To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - TCL OFF

m6riano - 29-07-2011, 12:35


SPIDER-ek - 29-07-2011, 13:30

m6riano, o Ty oszuście matrymonialny. Wysępił odemnie żebym zrobił zdjęcie a później je tutaj umieścił.

Trzeba było odrazu mówić żebym wkleił fotke mojego TCL, a nie pod pretekstem czegoś innego chcieć zdjęcie:)

m6riano - 29-07-2011, 13:54

Nie ogólnie to szukam takiego włącznika..;-)
piotrkor1 - 29-07-2011, 19:54

m6riano napisał/a:
Nie ogólnie to szukam takiego włącznika..;-)

Posiadam taki wyłącznik.Wiadomość na priv.

polaff - 15-03-2012, 07:59

Witajcie. Jako specjalista od zjawisk nietypowych mam kolejny niespotykany problem.

Po odbiorze auta od gazownika pojawił się problem z mocą auta i TCL (miałem czyszczony parownik i przegląd, stwierdzili, że po ponad 50kkm na instalacji koniecznie trzeba parownik wyczyścić).

Wczoraj jak wracałem do domu po odbiorze auta to nie zauważyłem problemów bo jechałem po mieście nie było gdzie "przycisnąć".

Dziś podczas normalnego wyjazdu okazało się, że wtrakcie gwałtownego przyspeszania pojawia się problem: kontrolka TCL OFF (żółta) zaczyna mrugać ~~ 1Hz, wyłącza się TCL nie reaguje na przycisk i nie odcina przy poślizgu, oraz jest wyraźny spadek mocy.

Po zatrzymaniu silnika problem nie ustępuje, dopiero jeśli zatrzymam silnik, wyjmę kluczyk i otworzę drzwi kontrolka przestaje migać.

tu widać jak zatrzymuję się po wystąpieniu błędu, powoduję "zgaszenie" kontrolki i moment kiedy pojawia się błąd:

http://youtu.be/M5H-QoLDAIE

Błędy ze zwory to tylko 22 i 23 z ABS czyli czujniki - normalny obraz po kręceniu na ręcznym nic więcej nie miga...

po powrocie do domu krótka chwila refleksji i zauważyłem, ż epedał gazu jest jak 3 stopniowy pojawił się kolejny próg oprócz kick down.

Pogrzebałem pod maską i zauważyłem, że coś przy przepustnicy uderza o obejmę przewodów między filtrem a przepustnicą:








Po dokładnym obejrzeniu doszedłem do wniosku, że ta dźwignia, która była blokowana to nic innego jak sama przepustnica. Sterowanie przepustnicy jest "odseparowane" chyba sprężyną o linki gazu, siłownika pneumatycznego tempomatu i potencjometru (tego bliżej grozi nadwozia).

po porawieniu obejmy pozostaje jeszcze jeden problem...

Najpierw TCL nie działał wcale.
Zostawiłem na noc odłączony akumulator i trochę się poprawiło.
Na chwilę obecną system działa, ale nie mogę go wyłączyć. Nie reaguje na przycisk TCL OFF.

Dodam tylko, że zgodnie z zaleceniami kolegów na tyle ile byłem w stanie posprawdzałem podciśnienia i złącza elektryczne.

[ Dodano: 16-03-2012, 19:40 ]
problem całkowicie rozwiązany. wszystko wróciło do normy.

nieprzewidywalna jest złośliwość rzeczy martwych. Okazało się, że jednocześnie przestał działać sam przycisk...

dzięki za zainteresowanie tematem....

fj_mike - 16-03-2012, 21:12

polaff napisał/a:
nieprzewidywalna jest złośliwość rzeczy martwych. Okazało się, że jednocześnie przestał działać sam przycisk...

Najlepiej zacząć od podstaw ;)

Danteo0206 - 20-03-2015, 18:55
Temat postu: Mrugające TCL OFF
Witam, ostatnio po bardzo dlugim bezawaryjnym uzytkowaniu mojego miska V6 pomyslalem ze należy mu się coś od życia.... no to zabrałem sie za wymianę świec. Wszystko super złozylem -działa..... No właśnie... działa ale nie do końca..

Okazuję się że przy normalnej jezdzie wszystko jest okey. Problem jest wtedy gdy przykładowo wcisnę gaz w podłogę na bylejakim biegu moze byc 5 bieg i jak obroty wejda w okolo 3 tys na full wcisnietym pedale gazu wywala mi TCL OFF i mruga dopoki nie wylacze silnika na jakies 10 sek... Spotkał się ktoś juz z takim problemem? przy normalnym dodawaniu gazu wejde mocno w zakret i normalnie zalacza sie TCL wszysko dziala cacy. Nawet probowałem lekko dodawać gazu i wejsc w 5-6 tys obrotow i dalej wszystko dziala.

Dzieje sie to tylko wtedy jak wcisne pedal gazu conajmniej 70%. Pod kompa podlaczalem ale nic nie wyswietla. Ogolnie kontroli trakcji chyba nie da sie z poziomu diagnostyki komputerowej odczytac.

Szczerze nie wiem dokładnie gdzie znajduje sie dokładnie układ TCL pod maska ( na pewno kolo przepustnicy ale to tyle z mojej dokladności). Wszystkie podciśnienia i węzyki podłaczylem tak jak byly. Nie mam juz pomyslu gdzie by mozna bylo zajrzeć jeszcze..

Z góry dziękuję za kazdą pomoc ;)

sveno - 22-03-2015, 19:51

Danteo0206, popraw opaskę na "trąbie słonia" przy przepustnicy. Założyłeś ją źle i motylek opiera się o śrubę, Ty dajesz gaz do końca, a przepustnica otwiera się tylko tyle na ile pozwala jej ta opaska. Miałem to samo :)
Seba75 - 04-09-2015, 21:12

Hejka.Ja tez mamo TCL i mozliwosc wyłaczenia.Czy jak wyłacze to TCL to nie bede mieć takich przygód jak tu opisanych z brakiem mocy itp?W sumie jezdze spokojnie i jakos nigdy mi sie nie zapalila zielone TCL
radek79 - 04-09-2015, 21:29

tcl pali się na pomarańczowo,tu opisane sytuacje to skrajne przypadki
Seba75 - 04-09-2015, 22:33

Radek,czyli mam rozumieć,że kiedy TCL ingeruje to ma się palić na pomarńczowo ikonka TCL?A w bardzo skrajnych przypadkach na zielono?
polaff - 05-09-2015, 06:26

Seba75, w poliftowym aucie podczas poślizgu nie zapala się napis TCL tylko ikonka kontroli trakcji koloru żółtego taka:


sampler - 05-09-2015, 20:28

Niekoniecznie. Jak to szwajcar to jest to ikonka od ASC+TCL
polaff - 06-09-2015, 07:39

sampler, niekoniecznie bo ja mam chyba szwajcara i mam tylko ikonkę z autem...
radek79 - 06-09-2015, 08:02

auto czy przed czy po lifcie jest tylko tcl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group