To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Pomoc w diagnozie

plecho1 - 21-07-2017, 07:03

Jeśli wstawisz zaślepkę w miejscu przykręcenia EGR do głowicy to żadnego błędu nie będzie. Przez nieszczelny EGR z powodu zabrudzenia silnik może podciągać spaliny wtedy kiedy nie powinien i może wtedy pojawić się nierówna praca silnika. Wyjęcie EGR to kilka minut, odkręcenie dwóch śrub mocujących i zdjęcie wężyka od podciśnienia, więc warto jeszcze to sprawdzić.
damo1901 - 21-07-2017, 11:07

u mnie szarpanie ustało po zmianie przewodów na oryginalne z 1996 :shock: czyżby już nie robili dobrych przewodów :?: dzisiejsza droga do pracy była bardzo przyjemna i zobaczymy czy to jednorazowy przypadek, czy faktycznie winne były przewody.

Zaznaczam że zdążyłem wymienić już cały układ zapłonowy i nic nie pomogło.

EDIT: dodam jeszcze że check zgasł i się nie pojawił a wcześniej był/nie był co 5-10km (u mnie był błąd 41 czyli wtryski)

EDIT 2: niestety szarpanie wróciło, check znów świeci więc szukam dalej przyczyny

plecho1 - 01-08-2017, 07:28

Błąd wtryskiwaczy benzynowych przy LPG może pojawiać się z powodu ich złej emulsji w sterowniki gazowym, nie ma on jednak żadnego negatywnego wpływu na pracę silnika.
Stach - 13-08-2017, 20:14

Cóż Panowie co myślicie o egr? Może to jest przyczyną. Może jutro uda mi się coś z tym zrobić. Błędów dalej nic nie pokazuje. Niby wszystko ok
plecho1 - 13-08-2017, 21:08

Zaślep go na próbę, to góra z 30 min roboty. Na podstawie jego uszczelki wycinasz zaślepkę z jakiejś blachy aluminiowej i wstawiasz zamiast uszczelki.
Stach - 15-08-2017, 01:11

U mnie też cały nowy układ zapłonowy a przewody nowe ngk. Egr wyczyszczony i zaślepiony . Było sporo brudu. Lepiej jest. Ale nie pozbyłem się dolegliwości dalej. Zostaje tylko ten evoscan . Inaczej chyba już nic nie wymyślę. Wszystko zrobione z możliwych. Czyszczone itp. Cóż gdyby jakieś jeszcze pomysły ktoś miał zanim uda mi się to naprawić. A ktoś tu z was na Śląsku albo w świętokrzyskim ma już może tego evoscana? Żeby coś pomógł zdiagnozować

[ Dodano: 20-08-2017, 13:54 ]
Błędy 13,14a dopiero wymieniany był czujnik tps
Błąd 13to chodzi o przepływomierz?

plecho1 - 20-08-2017, 18:14

VAG KKL to koszt ze 30 - 40zł.
Chyba ten czujnik temperatury powietrza zasysanego siedzi właśnie w przepływomierzu.

mpoplaw - 22-08-2017, 05:45

Stach, piętą achillesową cari jest styk kabla zapłonowego w cewce, upewnij się że jest wciśnięte na maksa, bo jeśli nie jest to daje objawy dokładnie jak opisałeś, najlepiej jest zdemontować cewkę i zajżeć w głąb gniazda kabla zapłonowego, jeśli widać tam śniedź to znaczy że styk nie był pewny i pojawiła się korozją elektrochemiczna która pogarsza przepływ prądu tak że na niskich obrotach cylinder 2 albo 4 nie działa, trzeba przygazować żeby alternator dał więcej prądu wtedy iskra może się przez tą śniedź przebić i cari znowu pracuje na 4 cylindrach

Ps EGR sterowany jest podciśnieniem, wystarczy odpiąć wężyk i zaślepić śrubką żeby wyłączyć egr

Stach - 23-08-2017, 22:09

Kabel zapłonowy w cewce... Hm chodzi ci o wtyczkę od przewodu do cewki?

Czekam na czujnik tps tym razem myślę że kupując coś ze sklepu nie nawali. Przepływomierz też zamówiony. W piątek jak się uda znaleźć czas będę zakładać. Zobaczymy. Dziwne jest to jedynie ze tak długo czasu i dopiero teraz wyrzuciła błędy a po wymianie tps nic błędów nie było

mpoplaw - 24-08-2017, 05:33

Stach, dokładnie, poruszaj kablem zapłonowym, i sprawdź czy był wciśnięty do samego końca w cewkę, a potem odłącz i sprawdź czy nowa cewka już nie zaśniedziała
Stach - 24-08-2017, 10:44

Sprawdzałem to już tysiące razy 😉 myślę że dziś części już dostanę więc w piątek się okaże co i jak w końcu ale dzięki każda rada zawsze może pomóc😉

Cóż przepływomierz nie doszedł tps mi przysłali nie ten. Szkoda gadać. Panowie tps od zwykłego 1.8 w podobnych rocznikach będzie pasować do 1.6 są takie same. Zależy mi na czasie żeby to założyć i zobaczyć czy to będzie to

[ Dodano: 27-08-2017, 10:43 ]
Odświeżam kotleta 😁zastanawiam się czemu wcześniej nie wyświetlało błędów a auto szarpalo. Na szczęście wyświetlila carisma i tak. Przepływomierz wymieniony chyba jest dobry.😝 co do tps. Miałem 3tps. Stary ten co był w aucie. Nowy zamiennik producent nieznany. I używany. Żaden nie jest dobry. Ten zamiennik wychodziło na to że wcale nie reagował. Drugi używka też ustawić się nie dał czytaj popsuty . Stary też lipa ale go założyłem. Czekam na używany liczę teraz ze ten będzie już dobry. Auto już nie szarpie. Tylko wolne obroty słabo trzyma i pod obciążeniem np wentylatory jak włączę to kiepsko. Ale jeździć się da . Czyli wygląda to na zepsuty tps. Wymienię i dam znać dla potomnych będzie dużo pomocny temat bo jak sam szukałem to mało o tym pisze na forum. Jest oczywiście temat o ustawianiu itp ale mało o błędnym zachowaniu auta. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za każdą pomoc. Szczególne dzięki dla Plecho1 który zawsze służy pomocą😉🙋

damo1901 - 02-07-2018, 20:21

Witam ponownie w tym temacie. Stach, chciałem się dowiedzieć czy szarpanie u ciebie ustało na dobre czy jednak wróciło?
Stach - 06-03-2019, 18:17

Tak wtedy ewidentnie był to czujnik tps położenia przepustnicy. Ale teraz alternator mi padł. Jakiś głupek którego znalazłem w trasie wymienił mi łożyska bo był dramat i po kilkuset km powrót na warsztat i od nowa robota. Naszczęście temat alternatora ogarnięty. Padły przewody zapłonowe zauważyłem przebicie . Też auto w trasie i na moje nieszczęście musiałem kupić cewki magnetti marelli. Jakoś tak się to pisało😜 totalna lipa. Teraz kupię jpn miałem wcześniej i rok wytrzymały.

Być może będę sprzedawać Carisme gdyby ktoś był chętny😜 pisać. Ale to tak poza tematem bo sam nwm czy ja napewno będę sprzedawać szkoda dobrego auta. 1200km robi i bez kłopotu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group