Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Wstawienie sztywnego koła zamiast dwumasa
douen - 14-01-2018, 19:45
raigy66 napisał/a: |
Kazdy rodzaj silnika ma swoj moment gdzie osiaga plynna jazde przy zm. biegow. Ja osobiscie znam dwa przypadki ze mezczyzni jezdza dieslem jak na benzynie... to smutne. |
Jeździłeś zczipowanym 150kunia i prawie 400nm 2.0 TDCI ? Jestem skłonny stwierdzić, że charakterysytyka pracy tego silnika jest bardzo podobna do benzyny. Tzn jest duży użyteczny zakres obrotów. Idzie z dołu i wysoko się kręci. Lubie ten silnik.
Jak kto jeździ to nie mi oceniać.
Zauważ, że dwumasy są w silnikach powyżej 100koni.
Także jeśli ten DID ma 102 albo 115 to może się udać z tym "jednomasem".
raigy66 - 14-01-2018, 22:38
No właśnie. Ale kto pierwszy zamontuje?
roger255 - 07-06-2019, 12:50
Przepraszam, że wznawiam, ale od momentu założenia postu (2017), jeżdżę na sztywnym kole. No i powiem, że był to średnio dobry wybór.
plecho1 - 07-06-2019, 13:31
A co dokładnie się dzieje?
roger255 - 07-06-2019, 19:32
Ogólnie wszystko działa jak należy, oprócz tego, że na wyższych obrotach silnik jest głośniejszy i bardziej czuć drgania. Drugi raz nie wstawiłbym sztywne, wolałbym sto razy dwumasa w DID. Jak sobie chodzi na wolnych to cichutki ale w trasie słychać silnik. Wydałem na sztywne koło jakoś za komplet 1550 chyba plus nowy wysprzęglik za 400, żeby znowu za jakiś czas nie rozbierać skrzyni. W tej cenie miałbym już dwumasa i nie polecam wkładać do tego silnika sztywne.
plecho1 - 08-06-2019, 07:13
Drgania najpewniej pochodzą ze złego wyważenia tego sztywnego koła a jedyną różnicą jaką powinieneś odczuwać to mniej płynne ruszanie na jedynce.
|
|
|