To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Wagon Techniczne - Drgania na wolnych obrotach

grzesiopol - 23-08-2017, 09:33

Zawsze istnieje możliwość, że coś się skrzywiło. Ale skrzywienie raczej nie powinno mieć wpływu na wypadanie zapłonu i to na jednym cylindrze, na drgania tak.
Z tego co czytałem ludzie spryskują kolektor różnymi specyfikami od wody z ludwikiem po benzynę. Pisali, że najbezpieczniej sprawdzać plakiem, trzeba psikać w miejsca łączenia kolektora z głowicą przy twoim drugim cylindrze, bo jakby było wypadanie w innych cylinrach to sprawdzić całość, aczkolwiek nie zaszkodzi sprawdzić całości bo przecież to nie wielkość kontenera tylko szerokość kolektora. Jak zmienią się obroty przy psikaniu to znaczy, że ssie ci lewe powietrze.
Tutaj poczytaj sobie o metodach sprawdzania http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1369300.html
Napisałeś, że na zimnym silniku drga a na ciepłym już nie więc w grę wchodzi kurczenie się i rozszerzanie materiału, gdy się rozszerzy to nieszczelność się likwiduje.
Uszczelka pod głowicą dobrze założona i dokręcona? Dokręcałeś później uszczelkę?
Sprawdź jeszcze ten kolektor.

banger95 - 24-08-2017, 13:57

Jutro sprawdze kolektor, uszczelki nie dokręcałem drugi raz założona jest na pewno dobrze bo robiłem to nie pierwszy raz ale tak szczerze to nigdy drugi raz nie dokrecalem glowicy a glowice robilem juz w kilkunastu autach
grzesiopol - 29-08-2017, 17:27

U mnie w Carismie po naprawie głowicy zaczął po jakimś czasie uciekać płyn, jak się okazało nie dokręcona śruba w głowicy.
banger95 - 30-08-2017, 22:17

Dzisiaj sprawdzilem plakiem szczelnosc pryskalem ale silnik nie zmienial swoich obrotow.
grzesiopol - 31-08-2017, 13:34

To już nie wiem co może być? :banghead: Może ktoś jeszcze ma jakiś pomysł.
Szkoda by było jeszcze raz wyrywać głowicę aby sprawdzić co tam się dzieje. Może to ma związek z tą podkładką pod świece co pisałeś, że była. Szczelność głowicy miałeś sprawdzaną? Może jakieś pęknięcie niewidoczne gołym okiem.
banger95 napisał/a:
zauważyłem że jak mu coś odbije to potrafi ładnie chodzić

banger95 napisał/a:
Ale ostatnio jechałem 70 km i przed trasą skasowałem błąd, nie pojawił się jadąc w jedną i drugą strone czyli razem 140 km, ale silnik drgał dalej na wolnych obrotach.
banger95 napisał/a:
zauważyłem że jak mu coś odbije to potrafi ładnie chodzić
z tego wnioskuje, że nie ma jakiegoś konkretnego warunku przy którym to wypadanie zapłonu występuje.
banger95 napisał/a:
tłok miał delikatny ślad uderzenia ale był sprawdzany korbowód czy się nie skrzywił (był ok).
który to był tłok, ten na drugim cylindrze. :?: Masz jakieś zdjęcie tego tłoka.

[ Dodano: 31-08-2017, 13:47 ]
Ile teraz kosztuje taki silnik jak twój?

banger95 - 02-09-2017, 19:43

To był właśnie ten 2 tłok on najbardziej ucierpiał na innych nie było nawet śladu dlatego się nad tym zastanawiam a ceny silników to sie wahają od 800 do 2000 zł a nigdy nie wiadomo co sie znowu trafi.
grzesiopol - 03-09-2017, 14:23

Prawdę mówiąc to ten tłok powinien być wymieniony a z tego co zrozumiałem ty go zostawiłeś. Skoro elektronika wykluczona to zostaje mechanika. Trudno coś wyrokować bez rozebrania silnika. Zostaje ci jazda z tą "anomalią" lub rozebranie i sprawdzenie co się dzieje. Zostaje życzyć ci powodzenia bo już pomysły się skończyły. Daj znać co tam wymyśliłeś.

[ Dodano: 03-09-2017, 17:03 ]
Daj ogłoszenie w dziale kupię, może ma ktoś 4g63 do sprzedania. Ewentualnie zobacz na FB jest dział sprzedam kupię do miśków. Możesz trafić naprawdę coś konkretnego. Tylko kupuj cały silnik bo podobno lepiej nie składać dołu i głowicy z różnych silników.Podobno nie do końca spasujesz. :mrgreen:

banger95 - 16-09-2017, 23:30

A moze masz pomysl bo zauważyłem ostatnio ze wypadanie zaplonu wystepuje tylko na zimnym silniku oraz przy gwaltownym ruszaniu na cieplym ale nie zawsze moze to troche rozjasni sytuacje.
grzesiopol - 19-09-2017, 08:47

Może trzeba jeszcze sprawdzić sondy lambda.

[ Dodano: 06-10-2017, 18:09 ]
Przyszło mi jeszcze jedno do głowy. Trzeba zmierzyć napięcia na cewce, te na wtyczce która wchodzi do cewki dla świecy 1 i 2. bo na tej cewce jest pewnie sterowanie dla tych dwóch świec. Jedyny minus, że najlepiej zmierzyć w momencie gdy będzie trzęsiawka.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group