To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - SPIDER'Q50

Owczar - 25-04-2017, 10:27

Czyli po każdym uruchomieniu możesz to wyłączyć?
SPIDER-ek - 25-04-2017, 10:46

Hugo napisał/a:
SPIDER-ek napisał/a:
odpalanie tego typu silnika przy światłach jest słyszalne i odczuwalne
Porażka, ostatnio obok mnie na światłach stało jakieś nowe audi albo inne bmw oczywiście w dizlu, miałem uchyloną szybę i jak włączyło się zielone światło to mało zawału nie dostałem. Klekot odpalił, a ja myślałem, że się rozpadł :mrgreen:


Heheh, tak właśnie. Ja też mam wrażliwe uszy. Jednak co dźwięk benzyny i V6,V8 to jest to.
Ja czasem też mam wrażenie że się coś rozpada w kazdym diesleu. Koledzy w garażu mają Forda Mondeo, Saba, Citroena i BMW - wszystkie tak samo się rozpadają :) Ja nie wiem czy tego nie można jakoś przekonstruować. Czy Ci inżynierowie nie mają uszu :)


Owczar napisał/a:

Czyli po każdym uruchomieniu możesz to wyłączyć?


Tak można na szczęście :) Ale jeżeli po gwarancji nie będzie można tego w komputerze wyłączyć, to dorobię układ elektroniczny który to będzie wyłączał :)

deejay - 25-04-2017, 10:54

SPIDER-ek napisał/a:
Bartek jak ty sobie radzisz z tym klekotem :) ?


Jakoś się przyzwyczaiłem , ale ogólnie mam cicho w kabinie i podczas jazdy .
Jak cos to odezwij się 13-ego po zawodach , bo ja i tak pracuje w tą sobotę na serwisie do 15:00.

SPIDER-ek - 25-04-2017, 11:00

deejay napisał/a:
SPIDER-ek napisał/a:
Bartek jak ty sobie radzisz z tym klekotem :) ?


Jakoś się przyzwyczaiłem , ale ogólnie mam cicho w kabinie i podczas jazdy .
Jak cos to odezwij się 13-ego po zawodach , bo ja i tak pracuje w tą sobotę na serwisie do 15:00.


Nie no ja w kabinie i podczas jazdy też mam cicho bo mam system ANR (ang. Active Noise Reduction) system aktywnej redukcji hałasu. Ale jak się wyjdzie na zewnątrz albo otworzy się maskę to już nie jest różowo.

W sobotę jestem na zawodach ale zostaję do niedzieli u znajomych więc wieczorkiem możemy się spotkać. Odezwę się na FB.

Owczar - 25-04-2017, 11:23

Seba, a mówiłem kup Lexusa :P

A tak poważnie, to z tym start stop możesz obejść problem nieinwazyjnym układem z opóźnieniem który za Ciebie wyłączy start stop :)

dorianps2 - 25-04-2017, 11:33

Panowie, zainteresował mnie system ANR. szybkie googlowanie i wychodzi na to, że z głośników wydobywa sie odpowiednia fala dzwiękowa, która zbija falę dziwięku hałasującego. Tak przynamniej to wykoncypowałem. Czyli z naszego radia-głośników, wydobywają się jakieś dodatkowe fale? Czy system jest jakiś niezależny i są zupełnie inne głośniczki?
SPIDER-ek, masz może opcję włączenia i wyłączenia tego systemu, żeby zobaczyć jaka jest różnica?
Ach te nowinki :oops:

SPIDER-ek - 25-04-2017, 11:45

Owczar napisał/a:
Seba, a mówiłem kup Lexusa :P

A tak poważnie, to z tym start stop możesz obejść problem nieinwazyjnym układem z opóźnieniem który za Ciebie wyłączy start stop :)


Hehe, Lexusa rozważałem, ale hybrydy dużo palą :) . I środek w nowym IS i GS mnie nie przekonuje. Bardzo dużo plastiku. Małe bagażniki w Lexusach :) A żona nie chciała starego LSa, więc Lexus odpadł w przedbiegach.

