wierzyć nie chce. |
Mój kolega w Mercedesie klasy A, nie tyle co zjechał połowę, a prawie wszystko po 16 kkm Zmieniali mu i klocki i tarcze Jak ktoś chce to można
rezon - 06-03-2017, 12:37
sla napisał/a: | Zjechać po 20 tys. połowę okładziny , aż mi się wierzyć nie chce. | wszystko zależy gdzie i jak się jeździ. W Outku pierwszą zmianę miałem po prawie 40kkm czyli mniej więcej też miałem połowę zjechaną po 20kkm.
SK666 - 06-03-2017, 16:21
sebowy napisał/a: | kolego SK666, to czym ty go dociążyłeś ??? mój waży 1595 kg |
takie tam szpargały wożę....
Przyznaję, lekko mi się zaokrągliło w górę - do równej tony hehe
rajan napisał/a: | Mój kolega w Mercedesie klasy A, nie tyle co zjechał połowę, a prawie wszystko po 16 kkm Zmieniali mu i klocki i tarcze Jak ktoś chce to można |
Znam wiele podobnych przykładów, nawet (sic!) w Skodzie. Ta średnia jaka nam tu wychodzi nie jest zła. Nie pobijemy rezonowozu, ale przecież nie mamy szans już na starcie
Tafla - 06-03-2017, 16:47
Wiadomo kto jest producentem tarcz i klocków na pierwszy montaż?
rezon - 06-03-2017, 17:43
SK666 napisał/a: | Ta średnia jaka nam tu wychodzi nie jest zła. | jest słaba. Tarcze są za małe , a klocki mają za małą powierzchnię roboczą dla tej wagi samochodu. Dzięki temu Mitsubishi zaoszczędziło pewnie 1,99$ na egzemplarzu . W SX4 mam podobną częstotliwość wymian, ale ten robi za miejskie autko, więc częstotliwość hamowań jest b. duża. Częściej to wymieniałem szczęki w Maluchu.
RedAxe - 06-03-2017, 20:05
Ja tam bym nie demonizował, aż tak zużycia klocków. Fakt, że może trochę szybko się ścierają, ale bardziej jest to związane z tym z czego są zrobione, a nie z wielkością okładzin. W nowym Audi A6 w podobny sposób się starły, a w nowym VW Caddy były dłużej. Zaznaczam, że ten sam kierowca podobny przebieg i czas tego przebiegu. Wskazałbym nawet, że w VW Caddy działał w cięższych warunkach. A Rezon po przygodach z ASO Mitsu, jak znam życie trzyma się z daleka od super ekologicznych i jedynie słusznych oryginałów od VAG-a, dlatego cieszy się dłużej ze swoich klocków.
Hugo - 06-03-2017, 20:10
Tafla napisał/a: | Wiadomo kto jest producentem tarcz i klocków na pierwszy montaż? | Pewnie TEXTAR.
|
|
|