[02-06]Lancer CS0 - Drgania na kierownicy
pawel513 - 18-08-2017, 22:47
Zobaczę jeszcze z tymi letnimi oponami w poniedziałek, może na wulkanizacji mnie Oświecą co to może być?.
[ Dodano: 18-08-2017, 22:58 ]
Ktoś wie gdzie takie badanie mogę zrobić i ile ono kosztuje?
robertdg - 19-08-2017, 08:20
Każdy dobry warsztat samochodowy powinien miec czujnik zegarowy do sprawdzania bicia piast i tarcz, taka usługa powinna byc wykonywana kazdorazowo przy zmianie tarcz.
RalfPi - 19-08-2017, 12:43
Spróbuj przylać po hamulcach porządnie (np. 10 razy zahamuj dość mocno z prędkości powiedzmy 100km/h) - może w ten sposób uda się doprowadzić tarcze (zarówno z przodu jak i z tyłu) do odpowieniego stanu.
Mam podobną przypadłość (parkowanie pod chmurką robi swoje). Jak parkowałem w garażu podziemnym to nie znałem tematu (więc to musi.. ekhmm może być związane z rdzą).
pawel513 - 21-08-2017, 15:30
Dzisiaj byłem u mechanika i postanowiłem wymienić tarcze i klocki z tyłu robili pomiar na zegarze to wskazówka latała.
RalfPi - 21-08-2017, 16:06
"Latała", to mało techniczne pojęcie - możesz powiedzieć jakie było bicie?
I co mechanik powiedział? co było przyczyną bicia?
pawel513 - 22-08-2017, 14:25
Powiedział że ledwo co dało sie zmierzyć. Na przedniej osi było wszystko w porządku ale z tyłu był już problem bo tarcze wyglądają jakby miały z 10 lat.
[ Dodano: 22-08-2017, 15:41 ]
Może te tarcze maja winę zrobiłem ich zdjęcie.
https://zapodaj.net/14c25eb37887a.jpg.html
cygan84 - 22-08-2017, 17:22
Patrząc na te tarcze to nawet nie trzeba mierzyć tylko moim zdaniem do wymiany.
zbychu74 - 22-08-2017, 18:18
Mnie to wygląda też na zapieczony na prowadnicach zacisk hamulcowy,a może też tłoczek zblokowany.Niestety w naszych miśkach trzeba bardzo dbać o zaciski.
rudi88 - 22-08-2017, 22:36
Tarcze tragedia. Tył w naszych miskach ma to do siebie że bardzo mało pracuje. To zasługa systemu EBD. Trzeba starać się mocniej depnąć w hamulce od czasu do czasu żeby zaciski i prowadnice nie stały.
pawel513 - 28-08-2017, 17:17
Wymieniłem tarcze i klocki z tyłu. Ale odczuwam niestety jeszcze mniejsze drgania. W serwisie mówili że z przodu jak i z tyłu jest teraz wszystko w porządku. Czy to możliwe że te tarcze i klocki muszą się dotrzeć bardziej?
zbychu74 - 28-08-2017, 17:32
Przez pierwsze 100-200 km powinieneś unikać ostrego hamowania.
łukasz_mb - 28-08-2017, 23:37
hmm. a mi sie wydaje że tarcze z tyłu nie powinny mieć wpływu na bicie tarcz z przodu czy też jak kto woli odczuwanie drgań na kierownicy. sam mam ten problem. biło mocno. bardzo mocno bo nawet jak hamowalem z prędkości 50km/h. przeoczyłem tarcze hamulcowe na samochodzie i przestało całkowicie. nie miały tu nic do rzeczy tarcze tylne które miałem w kiepskim stanie. niestety po pół roku od przetoczenia znów zaczynam odczuwać bicie dlatego wydaje mi się że będę musiał zmienić łożyska piasty i tarcze na raz. nic ci nie da wymiana tarcz jak masz piasty krzywe - troche pojeździ i kierownica znów zacznie tańczyć.
rudi88 - 29-08-2017, 00:02
Panowie podstawa to dobrać dobre tarcze i do tego koniecznie miękkie klocki które nie będą przegrzewały tarcz.
Piasty i łożyska nie mają nic do bicia przy hamowaniu. Przy krzywych piastach lub wywalonych łożyskach bicie było by cały czas.
pawel513 - 29-08-2017, 09:42
Mój poprzedni samochód Renault Thalia nie miał czegoś takiego z zakładane były podobne tarcze
rudi88 - 29-08-2017, 10:21
Niestety ten typ tak ma. Przednie hamulce są po prostu za słabe do tego auta.Na forum jest o tym już wystarczająco dużo napisane.
|
|
|