Co do systemu Start-Stop to wiem że można to nieinwazyjnie zrobić i tak to będę chciał rozwiązać jak się skończy gwarancja. Na razie nie chcę tam grzebać bo każda ingerencja to argument do utraty gwarancji :)

dorianps2 napisał/a:
zainteresował mnie system ANR


To jest bardzo prosty system i aż dziwi mnie że nie stosują go wszyscy. Po prostu jest to generowanie z głośników sygnału w przeciwfazie. Jak wpada z mikrofonów (w podsufitce umieszczone) dźwięk to z głosików standardowych jest generowany ten sam dźwięk tylko w przeciwfazie. I dźwięki się znoszą. To tak w skrócie łopatologicznie. Ja to już wymyśliłem 20 lat temu w technikum elektronicznym:)
A opcji wyłączenia to chyba nie ma. Szukałem na forach i w instrukcji i nie bardzo znalazłem.

dorianps2 - 25-04-2017, 12:02

SPIDER-ek, no czyli dobrze zrozumiałem zasade działania. Faktycznie, powinno to być stosowane we wszystkich autach. Aż jestem ciekaw jak to działa na żywo. Najlepiej z działającym systemem i wyłączonym, żeby mieć jakieś porównanie. A ten system ma swoje głośniki czy korzysta z nagłośnienia radia? Jeśli korzysta z radia, to nie wpływa to na samą jakość odtwarzanego dzwięku muzyki?
SPIDER-ek - 25-04-2017, 12:04

Korzysta z tych samych głośników z radia, i nie zauważyłem pogorszenia w dźwięku.
Owczar - 25-04-2017, 12:39

Ale ANR to pudrowanie pryszcza nosem. To takie trochę pozorne wyciszenie. Choć rozwiązanie ciekawe i diesla spod maski pewnie skutecznie wycisza. :)

Cytat:
A żona nie chciała starego LSa, więc Lexus odpadł w przedbiegach.


Weź przekonaj moją do diesla ;) prawie tak samo ciężko jak do kombi :P

SPIDER-ek - 25-04-2017, 12:55

Trudno powiedzieć w samochodach jaki jest poziom zaawansowania tego rozwiązania, ale rozwiązanie od dawno jest stosowane w lotnictwie i te systemy sprawdzają się bardzo dobrze i tam to nie jest pudrowanie pryszczy.

p.s moja też nie chciała kombi :) a co do diesla to miała wahania, ja się uparłem ze względu na spalanie i możliwości pociśnięcia autem bez patrzenia na paliwo :)

Dla zainteresowanych ANR tutaj prezentacja z opisem działania

deejay - 26-04-2017, 10:06

Sebastian drugą sprawą za co lubię to auto śmieszne spalanie , wychodzi mi taniej niż na LPG 😉
SPIDER-ek - 26-04-2017, 10:18

deejay napisał/a:
Sebastian drugą sprawą za co lubię to auto śmieszne spalanie , wychodzi mi taniej niż na LPG 😉


Bartek, mam tak samo :) Powoli przekonuję się do diesla:) Nieważne jak pojedziesz to spala jakbyś maluchem jeździł:) A moment obrotowy 400Nm robi swoje i nie potrzeba tyle mocy żeby przyjemnie jeździć. Podobnie wkręcaniem samochodu na obroty też nie ma potrzeby.

Owczar - 26-04-2017, 11:31

Co do jednego nie do końca się zgodzę :) porównując diesla i benzynę o podobnej mocy koszty jazdy wychodzą podobne. Przy analogicznej jeździe.
SPIDER-ek - 26-04-2017, 11:59

Owczar napisał/a:
Co do jednego nie do końca się zgodzę :) porównując diesla i benzynę o podobnej mocy koszty jazdy wychodzą podobne. Przy analogicznej jeździe.


Mitsubishi 2,5l V6 163KM
2012: średnie spalanie: 10,64l/100km
2013: średnie spalanie: 13,37l/100km

Mazda 3 - 2,3l R4 170KM
2012: średnie spalanie: 11,26l/100km
2013: średnie spalanie: 12,31l/100km

Infiniti Q50 - 2,2l R4 170KM
2017: średnie spalanie:
Avg 6,3l (trasa + miasto)
Avg 7,7l (tylko miasto)
Avg 7,1l (tylko autostrada 600km)
Avg 5,9l (trasa + miasto - jazda żony)

Więc Marcin z całym szacunkiem, ale średnia spalania w diesleu nie ma się ni jak do tej samej mocy w benzynie. Nie uwzględniając również że koszt ON i PB jest różny na korzyść ON.
Będę teraz jechał do Włoch - plan na 3tyś km więc zrobię dodatkowe średnie spalanie.

Oczywiście mówię tutaj o spalaniu bo nie mówię o kosztach eksploatacyjnych nowego samochodu który kosztuje dużo więcej jest na gwarancji i przebieg jest znany a nie kręcony.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group